Sykemittarit / "rannetietokoneet" mikä hyvä ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

elikäs tervehdy...s

pitäis ostaa muijalle treenaamista varten
moinen härpäke...
ja tietoa on yhtä paljon kuin sialla siitä tuulimyllystä...

elikäs mikäs härpäke on paras palttia rallaa 300e
hintaluokassa... ei tietty haittaa jos vaimolle saisi
halvemmallakin moisen lelun...

treenaamista helpottamaan
varsinkin sitä liika treenaamista
varoittava systeemi olisi hieno.. .

googlella en hirveesti viisastunut
kun itte en montaa kertaa airobikkia
enkä sisäfillarointia ole harrastanut..

niin tosiaankin..

airobikkia ja sisäfillarointia...
ehkä satunnaisesti juoksua ulkona...
sulista... semmoseen tarpeeseen
elektrooninen personaalitraineri...

kehu vaikka omaasi...

kiitos..
T. tuulimyllyä tuijottava sika..

Kommentit (14)

Vierailija

Suunto ainakin oli /C:stä, koska treenitietojen siirto kotitietokoneelle toimi todella takkuisasti. Välillä sai valehtelematta ½ - 1 h kokeilla, ennen kuin tieto suostui siirtymään kellosta tietokoneeseen.

Tämä n. kolme vuotta sitten. En tiedä, onko laatu vuosien varrella parantunut, mutta Suuntoa en siis ainakaan voi kellekään kokemukseni perusteella suositella.

Vierailija

Minulla on Polarin RS200 ja siihen olen tyytyväinen. Vähän toistasataa euroa maksoi ja siinä tuli mukana rinnan ympäri laitettava vastaanotin ja kenkään kiinnitettävä nopeus- ja matka-anturi. Vesitiivis ja muutenkin hyvä kello kaiken lisäksi.

Uusi vastaava malli taitaa olla RS300, hinnaltaan myös alta parisataa. Siinä on kai gps-ominaisuus myös.

Vierailija

Niimpä. Telemetria luontuu hyvin f-ykkösiin muttei jokkis-luokkaan.

Jos se eukkosi oikeasti kuntoilee, niin se tietää vauhtinsa ja mitä kestää. Aloittelijan on päästävä vain alkuun ja opittava tuntemaan ne rajansa ja kestettävä ne. Puolituntinen tai tuplasti kohtuullisesti puuskututtava liikunta kolmesti viikossa on hyvä taso. Siitä ei kenenkään kannata kiristää kovemmaksi ellei ole kilpailuissa, joihin harjoitteluissa vedetään tappiin niin että oksentaa.

Polariin olen saanut vaihdettua patterin ja hihna on kestänyt, vaikka sillä saa ihottumaa jos pitää jatkuvasti.

Vierailija
tietää
Niimpä. Telemetria luontuu hyvin f-ykkösiin muttei jokkis-luokkaan.

jaa..
jotenkin tuntuu että yritätät aliarvioida
joko vaimoa tai jokkista...
onkos paljonkin kokemusta jokkiksesta..
vieläkös auton hinta on 3,500 huutokaupassa... (+tietty huudon 100 vai olikos enempi)

tietää

Jos se eukkosi oikeasti kuntoilee, niin se tietää vauhtinsa ja mitä kestää.

vittu mitä paskaa...
ei uskois että olet aktiivi liikkuja...

yleinen virhe on kuntoilla LIIKAA...
perkele jos maajoukkueurheilijoilla on
ongelmia liikatreenin kanssa ni miks
vittu ei sunnuntai hölkkäreillä...

tietää

Aloittelijan on päästävä vain alkuun ja opittava tuntemaan ne rajansa ja kestettävä ne.

jepulis...
ja kun nykyaikana on apuja tohon
treeniin niin vittu miks ei...

tietää

Puolituntinen tai tuplasti kohtuullisesti puuskututtava liikunta kolmesti viikossa on hyvä taso. Siitä ei kenenkään kannata kiristää kovemmaksi ellei ole kilpailuissa, joihin harjoitteluissa vedetään tappiin niin että oksentaa.

olipas tieteellnen treeni ohjelma...
tähän on ympätty kaikki sydämmen koosta
sykkeestä asti...
toisilla on ylätaso ylempänä kuin toisilla...
ja himoliikkujalla ongelmaksi koituu se OMAN TASON
mukainen liikunta...
"kas... 190...koko treenin ajan... "
ei huomannu ku oli niin kivaa...

tietää

Polariin olen saanut vaihdettua patterin ja hihna on kestänyt, vaikka sillä saa ihottumaa jos pitää jatkuvasti.

polari muijalla on nyt...
semmonen karvalakki malli...
tarttis semmosen joka keskustelee
salilla (vissiin suunto...systeemi)
ja saisi himassa konelle edistymisen...

http://www.suunto.com/fi/Products/Train ... ackSilver/

tää nyt on lähinnä vissiin
mitä muija odottaa synttärilahjaksi...
haluaisin vaan yllättää ja jotain
spesiaalimpaa...

ps: kyllä se vaimo oikeasti liikkuu...
haluaisin vain semmoisen systeemin että se ittekkin
tajuaisi sen...
että lähemmäks 200 pulssi ei ole ihan
älyttömän hyvä juttu... koko ajan treeneissä...

ps: muijalla on pieni sydän... ja korkea pulssi...
että jos jollain on tietoa yhdistelmästä...
niin kertokaa...

himoliikkuja tuo tuntuu olevan vaikka sydän pieni onkin...

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Mulle on varattu aika hatanpäällä verenpainetitojenkeruulaitteen asennukseen 20. heinäkuuta. Sitte saadaan hienoa datakäyrää meikän vuorokausittaisesta pulssin ja paineen muutoksista. Lääkäri halus tämmöistä tietoa saada lääkemääräyksiensä pohjaksi. Sitä mä vaan mietin että räjähtääkö se vekotin päivämäärää seuravana viikonloppuna oulussa.

Vierailija
CE-hyväksytty
Sitä mä vaan mietin että räjähtääkö se vekotin päivämäärää seuravana viikonloppuna oulussa.

Toivottavasti ei, koska siinä menisi taas veronmaksajien rahoja hukkaan.

Vierailija
omena

ps: muijalla on pieni sydän... ja korkea pulssi...
että jos jollain on tietoa yhdistelmästä...
niin kertokaa...

himoliikkuja tuo tuntuu olevan vaikka sydän pieni onkin...

Juu kertokaa, tämä kiinnostaisi minuakin. Vähän sama juttu nimittäin meikäläisellä, että sykkeet on kovasti korkealla, vaikkei edes ole hengästynyt. Itse olen ajatellut, että voisi liittyä jotenkin matalaan verenpaineeseeni - täytyy pumpata enemmän, kun on paine huono. Mutta enpä kyllä ole jaksanut niin paljon aiheesta kiinnostua, että olisin esim. maksimipulssiani yrittänyt mitata. Sen tiedän, että vakioasetusten mukainen se ei ole, koska pieni kevyehkö spurtti lenkin lopuksi nostaa sen helposti reilusti yli 100 %:n ilman kummempaa vaivaa tai voimien loppumista.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Carloz
CE-hyväksytty
Sitä mä vaan mietin että räjähtääkö se vekotin päivämäärää seuravana viikonloppuna oulussa.

Toivottavasti ei, koska siinä menisi taas veronmaksajien rahoja hukkaan.

Lupaan olla varovainen jotta sinä nettomaksajana et joutuisi kärsimään verenpainetautini aiheuttamista katstrofaalisista seurauksista.

Vierailija

Itselläni on ollut käytössä Suunnon T6 ja myöhemmin T6c, ja olen molempiin ollut tyytyväinen. Laitteiden (rannetietokone, sykevyö ja mahdolliset lisäpalikat) yhdistäminen tehdään kerran, jonka jälkeen rannetietokone löytää automaagisesti muut kun niiltä alkaa jotain signaalia tulla.

En voi omalta osaltani allekirjoittaa aiempaa väitettä tietojen hankalasta siirrosta tietokoneelle. Itselläni kun laitteen kytkee koneeseen, pompahtaa Suunnon sovellus auki ja siitä kun painaa yhtä nappia niin tiedot ladataan koneelle.

Tietokonesofta laskee kaikista lähiaikojen harjoituskerroista, että onko treenattu liikaa. Lisäksi jo itse sykemittari kertoo harjoituksen tason suoraan yksittäisistä harjoituksista.

Ainoana miinuksena on, että sykevyö ei toimi uidessa.

Vierailija

Tässä halvin jonka tiedän joka sisältää sekä gps:n että sykemittarin (itse olen ollut siihen tyytyväinen) :

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... usta-hopea

GPS on samaa rautaa kuin garminin forerunnerissa, joten huono laite ei kyllä ole. Ohjelmistoja ei tosin tule mukana, mutta itse olen käyttänyt sports tracksia ja lisäosien kautta ladannut lenkit nettiin - toiminut tämäkin hyvin.

V.A.Littaa
Seuraa 
Viestejä873
Liittynyt1.4.2008
CE-hyväksytty
Mulle on varattu aika hatanpäällä verenpainetitojenkeruulaitteen asennukseen 20. heinäkuuta. Sitte saadaan hienoa datakäyrää meikän vuorokausittaisesta pulssin ja paineen muutoksista. Lääkäri halus tämmöistä tietoa saada lääkemääräyksiensä pohjaksi. Sitä mä vaan mietin että räjähtääkö se vekotin päivämäärää seuravana viikonloppuna oulussa.

Tuo on kauhia helvetinkone. Käsivarsi menee vereslihalle jne. Loppuvaiheessa toivot vaan että touhu olisi ohi.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Mulla on vuoden ajan ollut käytössä Sports Tracker ja tuo Polarin sykevyö. Tämähän tosiaan on vain trackeri. Saa kirjattua tiedot liikkumisesta. Summia ja keskiarvoja yms. saa katseltavaksi.

Vuoden ajalta olisi kiinnostava tarkemminkin analysoida tekemisiä. Siihen suoraan tällä ratkaisulla ei päästä.

Oon kuitenkin tykännyt. On niin vaivatonta, kun ei tarvitse ranteessa pitää mitään, luuriin vaan Bluetooth auki ja liikkeelle.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Uusimmat

Suosituimmat