Mustang GT Shelby

Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Uploaded with ImageShack.us

Tervehdys!

Päätin palata kokeeksi oltuani puoli vuotta poissa (lopetin uuden vuoden aattona, nyt juhannusaattona tuosta on melkein tasan puoli vuotta). Syynä tähän ovat lukuisat vetoomukset paluusta, joita sain sekä blogiini että sähköpostiini. Lopullisena rohkaisuna oli moderaattori "Phony":n viesti blogiini, jossa hän muistutti, ettei minulla ole täällä kirjoituskieltoa, tämän katsoin tietynlaiseksi anteeksipyynnöksi, jonka hyväksyin. Hänen oletuksensa kirjoittajasta, joka viittasi blogiini, oli kuitenkin väärä, minä en ole sen takana ja siten tuli bännittyä viaton henkilö, joka vain piti blogistani, oliko tuo niin suuri rikos? No, ei muistella vanhoja, vaan aiheeseen, eli urheiluautoihin!

Kuluneen parin vuoden aikana olen ajanut neljää eri urheiluautoa jenkeissä, uusimpia versioita. Corvettea kahdesti, uutta Chevy Camaroa (tulee Suomeen syksyllä) puoli vuotta ennen Tekniikan Maailman päätoimittajaa ja nyt toukokuussa taas kahta uutuutta, Dodge Challengeria (475 hp) ja Mustang Shelby GT:a (400 hp).

Dodge, vaikkakin jopa väriltään Al Bundyn ruskea, oli hurjasta tehostaan huolimatta urheiluautona pettymys, tämän jättiläisen ansiot lienevätkin lähinnä nostalgiassa, ajoin sitä vain muutama sata kilometriä käydessäni katsomassa avaruussukkulan lähtöä. Mustang Shelby GT sen sijaan "vaatimattomammasta" (400 hp) tehostaan huolimatta oli puhdasverinen sportti ja sen sai nyt Hertziltä Miamista (Orlandoon palautettuna) sopuisaan parin sadan taalan hintaan päivältä, kun Corvette oli tylyt 360 taalaa.

Vaikka Mustangin 5 litran V-8:ssa olikin 75 pollea vähemmän kuin Challengerin V-8 HEMI:ssä, tuntui se paljon pirteämmältä, onhan auto reilusti kevyempikin ja komea vauhtiraidoitus lisäsi nautintoa. Sillä oli ilo pujotella Miamia lähestyessä arki-iltapäivän ruuhkassa, viimeiset pari tuntiahan ovat yhtä kaupunkia West Palm Beachista Miamiin, hurja kiihtyvyys nosti vanhankin gubben hormoni- ja adrenaliinitasoa nuoruuslukemiin ;=).

http://ilmastohuijaus.blogspot.com (väikkärin verran faktaa ilmastohuijauksesta)

Sivut

Kommentit (49)

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

"Tuubista" löytyy jokaiselle jotakin ;=).

(Minä en koskaan katso niitä, ystäväni Petteri Järvinen sanoi niistä tulevan viruksia)

Kiihdytysautot ovat eri asia ja eihän tässä maailman nopeinta autoa esiteltykään, vaan sellaista, johon tavallisella meikäläiselläkin on varaa vuokrata ja kokeilla. Ikävä kyllä täällä sosialismissa se jää unelmaksi sekä hintansa että käytön kustannusten johdosta. Mutta jenkeissä, jossa uusi Chevy Camaro maksaa 17 000 euroa ja bensa 50 senttiä litra ...

Vierailija

Muskeliautot on jenkkilän tuotos kaudelta jolloin bensa oli halpaa ja tiet vapaita ja sopivia ajo-ominaisuuksia vaille jääneille jenkkilotjille joihin oli asennettu voimakas moottori renkaan vinguttajaksai. Sen sanoi itse niiten alkuperäinmen suunnittelija.

Tuo kuplafilkka kuvaa sitä katkeamatonta auton rakentelukulttuuria autotalleissa, autoista joiden status ei ole olla nopea mutta nekin ovat kun rakentaa. Kylkiäisenä auton sympaattinen ja hyväksytty olemus joka ei viittaa mahtailuun.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Tämäpä hauska yllätys, välkommen tillbaka! Hyvää Juhannusta toivotan

Paluusi kunniaksi katsoin aiheelliseksi poistaa sinulle piruilevan signatuurin.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
tietää
Muskeliautot on jenkkilän tuotos kaudelta jolloin bensa oli halpaa ja tiet vapaita ja sopivia ajo-ominaisuuksia vaille jääneille jenkkilotjille joihin oli asennettu voimakas moottori renkaan vinguttajaksai. Sen sanoi itse niiten alkuperäinmen suunnittelija.

Tuo kuplafilkka kuvaa sitä katkeamatonta auton rakentelukulttuuria autotalleissa, autoista joiden status ei ole olla nopea mutta nekin ovat kun rakentaa. Kylkiäisenä auton sympaattinen ja hyväksytty olemus joka ei viittaa mahtailuun.

Ei enää ;=). Olisitpa katsonut "Fith Gear":in, jossa Corvette ylistettiin maasta taivaisiin mm.sanoin "Valo tulee USA:sta", "Uskomaton pito, uskomaton alusta" ja "Ferrarin pieksävä auto viidesosahinnalla".

Näissä muskeleissa, "Pony-car":ksi vaikka kutsutuissakin, eivät jenkit usko turbon pihinään, vaan teho otetaan reilusti ja konstailematta kuutiotuumista. Silti kulutus nykyisin on kohtuullinen tehoihin nähden, toisen puolen sylintereistä lepuuttaminen, kun tehoa ei tarvita on eräs keino. Minä pääsin kyllä kummallakin seka-ajossa alle 10 l/100 km, joka noilla luupäillä ei ole paha.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
Heksu
Tämäpä hauska yllätys, välkommen tillbaka! Hyvää Juhannusta toivotan

Paluusi kunniaksi katsoin aiheelliseksi poistaa sinulle piruilevan signatuurin.

Kiitos kiitos, se olikin vähin mitä voit tehdä ;=).

Ajattelin ystävälliseen tapaani tuottaa juhannusiloa ihailijoilleni.

Älä silti repeä liitoksistasi ilosta, ilkeyteni on iän mukanaan tuoman älyn kasvun myötä
vain lisääntynyt ja isken kuin Viper jos havaitsen heikkoutta.

(Tule vaan Phonykin pois sieltä nurkasta)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Olenkin tässä katsellut jotain vanhoja Mustangeja netistä että löytyisikö halvalla.. no eipä niitä.. eräs kosketti sydäntäni, joku vuosimallia 70 tai sellaista.. mutta sitten huomasin muista kuvista että autohan oli rikki, romuna. Ei voi mitään. Mutta jokin noissa Mustangeissa on tyylikästä, ne on miehekkäitä. Jos jonkin urheiluauton saisin niin haluaisin Mustangin varmaankin.

Joko muuten olet sisäistänyt heliumpalloilmiön syyt ja seuraukset, Hannu?

くそっ!

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
Ronron
Olenkin tässä katsellut jotain vanhoja Mustangeja netistä että löytyisikö halvalla.. no eipä niitä.. eräs kosketti sydäntäni, joku vuosimallia 70 tai sellaista.. mutta sitten huomasin muista kuvista että autohan oli rikki, romuna. Ei voi mitään. Mutta jokin noissa Mustangeissa on tyylikästä, ne on miehekkäitä. Jos jonkin urheiluauton saisin niin haluaisin Mustangin varmaankin.

Joko muuten olet sisäistänyt heliumpalloilmiön syyt ja seuraukset, Hannu?

Se hevonen on paras. Tyttäreni toi syntymäpäivälahjaksi Italiasta aidon mustan Ferrari-T-paidan, jossa keltainen Ferrarin hevoslogo. Upea se, mutta silti minusta Mustangin koni on paremman näköinen, se nelistää, Ferrarin vain hyppää ja hirnuu.

Heliumpalloilmiön syy ei miksikään ole muuttunut, hassua että niin moni lankeaa tuohon paineteoriaan, jonka jopa omat kokeeni todistivat vääräksi.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
installer
Tervetuloa Mr Tanskanen ja Hyvää Juhannusta!

Kiitos kiitos, sitä samaa !

Muistattehan sitten tuon Juhannuksen kuuluisan viimeisen lauseen 18 kupin jälkeen: "Uin helposti tuohon saareen!"

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005
Hannu Tanskanen
Älä silti repeä liitoksistasi ilosta, ilkeyteni on iän mukanaan tuoman älyn kasvun myötä
vain lisääntynyt ja isken kuin Viper jos havaitsen heikkoutta.

Osuva kuvaus, uhattuna kärmekset kun pruukaavat iskeä ja vetäytyä äkisti paikalta huutaen "Hyvästi!".

Hannu Tanskanen
Mutta jenkeissä, jossa uusi Chevy Camaro maksaa 17 000 euroa ja bensa 50 senttiä litra ...

Niinpä - mikäs se on jenkkien ajella halvalla bensalla luu ulkona, kun koko maa elää velaksi ja halpa bensa otetaan väkisin sotimalla. On kyllä mielenkiintoista seurata, kuinka kauan mässäily vielä jatkuu.

Vierailija

Päätin palata kokeeksi oltuani puoli vuotta poissa (lopetin uuden vuoden aattona, nyt juhannusaattona tuosta on melkein tasan puoli vuotta). Syynä tähän ovat lukuisat vetoomukset paluusta, joita sain sekä blogiini että sähköpostiini

Kiitos, että tulit takaisin, olet yksi tiede-palstan hauskimmista kirjoittelijoista.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
stume618

Päätin palata kokeeksi oltuani puoli vuotta poissa (lopetin uuden vuoden aattona, nyt juhannusaattona tuosta on melkein tasan puoli vuotta). Syynä tähän ovat lukuisat vetoomukset paluusta, joita sain sekä blogiini että sähköpostiini

Kiitos, että tulit takaisin, olet yksi tiede-palstan hauskimmista kirjoittelijoista.

KIITOS! Olen liikuttunut (kyynel).

Rehellinen ollakseni, kaipasin älykästä juttuseuraa, kun ensinnä nuo Magneettimedian moronit, joille olin kustantajan pyynnöstä kirjoittanut kymmenkunta kolumnia, alkoivat sanella, mitä saan kirjoittaa ja mitä en, joten heitin hyvästit. Sitten nk. Uusi Suomi bänni yllättäen ja syytä kertomatta pois, ei kai Suomen neljänneksi rikkain mies kestänyt totuuksiani? Viimeinen pisara oli, että veljeni, jonka kanssa puhelimitse aina kerran kuukaudessa haukuimme poliitikot, yllättäen ja äkillisesti menehtyi sairauteen helatorstaina. Onhan perheessä naisväkeä, mutta ei niiden kanssa älyllistä keskustelua synny. On tietenkin toiveajattelua, että täältä löytyisi älyllistä elämää, mutta heikkoja merkkejä siitä on ja olen optimisti (ainakin vielä).

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Kyllä täällä on älykästä porukkaa, ainakin tarpeeksi älykästä sinulle. Minäkin olen aika fiksu joskin ainakin vielä suht tietämätön. Mutta sen tiedän että et ole onnistunut kumoamaan paineteoriaa heliumpalloilmiön selityksenä millään tavalla. Enkä vieläkään käsitä miksi se on sinulle niin kova luu purtavaksi, mikset näe sitä järkevänä. Sehän on selviö niinkuin voileivän putoaminen lattialle komerossakin vaikka sitä ei ole ikinä kokeellisesti todistettu.

Ei kellään olisi myydä minulle muutamalla tonnilla jotain vanhaa käytettyä Mustangia?

くそっ!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat