Läheltä piti tilanteet.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Millaisissa läheltä piti tilanteissa olet ollut elämäsi aikana?Tilanteet, joissa olet ollut vähällä kuolla, tai tilanteet, joissa lottopotin pääpotti on jäänyt yhtä numeroa vaille oikein?Tms.

Sivut

Kommentit (19)

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Vaahtosammuttimen kokoisena olin hukkua yksin laituriseikkailulla. Melko järkyttynyt olin pari päivää sen jälkeen. En kuitenkaan pelkää vettä ja osaan uida.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Oltiin ajamassa Helsinkiin Turusta jotta päästäisiin laivalla Viroon. Siinä matkalla tuli tilanne että vastaan tuli kaksi autoa rinnakkain. Äiti ajoi ja ihan viime hetkellä havahtui että täytyy väistää. Väisti oikealta niin että hyvä kun tiellä pysyttiin. Mikähän hullu sekin oli kun olisi tullut suoraan päin jos ei olisi väistetty. Jäi sen päivän ajaksi traumoja autoilusta.

Kerran lähdin yöllä pimeässä yläkerrasta alakertaan hakemaan jotain. En nähnyt mitään kun oli pilkkopimeää. En nähnyt myöskään koiraamme joka makoili rappusten yläpäässä, lattialla, ihan siinä rappusten edessä. En muista miksi jotenkin pysähdyin tai tein jotain poikkeavaa, etten mennä rymistänyt siitä suoraan.. mutta se pelasti minut. Olisin kompastunut koiraan ja lentänyt naama edellä rappuset alas. Siitäkin jäi vähän karmiva olo.

Tyttöystävällä oli tosiaan se lottojuttu kun näki unta niistä numeroista ja lottosi. Viimeisestä numerosta ei ollut varma oliko se 1 vai 10, laittoi sen sitten väärin. 6 oikein siitä tuli.

Niin ja kerran kun oltiin kaverin kanssa pienempinä heittelemässä autoja lumipalloilla, kyykkäiltiin siis jonkun kallion päällä metsän reunalla. Oli myös pimeää. Niin kun siinä kyykkäilin eteenpäin niin jonkun puun oksantynkä osui silmäni alle viereen. Aika lähelle kuitenkin. Tuli haava. Jos olisi osunut silmään niin se silmä olisi menetetty. Näitähän nyt on varmaan kaikilla tämmöisiä mutta kumminkin. Ja olen katunut autojen heittelyä en ole siitä ylpeä. Tosi typerää sellainen. Toivottavasti kenenkään omaisuus ei kärsinyt.

くそっ!

Vierailija

Aikoinaan poika (silloin 2 v) sylissä liukastuin yläkerran rappusista alas oikein huolella. Selkään tuli pahat nirhaumat, rillit lensivät monen metrin päähän. Poika onneksi säilyi sylissäni vahingoittumattomana.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Muutaman vuoden vanhana sain isältäni irtotöpselin (miksi ihmeessä???) josta sojotti vähän matkaa johtoa. Jostain syystä tungin töpselin pistorasiaan. En kuitenkaan pitänyt johdosta kiinni, joten en saanut sähköiskua.

Lapsena en oppinut uimaan - eipä pahemmin opetettukaan. Sukulaisperheeltä sain uimarenkaan jonka kanssa sain "uitua" jotenkin, kunnes serkkuni nappasi sen mennäkseen leikkimään ja pelleilemään kaveriensa kanssa. Menin perään ja kävelin järvessä liian syvälle ja olin hukkua, lilluin ylösalas ja huusin apua aina kun olin pinnalla, serkku kiskoi sieltä ylös.

Seisoskellessani kerran bussipysäkillä menin liian lähelle bussiseisakkeen reunaa, ja lähestyvä bussi töytäisi minua takaapäin selkään kun olin kääntyneenä toiseen suuntaan enkä huomannut sen tulevan. Lensin päistikkaa asfaltille ja laukussani ollut termospullo hajosi sotkien mukaan ottamani kaakaon kaikkeen muuhun.

Menin työpäivän jälkeen uimaan vaikka oli pientä tihkusadetta. Silloinen suosikkiuimapaikkani sijaitsi keskellä metsää sellaisen polun varrella missä kyllä aina silloin tällöin joku käveli. Vähän tuli outo oli siinä uimapaikkaa lähestyessäni kun joku ukko seisoskeli siellä puiden takana, mutta en perääntynyt. Kun pääsin järveen, hän tuli sinne ja alkoi jutella niitä näitä. Vastailin kaikenlaista ja lörpöttelin niitä näitä, kunnes hän esitteli itsensä ja ojensi kätensä haluten kätellä. Tartuin siihen, jolloin hän vetäisi minut itseään vasten ja hänellä seisoi (tuntui ja näkyi vatsaani vasten). Menin aivan kipsiin enkä osannut sanoa enkä tehdä mitään, enkä muista mitä hän sanoi. Päästi kuitenkin menemään, jolloin kiskoin vaatteet ylleni märän uimapuvun päälle, kävelin kotiin, romahdin vessannurkkaan ja itkin. Olin niin säikähtänyt ja pettynytkin. (Se ukko alkoi sitten ramppaamaan ovellani, oli bussissa samaan aikaan ja jopa kaupassakin kerran 40 km päässä.)

Yritin ajokorttia toista kertaa, eräässä kohdassa reittiä oli tie joka tuli oikealta sivulta takaa yhtyäkseen siihen tiehen jota olin ajamassa, enkä huomannut sieltä tulevaa autoa koska en muutenkaan pahemmin "kehdannut" vilkuilla oikealle kun siinä istui se inssi, enkä kovin paljon kestä katsoa ihmisiin päin. Inssi iski jarrut pohjaan, muuten olisi pelti rytissyt. (Kortti jäi saamatta ja enempää en sitä edes yrittänytkään.)

Eksän kanssa tuli riitaa autossa kun hän soitti jotain marssimusiikkia. Karjuin etten halua sitä kuulla, jolloin hän laittoi musiikin pois ja teki autolla syöksähdyksen kohti sillanpilaria joka oli juuri tulossa kohdalle, demonstroidakseen että tappaa meidät molemmat kun ei kerta tykätä siitä mistä hän.

Olin suurella vaivalla oppinut aikuisena uimaan, ja olin uimassa järvessä joka on helvetin syvä. Joku oli päästänyt koiransa irti, ja se ryntäsi tuolle yleiselle uimarannalle ja lähti sotkemaan järvessä kohti minua. Olin ilmeisesti sen verran kenossa asennossa että se jotenkin pääsi uimaan ylitseni, repi kynsillään jäljet selkääni. Olin aivan hysteerinen ja karjuin ihmisiä hakemaan hurtan pois, koska säikähdin tilannetta ja uskoin syvälle vajoamisen mahdollisuuden olleen olemassa.

- Kumma kun edes olen tässä vielä kaikkien noiden juttujen jälkeen. Enkä kertaakaan ole saanut paria naarmua kummempaa vammaa.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26999
Liittynyt13.5.2005

Näin tänään kaupungilla jotain aivan älyttömän nättiä. Sellaista, johon olisi pitänyt reagoida välittömästi. Läheltä piti, etten pudottanut silmiäni päästä.

Riittoisampi keskustelukumppani.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kerran meinasin Nokian tiellä ajaa 100 km/h Renaultilla Huoltotyötä tekevään kuorma-auton perään. Meni niin läheltä työntekijääkin että karvahattu vaan pyöri päässä.

Olis varmaan henki lähtenyt, tuli kaarteen takaa se auto, onneksi ei kuitenkaan kokonaan ollut kaistalla.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Joskus vaasantiellä olin tulossa täysillä töistä ja kirjoitin tekstiviestiä. Lipesin hieman vastaantulevalle ohituskaistalle ja ohittava volvo sujahti viiden sentin päästä. Nopeus oli molemmilla yli sata. Volvokuski olis ehkä saattanu selvitä mutta multa olis lähteny henki välittömästi fiestan osien keskelle. Sen jälkeen en oo ajaessa kirjotellu tekstareita.

Vierailija
CE-hyväksytty
Joskus vaasantiellä olin tulossa täysillä töistä ja kirjoitin tekstiviestiä. Lipesin hieman vastaantulevalle ohituskaistalle ja ohittava volvo sujahti viiden sentin päästä. Nopeus oli molemmilla yli sata. Volvokuski olis ehkä saattanu selvitä mutta multa olis lähteny henki välittömästi fiestan osien keskelle. Sen jälkeen en oo ajaessa kirjotellu tekstareita.

Ei siinä muuta, mutta olisi voinut mennä hyvän volvokuskin henki samalla. Voiko olla idioottimaisempaa kuin tekstailla ajaessaan. Yhtä idioottimaista lienee kännissä / kamoissa ajaminen, itsensä meikkaaminen ajaessa etc...

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Carloz
Voiko olla idioottimaisempaa kuin tekstailla ajaessaan. Yhtä idioottimaista lienee kännissä / kamoissa ajaminen, itsensä meikkaaminen ajaessa etc...

Voi olla.

Vierailija
CE-hyväksytty
Carloz
Voiko olla idioottimaisempaa kuin tekstailla ajaessaan. Yhtä idioottimaista lienee kännissä / kamoissa ajaminen, itsensä meikkaaminen ajaessa etc...

Voi olla.

Voi toki, mutta kyllä top viitoseen idioottimaisuuksissaan kuuluu.

Ajakaa rauhassa niihin kallioleikkauksiinne mutta älkää ottako mukaanne viattomia sivullisia.

ID10T
Seuraa 
Viestejä1680
Liittynyt3.10.2007

Joskus kymmenvuotiaana innostuin kaverini kanssa särkemään jalkapallon kokoista ampiaispesää heinäseipäillä. Onneksemme ampiaiset eivät ymmärtäneet purkaa vihaansa meihin, vaan pörräsivät innokkaasti heinäseipäiden päiden ympärillä. Jos edes osa ampiaisista olisi tajunnut todellisen uhan tulevan hieman pidemmältä, niin olisimme molemmat saaneet luultavasti todella vakavia myrkytysoireita tai jopa passituksen tuonpuoleiseen.

Muutamaa vuotta myöhemmin rakensimme toisen kaverini kanssa tykin rautaputkesta ja labyrinttipelin kuulasta. 15 - 20 cm pituisen ja n. 2 cm halkaisijaltaan olleen rautaputken toinen pää oli puristettu kiinni parin sentin matkalta ja putki oli täytetty koko pituudeltaan tulitikuista raaputetuilla rikkipäillä (muistaakseni puolitoista punttia). Koko komeuden kruunasi tietysti se kuula, joka oli jo melkein ulkona täpötäydestä putkesta. Valtavasta paineaallosta johtuen kuula ei "ehtinyt" ulos tarpeeksi nopeasti ja putkesta repesi myös suljetusta päästä postimerkin kokoinen metallipala, joka sinkoutui oletettavasti otsaani kohti (otsallani oli punainen viiru tapauksen jälkeen), mutta suuntavaiston ja savupilven hetkellisesti heikentämän näkökyvyn palauduttua sen koommin kuulaa kuin tuota irtonaista metallipalaakaan ei löytynyt mistään.

Armeijassa olimme kerran palaamassa vartiovuorosta, ja kuten tapoihin kuuluu, niin vartiotuvan edessä aseista piti poistaa lippaat ja ampua tyhjä laukaus yläviistoon. Vieruskaverillani oli jostain syystä livahtanut ammus patruunapesään asti ja se "tyhjä laukauskin" oli ammuttu enemmänkin vaakatasossa kohti karvalakkiani kuin yläviistoon... Kaikki kävi niin nopeasti, että vasta hetken päästä tajusin, että "aha, ei sitten ollutkaan vielä minun vuoroni". Aseensa kanssa toheloinut tupakaverini ja vartiopäällikkö saivat molemmat jonkin sortin rangaistuksen, mutta en kyllä kiusaksenikaan muista millaisen. Itse jatkoin melko normaalisti elämääni siitä eteenpäin.

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

2002 otin ensimmäisiä maistiaisia nyrkkikyllikin tapailusta.
Asuin silloin Helsingissä Itäkeskuksessa uimahallin vieressä helluntailaisen kämppiksen kanssa.

Jostain syystä mun piti lopettaa tumputtaminen enne orkkuja ilmeisesti naapurin toiminnasta johtuen. Sen jälkeen tuli aivan saatana kipee olo alavatsan seudulle.

Siis läheltä piti, meinasin saada kunnon spermanlennot. Voi pojat niitä aikoja..

-

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Kerran. Vaikka on niitä muitakin. Töölössä. Siinä Mäntytiellä kesällä. Vai onks se Meilahtea? Oltiin me tunnettu jo jonkin aikaa. Sen tissit paino mua vasten. Magee tunne. Muutenkin. Me mentiin sitte naimisiin, ja ollaan vieläki. 

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Erakko
Seuraa 
Viestejä1807
Liittynyt26.8.2005

Minä yritän parantaa laatua.

Pienenä kloppina ajoin polkupyörällä suht jyrkkää mäkeä alas. Kivat vauhdit siitä sai kun polki vielä ylämäessä vauhtia. Nopeimmalla kohdalla ilmavirran suhistessa korvissa kiveä tai kuoppaa väistäessäni vanhan pyörän jokin sauma petti. Ohjauksesta tuli lepsu. Hirvitti kaatuessa, mutta ihottumalla selvisin.

Sukelsin matalaan veteen pää edellä. Pää tömähti pohjaan käsistä huolimatta. Ei mennyt niskat nurin.

Sukelsin helteisestä ilmasta kylmään veteen. Pumppu muljahti. Kuolenko tähän ?

Olin saanut painotettua säilörehun kivillä AIV -tornissa. Lähdin nousemaan pois tornista jalat seinää vasten sodanaikaiseen paperiköyteen tukeutuen. Noin parissa metrissä köysi katkesi ja putosin selälleni kiville. Hengen se salpasi, mutta selvisin. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

Uittojätkä Jussi polki pari kilsaa kotiin Jaguarillaan. Mies pysyi kuivana, mutta koko ajan satoi jopparille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat