Pikkutikka ruokkimassa...

Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Katselin juuri parvekkeelta pikkutikkaemon ruokkimassa poikastaan. Katseluetäisyys oli n. 3 m. parvekelasituksen läpi..

En ole aikaisemin nähnytkään täällä betonirakennusten keskellä pikkutikkaa, Täällä on kyllä suhteellisen runsaasti myös lehtometsää ympärillä, mutta hämmästyin jonninverran kuitenkin.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Kommentit (2)

kfa
Seuraa 
Viestejä2516
Liittynyt13.3.2008
Seppo_Pietikainen
En ole aikaisemin nähnytkään täällä betonirakennusten keskellä pikkutikkaa, Täällä on kyllä suhteellisen runsaasti myös lehtometsää ympärillä, mutta hämmästyin jonninverran kuitenkin.

Itse näin koiraa taluttaessani juhannusviikonloppuna Tikkurilan aseman lähimaastossa olevassa mäntymetsässä pikkutikan (luulisin, aika vähän kai vaihtoehtoja pikkulinnun kokoiselle tikalle) nokkimassa kantoa. Kameraakaan en tajunnut kaivaa esille vaikka päästi muutaman metrin päähän. Lähellä oli kyllä lehtometsääkin.

Onko pikkutikka yleistynyt vai mikä syynä moiseen ilmaantumiseen näytille? Itse en aiemmin ole kyseistä lintua nähnyt Etelä-Suomessa vaikka luonnossa on tullut jonkin verran liikuttua.

Kim Fallström kfa+news@iki.fi

John Carter
Seuraa 
Viestejä7511
Liittynyt17.2.2006

Itse näin myös pikkutikan takapihallani (kaupungin keskustassa) ensimmäisen kerran pari viikkoa sitten. Lintu oli yllättävän kesy, sillä se oli n.5-10 metrin etäisyydellä minusta vartin ajan ja ennätin saada siitä useita valokuvia.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Uusimmat

Suosituimmat