Duloksetiini -kokemuksia?

Seuraa 
Viestejä805
Liittynyt8.11.2009

Lopetin talvella siis essitalopraamin (Cipralex) monen vuoden (turhan?) käytön
jälkeen, mutta kiinnostaisi millaisia kokemuksia on tästä uudesta duloksetiinistä, (Cympalta)?

Tavoittelen masennus, bipo, ahdistus yms -alueille apuja.

Täähän on SRNI- (serotoniini, noradrenaliini) lääke?

Don't give up!

Kommentit (3)

Vierailija

Duloksetiini eli Cymbalta: lähipiiristä hyviä kokemuksia.

Jos ahdistuneisuus on vahvana oireena mukana, suosittelen kesku8stelua lääkärisi kanssa Lyrican eli pregabaliinin kokeilua lisänä ellei jo ole käytössä.

Vierailija
wertti
Duloksetiini eli Cymbalta: lähipiiristä hyviä kokemuksia.

Jos ahdistuneisuus on vahvana oireena mukana, suosittelen kesku8stelua lääkärisi kanssa Lyrican eli pregabaliinin kokeilua lisänä ellei jo ole käytössä.

En lähtisi yhden topicin perusteella suosittelemaan mitään reseptilääkkeitä, vaikka olisit lääkäri niin sulla ei ole tässä tilanteessa minkäänlaista kompentenssia tehdä niin. Ihan vaan henkilökohtainen mielipide tietysti.

Alkuperäiseen kysymykseen: Olen itse syönyt kumpaakin lääkettä. Cipralexista ei ollut oikeastaan mitään hyötyä, päinvastoin. Cymbalta sopi mulle sitten taas erittäin hyvin. Auttoi masennukseen ja lisäksi nosti energiatasoa jonkun verran. Alkuoireina tosin kettumaista huimausta ja unettomuutta, mutta meni parissa viikossa ohi.
Muista kuitenkin, että kaikki lääkkeet toimivat kaikilla eri tavalla. Tiedän myös ihmisiä joilla ahdistus vaan paheni tästä lääkkeestä. Kokeilemalla selviää.

μOR
Seuraa 
Viestejä373
Liittynyt4.1.2010
wertti
...

Lueskellut Lyricasta että joidenkin erittäin vaikea lopettaa käyttö, esim jotkut jotka ovat vieroittaneet itsensä bentsoista valittanut että vaikeampaa. Iskee kuulemma törkeä ahdistusmasennus.

Uusimmat

Suosituimmat