Auton huippunopeus

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Eikö riitä mun Renaultissa tehot, vai onko siinä joku rajoitin kun yritin moottoritiellä ajaa niin se meni jotain 125 km/h mittarin mukaan, eli mittarivirhe 5 niin eli 120 km/h

Alamäessa siinä Lempäälän kohdalla jossakin nopeus oli 135 ja vaikutti siltä että olis lentoon lähtenyt.

1.1 litranen moottori ja 58 hv ja vääntöö joku noin 80 NM

Kommentit (9)

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
tiäremiäs
En oo vaihtanut.

Ei tollanen kottero voi mitenkään kulkea yli 120km/h, edes alamäessä. Ja jos sun nopeusmittari näyttää 120km/h niin on hyvin todennäköistä että vauhti on vain hieman yli 100km/h...

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Laita rellu dynopenkkiin niin näkee, ovatko hevoset menneet talliin vai ovatko ne tallessa.
Kyllä ainakin mittariin pitäisi 140 km/h saada kovalla yrittämisellä. Jos suurin vaihde on kovin pitkäksi välitetty niin on mahdollista, ettei huippunopeutta saavuteta sillä, vaan alemmalla vaihteella. Kokeile siis vaikka nelosella niin paljon kuin kierroksia riittää ja vaihda isommalle vain, jos kierrostenrajoitin puuttuu peliin.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8913
Liittynyt18.8.2008
Astronomy
tiäremiäs
En oo vaihtanut.

Ei tollanen kottero voi mitenkään kulkea yli 120km/h, edes alamäessä. Ja jos sun nopeusmittari näyttää 120km/h niin on hyvin todennäköistä että vauhti on vain hieman yli 100km/h...

Kannattaisi kuitenkin tsekata tuo ilmanpuhdistin. Tukkoisen puhdistimen vaikutus voi olla melkoina. Bensaakin kuluu vauhdilla.

Saattaa se pienikin kone jaksaa 140 km/h ja aina se Sebringin hakkaa. Kaupunkiajossa auto vain menee joskus "tukkoon". Huomaa vasta moottoritiellä. Yleensäkin kone kaipaa välillä hiukan "rääkkiä" tai sanotaanko raskasta ajoa.

Paitsi ilmansuodatin, moottoritiellä voi löytyä äkkiä moni muitakin vikoja: bensasuodatin tukossa, tulpanjohdot tai tulpat lopussa, kaasarissa roinaa, hiukan karstaantunut kone, joku venttiileistä kärähtänyn, jne. Kerran en saanut iso konetta liikkeelle kunnolla kun ei kukaan ollut lisännyt öljyä muuttuvakurkkuiseen kaasariin ja luisti oli sopeutunut vain kaupunkiajoon.

Rellussa näkyy olevan heikko vääntö. Kattoluukku auttaa, jos sen voi nostaa pystyyn myötätuulella.

Uusimmat

Suosituimmat