Unissakävely, -puhuminen ja -touhuaminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Alkaa muija hermostua kun on sellainen outo unissakävelyilmiö että jos juon alkoholia kohtuudella (aamulla ei ole (juuri) krapulaa), niin aika usein alan yöllä häiriköidä, puhua unissani, ravistella vaimoa tms. Ja siis itselläni ei ole minkäänlaista mielikuvaa tapahtuneesta. On kuulemma aika ikävä herätys, ja uskon kyllä että näin on. Käyttäydyn kuulemma kuin joku eläin silloin.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Jos menen selvin päin nukkumaan tai kunnon kännissä, nukun kuulemma ihan tavalliseen tapaan.

Pitäisi joskus pistää liikkeentunnistuksesta käynnistyvä kamera nauhoittamaan sitä. Olisi mielenkiintoista nähdä itsensä touhuamassa jotain, ja etenkin kuulla mitä selitän.

Tilanne on hämmentävä, ehkä jopa hieman jakomielinen siinä mielessä kun ei itsellä ole muistikuvia tapahtuneista.

Tällaista on nyt tapahtunut viitisen kertaa puolen vuoden sisällä. On hivenen vastaavanlaisia kokemuksia menneiltäkin vuosilta, tosin silloin varmaan spiidi vaikutti unirytmiin ja käytökseen aika paljon radikaalimmin.

Nukun nykyisin pari tuntia vähemmän yössä kuin esim. 10 vuotta sitten. Tämäkin voi osaltaan vaikuttaa, että altistuu tekemään random-häiriköintiä vailla mitään tietoa asiasta.

Pitänee ostaa alkometri ja löytää ne promillerajat jolloin nukun sohvalla. Puhaltaa aina ennen nukkumaanmenoa.

Kommentit (3)

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Joskus olen touhunnut jotain pientä, mutta alkoholilla ei ollut osuutta. Velipoika puuhailee millon mitäkin ja myös vastaa puhuteltaessa. Niin no jos toinen nousee sohvalta istualleen silmät auki ja rupeaa toimittamaan jotain mystistä, niin sitähän luulee, että kaveri on hereillä. Vastattuaan omituisia, lyö pään polsteriin ja vetelee sikeitä. Isä oli kova huutamaan ja tinkaamaan itsensä kanssa unissaan. Möykkäsi useasti itsensä hereille siinä puuhassa. Se oli tosi rasittavaa.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija

Unissakävely on varsin mielenkiintoinen ilmiö, itsekin olen useita kertoja kuulemma kävellyt unissani ja puhunut myös. Kait se on joku levollisen unen ja hereillä olon välimuoto jossa alitajunta on ottanut vallan, unissa kävelijäthän kävelee silmät auki eikä törmäile kaappeihin.

Vierailija

Raportteja on tullut että joskus on tullut käytyä ihka oikeita, ainakin periaatteessa järkeviä, keskusteluja ihmisten kanssa niin että todellisuudessa olen kuitenkin nukkunut. Esim. vastaillut kysymyksiin ihan tolkullisesti sitä kuitenkaan itse tiedostamatta. Jonkinlaista koiranunta siis.

Armeijassa tuli myös joskus leireille haahuiltua teltassa, mutta tuotahan nyt näytti sattuvan itse kullekkin.

Uusimmat

Suosituimmat