Linnanmäki huvispuisto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tänään 29.07.2011 haastateltiin Ylen A-Studiossa Linnanmäen toimitusjohtajaa nuorten ihmsten palkkauksesta Linnanmäelle.
Linnanmäki, jonka omistaa Lasten Päivän Säätiö, luulisi toimivan eettisesti palkkauksessaan ja työsuhteissaan Suomen lakien mukaan.
Liinnanmäen tj. teki kahden eri haastattelun aikana kaksi kertaa ohimarssin, eli poistui, kun toimittaja teki sopimattomia kysymyksiä, joihin oli vaikea vastata.
Tuntuu oudolta, että säätiön omistaman Linnanmäen toimitusjohtajan on vaikea kohdata kysymyksiä, tai sitten asiat eivät ole kuten pitäisi.
Tutustukaa asiaan.
Vaikeaa viedä lapsia "huvipuistoon", jossa työntekijöiden olosuhteet ovat ala-arvoisia.

Kommentit (6)

Delivers
Seuraa 
Viestejä449
Liittynyt8.4.2008

Jaa-a. Itse olen ollut muutama vuosi takaperin Linnanmäellä töissä, samoin monet tuttuni, enkä kyllä havainnut työoloissa mitään erityisen epäeettistä. Palkkaus on verrattain huono, mutta se on suoraan seurausta tarjokkaiden suuresta määrästä ja toisaalta työntekijöiden nopeasta vaihtuvuudesta. Aika samanlaisille palkoille pääsee monissa kaupungin duuneissa.

Voisitko täsmentää, mikä Linnanmäen työntekijöiden työolosuhteissa on epäeettistä tai arveluttavaa?

Arbeit macht frei

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Kieltämättä ohimarssi jäi vaivaamaan. Kai noita hermostumisia tulee useinkin haastatteluissa, mutta ne leikataan siististi pois ja tarina jatkuu ilman episodeja. Tässä näkyy journalismin vaikutusmahdollisuudet. Koko jutusta jää kansakunnan mieleen vain tj:n epätoivoinen olotila.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Matalapalkka työ, yli 600 sesonkityöntekijää ja joku niistä ei ole tyytyväinen. Joku yllättänyt tästä? Ei kai?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Itse olin erään huvipuiston info ja haastattelutilaisuuksissa ja kyllä niille hakijoille kerrotaan päin naamaa että "paska palkka ja paskat työolot" että ei voi työntekijä valittaa, jos ei nappaa niin ei ole pakko mennä.

Sinällään toki olisi ihan suotavaa että työntekijöillä olisi enemmän taukoja jne...
Että ihan aiheellista kritiikkiä toki.

Vierailija

Eihän noissa nyt varsinaisesti sen huonommat ole liene kun monessa muussa vastaavassakaan pestissä. Tämä nyt vaan sattuu olemaan ajanhenki. Seuraavalle sukupolvelle ei jää edes minipalkkaa. Kohta pääsee kurnuttamaan torppareita ihan niin kuin vanhoina hyvinäkin aikoina pääsi.

Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta eikö tuo vessaskäyntikielto ollut aika iso juttu aikanaan kun Lidlistä puhuttiin? Nyt tuo näyttää olevan jo joku standardi joka kuitataan olan kohautuksella.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Aina voi vaihtaa vaippoihin...

Paljonhan PAM-liiton väki on meuhkannut Lidlien ja kioskien pissatauoista. Liekö meuhkaamisella saatu printtiä sopimuksiin?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Uusimmat

Suosituimmat