Fiat 127

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Oletko ajanut Fiatilla ja veikkaan että vanhemmat patut palstalla on ajanut.

Kertokaa kokemuksia, itse olen vasta 26- vuotias ja en ole nähnyt Fiatia kun kuvassa.

40 vuotta sitten oli kova auto. Saiko naisia sillon Fiat 127:lla.?

Sivut

Kommentit (66)

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

En oo fiattimiehiä, mutta 127 on yksi onnistuneimmista fiatin konstruktioista henkilöautopuolella. Käypä taloudellinen kansanauto joka olisi hyvä kehitysmaa konsepti sillä vanhemmalla kopalla.

- Ubi bene, ibi patria -

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Systerillä oli satakakslaiska ja sitä tuli usein lainattua koulumatkoilla lukioikäisenä. Vähänhän se oli semmonen himpula, mutta muuten oikein mainio peli.

Vierailija

Kakarana kun mentiin mummolaan tällaisella viikonloppuisin niin mukana ei koskaan ainakaan ollut mitään turhaa. Takapenkillä oli kolme lasta ja suomenajokoira ja hyvin mahtui.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Hieno peli, 45 hp ja 700 kg. Hyvin sillä sai naisia, mutta kone kesti n 70 000 km, vetoakselit 25-30 tkm, alustan nivelet 15-20 tkm jne... Lisäksi kaasari jäätyi aina jos oli kylmempi/kosteampi keli, katkojan kärjet enemmän tai vähemmän hajalla jatkuvasti ja kaikkea muutakin pikkuongelmaa.

Vierailija

127 oli ensimmäinen autoni. Minulle sattui hyvä kappale, jossa ei esiintynyt tyyppivikojakaan. Myöhemmin auto palveli kakkosautona, kunnes myin sen yhdelle auto-alan opiskelijalle rassattavaksi. Mittarissa oli silloin toista sataatuhatta kilometriä. Oli kaiken kaikkiaan aikoinaan ihan näppärä ajokki.

Vierailija

Peltoautona oli moinen laite. Kyllä sille sai antaa monoa, että liikkui, ja sitten kun liikkui niin tuntui lähtevän lentoon. Mainio pelihän se

Vierailija
Denzil Dexter
Hieno peli, 45 hp ja 700 kg. Hyvin sillä sai naisia, mutta kone kesti n 70 000 km, vetoakselit 25-30 tkm, alustan nivelet 15-20 tkm jne... Lisäksi kaasari jäätyi aina jos oli kylmempi/kosteampi keli, katkojan kärjet enemmän tai vähemmän hajalla jatkuvasti ja kaikkea muutakin pikkuongelmaa.
Missä ihmeessä sinä niitä naisia ajelutit kun niveliä meni noin? Taatusti peruskäyttäjä ei uusinut niitä alle sadan tonnin, edes fiatissa. Samaa kumipuslaa ne on nykyisissäkin kotteroissa.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

sohjoisella kelillä tuntui siltä, että massa tulee lattiasti läpi. jalkapohjia täristi ihan, vaikka kengät oli jalassa. samaa tasoa ford fiestan kanssa.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
tietää
Denzil Dexter
Hieno peli, 45 hp ja 700 kg. Hyvin sillä sai naisia, mutta kone kesti n 70 000 km, vetoakselit 25-30 tkm, alustan nivelet 15-20 tkm jne... Lisäksi kaasari jäätyi aina jos oli kylmempi/kosteampi keli, katkojan kärjet enemmän tai vähemmän hajalla jatkuvasti ja kaikkea muutakin pikkuongelmaa.
Missä ihmeessä sinä niitä naisia ajelutit kun niveliä meni noin? Taatusti peruskäyttäjä ei uusinut niitä alle sadan tonnin, edes fiatissa. Samaa kumipuslaa ne on nykyisissäkin kotteroissa.



Kannattaa silmäillä vanhoja Tekniikan Maailman testejä, joissa eräs itäauto onnistui kuluttamaan yli kaksi moottoria 40 tkm aikana...
Kyllä ne autot olivat täysiä paskoja tuohon aikaan, siis silloin kun 127 tuli markkinoille. Ainoastaan ns laatuautoissa kone kesti yli 100000 km. Joskus ennen 80-luvun taitetta materiaalit ja öljyt ilmeisesti kehittyivät sen verran, että tilanne parani.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011

127 on käypä kärry. Sillä saa naisia viäläkin.
Satakakskolmonen sensijaan on täysin paska laite.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Vierailija
Mouho
127 on käypä kärry. Sillä saa naisia viäläkin.
Satakakskolmonen sensijaan on täysin paska laite.

riippuu tietysti siitä minkälaiset mummot lasketaan naisiksi

Vierailija

Ratakaksseiskoja tuli omistettua kolme peräkkäin, pakkasella tosiaan kaasari tahtoi jäätyä, mutta muuten palveli hyvin.
Tuli ajettua työajot ja mökkireissut, vähän harmitti kun ajoi Lahdenväylää kohti Keski-Suomea kun muut porhalsivat heittäen ohi. Kulutus oli pieni ja Irwinin hitit kuuluivat kasettisoittimesta hyvin. Perillä aina sauna lämpiämään ja kauhea känni päälle, kun sais ne vuodet takaisin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat