Harri Pottinen — tarinan tausta ja tunnelmia paikan päältä

Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Harri Pottisen jatkotarina huutaa jo nyt rinnalleen analyyttistä keskustelua.

Miksi yhteisöllinen kerronta menee tavallisesti puuhun? Lajityypin toisessa ääripäässä ei millään ole mitään väliä, toisessa kirjoittajajoukko valikoituu huolella, kertomuksen viitekehys, tausta, henkilögelleria ja kirjoitussäännöt, puheenjohtajuus sovitaan ennen työhön ryhtymistä.

Harri Pottinen sijoittuu ilmiselvästi johonkin tuolle välille. Se teroittaa yhteiskunnallisen kritiikkinsä viiltävyyttä lyhyin pastellimaisin vedoin samalla kun siinä heijastuu koko kaikkeus. Mikään ei ole Pottisen sattumuksille vierasta, eikä mikään tuttua.

Rohkaisen asettamaan näppäimistön tämän tehtävän edessä tärisevien sormien alle ja katsomaan miten käy, kommentoimaan ja keskustelemaan nähdystä tähän.

Samaan aikaan toisaalla tällä samalla alueella on: Harri Pottinen ja kavaluuksien sammio

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Kommentit (5)

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Herätessäni tänä aamuna huomasin, että tarina olikin jo mennyt sopivasti käsistä. Niin kuin pitääkin. Nyt vain jokin filosofin kivekset, sikiunen ja tylyn paskan yhdistävä hämmästyttävä tekijä — mutta ei heti, niin reikä seinässä avautuu lukijalle.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Ikkuna. Niin tietenkin. Mitä sitä kiertämään merta rantain. Hyvä anomalia.

Vierailija
Vaari
Ikkuna. Niin tietenkin. Mitä sitä kiertämään merta rantain. Hyvä anomalia.

Tunnen lievää syyllisyyttä, jos ikkuna romautti reiän ympäristöön hahmottumassa olleen fantasiakehikon.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Ei ei. Se oli tarvittava kolmas vaihtoehto. Pottisen matka jatkuu. 

Tai ei jatku, jos porukka kammoaa kaaosta. 

Tuohan on tyly paska koko tarina. Kyky sietää sellasta on kyky sietää sellasta. Allegoria itessään. 

Awebin "sikiuni" on hyvä. Ennen lopullisen tarinan maailmanvallotusta edessä on jonkin englanninkielen uudissanoja osaavaan hinaajan tarve. Everdreem....

Mutta katellaan. 

Uusimmat

Suosituimmat