Segregaatio

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Lueskelin tuossa Antero Jyrängin kirjaa "Valta ja vallan siirto". Mielenkiintoinen ehdotelma 1970-luvun tienoilta siitä mitä pitäisi tehdä jotta Suomesta tulisi demokraattinen maa sen sijaan että kansaa riistää omistava luokka eli porvaristo. Ja mielenkiintoista oli lukea kaikista niistä eduskunnan tekemistä päätöksistä joilla taloudellinen segregaatio pidetään ennallaan, ja lujitetaan nykyisen järjestelmän asemaa, ja rakennetaan esteitä ettei sitä voida enää purkaa. EU taitaa olla tämän järjestelmän suurin pato.

Kirjassa todetaan yleislakon olevan melkeinpä ainoa keino jolla työväenluokka voi saada lisää köyttä porvareilta.

Eduskunta on ollut yksi ja sama nykyistä valtiomuotoa tukeva instanssi näköjään Suomen itsenäistymisestä lähtien: Kapitalistinen järjestelmä, joka luo illuusion demokratiasta, mutta on todellisuudessa riistoon perustuva hitaasti kiristyvä silmukka, jolla taataan porvariston valta ja viedään kansalta mahdollisuus vaikuttaa omaan elämäänsä.

Taloudellinen segregaatio on rikos ihmisyyttä vastaan, mutta kukaan ei tunnu enää tajuavan työväenluokasta sitä, miten älyttömästi kansaa riistetään vähemmistön toimesta, vailla mitään oikeutta toimia niin.

Se on rinnastettavissa rasismiin (myös rasismin yhteydestä segregaatio on tuttu sana).

Taloudellinen segregaatio, eli ihmisten jaottelu eri luokkiin omaisuuden perusteella, on juuri sitä rahartheidia eli lompakkorasismia, josta aiemmin olen vaahdonnut.

Ja nykyään se tuntuu olevan ihmisten mielestä ihan ok, ehkä siitä on kiittäminen porvariston hallitsemaa mediaa.

Vasemmisto, oikeisto, keskusta, samaa paskaa porvariporukkaa joka laidan johdossa vaikeuttamassa kansalaisten oloja ja riistämässä heidän omaisuuttaan, itsensä säätämien lakien turvin. Muutos ei lähde vaaleista, vaan koko järjestelmää täytyy muuttaa!

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija
Armitage
Lueskelin tuossa Antero Jyrängin kirjaa "Valta ja vallan siirto". Mielenkiintoinen ehdotelma 1970-luvun tienoilta siitä mitä pitäisi tehdä jotta Suomesta tulisi demokraattinen maa sen sijaan että kansaa riistää omistava luokka eli porvaristo. Ja mielenkiintoista oli lukea kaikista niistä eduskunnan tekemistä päätöksistä joilla taloudellinen segregaatio pidetään ennallaan, ja lujitetaan nykyisen järjestelmän asemaa, ja rakennetaan esteitä ettei sitä voida enää purkaa. EU taitaa olla tämän järjestelmän suurin pato.

Kirjassa todetaan yleislakon olevan melkeinpä ainoa keino jolla työväenluokka voi saada lisää köyttä porvareilta.

Eduskunta on ollut yksi ja sama nykyistä valtiomuotoa tukeva instanssi näköjään Suomen itsenäistymisestä lähtien: Kapitalistinen järjestelmä, joka luo illuusion demokratiasta, mutta on todellisuudessa riistoon perustuva hitaasti kiristyvä silmukka, jolla taataan porvariston valta ja viedään kansalta mahdollisuus vaikuttaa omaan elämäänsä.

Taloudellinen segregaatio on rikos ihmisyyttä vastaan, mutta kukaan ei tunnu enää tajuavan työväenluokasta sitä, miten älyttömästi kansaa riistetään vähemmistön toimesta, vailla mitään oikeutta toimia niin.

Se on rinnastettavissa rasismiin (myös rasismin yhteydestä segregaatio on tuttu sana).

Taloudellinen segregaatio, eli ihmisten jaottelu eri luokkiin omaisuuden perusteella, on juuri sitä rahartheidia eli lompakkorasismia, josta aiemmin olen vaahdonnut.

Ja nykyään se tuntuu olevan ihmisten mielestä ihan ok, ehkä siitä on kiittäminen porvariston hallitsemaa mediaa.

Vasemmisto, oikeisto, keskusta, samaa paskaa porvariporukkaa joka laidan johdossa vaikeuttamassa kansalaisten oloja ja riistämässä heidän omaisuuttaan, itsensä säätämien lakien turvin. Muutos ei lähde vaaleista, vaan koko järjestelmää täytyy muuttaa!

Ikävä juttu, kun todellisuus on tällainen, ihmiset joutuvat sulkemaan silmänsä vähemmistön riistolta ja turruttamaan itsensä päihteillä, koska ihmiset eivät mahda todellisuudelle mitään yksilöinä.. Mutta ryhmänä ihmisistä tulee voimakkaammiksi ja he voisivat laittaa vähemmistön suitseihin! Yleislakko on tehokas keino, sitä pitäisi käyttää enemmän!

Vierailija

Suurempaan riskinottoon kuuluu suurempi tuotto-odotus. Jos se teidän parjaama riistokapitalisti ei sijoittaisi tuotantovälineisiin, jäisi siltä ihanan lutuselta kommariltakin työpaikka saamatta. On ihan oikein, että korkeammin koulutetut tai sitten suurempaa riskiä ottavat saavat pääsevät keskimäärin paremmille ansioille kuin ne, jotka eivät ole viitsineet kouluttautua tai joilla ei riskinottohaluja ole.

Enemmän kuin tuloeroista, olisin kommarinkin sijassa huolissani siitä, että Euroopan avokätisin sosiaaliturvamme mahdollistaa suuren kansanosan joutilaana makoilun.

kohveeman
Seuraa 
Viestejä1628
Liittynyt4.9.2009
Carloz
Suurempaan riskinottoon kuuluu suurempi tuotto-odotus. Jos se teidän parjaama riistokapitalisti ei sijoittaisi tuotantovälineisiin, jäisi siltä ihanan lutuselta kommariltakin työpaikka saamatta. On ihan oikein, että korkeammin koulutetut tai sitten suurempaa riskiä ottavat saavat pääsevät keskimäärin paremmille ansioille kuin ne, jotka eivät ole viitsineet kouluttautua tai joilla ei riskinottohaluja ole.

Enemmän kuin tuloeroista, olisin kommarinkin sijassa huolissani siitä, että Euroopan avokätisin sosiaaliturvamme mahdollistaa suuren kansanosan joutilaana makoilun.

Yllä oleva on taas tätä perusjaarittelua ja mustavalkoajattelua. Kommari sitä ja kapitalisti tätä. Todella kyllästyttää jo sinun ja kaltaistesi kirjoittelu.

Johan se on käynyt selväksi, että rahaa on jo maailmassa liikaa. Rikkaimmat eivät löydä enää investointikohteita, joten he pelaavat nyt sitten johdannaisilla, futuureilla, raaka-aineilla.. luoden niihin kuplia ja näin vääristäen markkinoita. Maailmanlaajuinen työttömyys kasvaa koko ajan jne. en edes jaksa vaivautua enempää..

Vierailija

Mitä enemmän se parjattu riistokapitalisti sijoittaa automatisoituihin tuotantovälineisiin, sitä harvempi pikkukommari pääsee töihin, halusi tai ei. Ihmiskäsin tehtävän tuotannon jumalainen kapitalisti tietysti siirtää intiaan auttaakseen paikallisia köyhiä saamaan tuloja.

Tuntuu tosiaan oudolta miten kaikki tuntuvat nykyään hyväksyvän täysin tuloerot ja kaikenmaailman jättipalkkiot.

Ps. Kuuluuko tuohon oudolta ja miten sanojen väliin pilkku?

Vierailija
kohveeman

Yllä oleva on taas tätä perusjaarittelua ja mustavalkoajattelua. Kommari sitä ja kapitalisti tätä.

Palstan vasemmistolaisttain ajatteleville pitää kirjoittaa heidän tuntemillaan termeillä. Ei maailma minulle noin mustavalkoinen ole, mutta jos kirjoittaisin asioista "väärillä" termeillä, ei sanoma menisi perille. Koetan vain asettua samalle aaltopituudelle kirjoittajan kanssa.

Minun ideaalimaailmassani ei olisi jyrkkää kahtiajakoa, vaan kaikki ymmärtäisivät, että jokaisella on mahdollisuus halutessaan vaikka mihin ja valinnoilla on seurauksensa.

Itse esimerkiksi olen tietoisesti valinnut korkeakoulutuksen mutta jättäytynyt myös pois yrittäjyydestä. Yrittäjänä olemisestakin minulla on kokemusta, mutta arvostan enemmän palkkatyöläisen suurempaa vapaa-aikaa vaikka siitä käteen jääkin vähemmän ansiotuloja.

kohveeman
Seuraa 
Viestejä1628
Liittynyt4.9.2009
Carloz
kohveeman

Yllä oleva on taas tätä perusjaarittelua ja mustavalkoajattelua. Kommari sitä ja kapitalisti tätä.

Palstan vasemmistolaisttain ajatteleville pitää kirjoittaa heidän tuntemillaan termeillä. Ei maailma minulle noin mustavalkoinen ole, mutta jos kirjoittaisin asioista "väärillä" termeillä, ei sanoma menisi perille. Koetan vain asettua samalle aaltopituudelle kirjoittajan kanssa.

Minun ideaalimaailmassani ei olisi jyrkkää kahtiajakoa, vaan kaikki ymmärtäisivät, että jokaisella on mahdollisuus halutessaan vaikka mihin ja valinnoilla on seurauksensa.

Itse esimerkiksi olen tietoisesti valinnut korkeakoulutuksen mutta jättäytynyt myös pois yrittäjyydestä. Yrittäjänä olemisestakin minulla on kokemusta, mutta arvostan enemmän palkkatyöläisen suurempaa vapaa-aikaa vaikka siitä käteen jääkin vähemmän ansiotuloja.

Jo leimauksesi vasemmistolaiseksi tekee sinusta mustavalkoisesti ajattelevan ja lienee ad hominemkin.. Se onko vasemmistolainen vai mikä ei kuulu asiaan. Sinulla ei ole mitään faktatietoa horinoissasi, toistat vaan viestistä toiseen samaa paskaa ja korostat omaa erinoimaisuuttasi. Väheksyt myös muita olettamalla, etteivät he tajuaisi tekemiensä päätösten seurauksia eli olet ylimielinen muita kohtaan. Nyt ainakaan sinun "viestisi" ei mene perille, mikä ihme se sitten onkaan. Kirjoituksesi antaa kyllä sen kuvan "oikeistolaisesta", minka olen saanutkin..

Jopa tämän päivän taloussanomien jutusta voidaan todeta, että ei kaikilla ole mahdollisuutta edes päästä sinne korkeakouluun puhumattakaan korkeakouluttettujen nykyisestä ennätystyöttömyydestä.

Tuhannet nuoret jäävät tänäkin kesänä ilman työ- tai opiskelupaikkaa. He ovat vaarassa syrjäytyä muusta yhteiskunnasta pitkäksi ajaksi.
---
Vuonna 2008 lähes 60 000 nuorta oli jo työmarkkinoiden ja koulutuksen ulkopuolella. .....Niin käy myös tänä kesänä. ...Yhteishakuun osallistui opetushallituksen mukaan 102 700 hakijaa, joista 24 300 jäi ilman paikkaa. Näin moni ei jää tyhjän päälle, sillä tänään perjantaina päättyvässä täydennyshaussa on tarjolla noin 8 200 paikkaa.... Myös yhteiskunta pyrkii omilla toimillaan ehkäisemään opintojen keskeyttämistä ja paikasta toiseen pomppimista. Töihin meno voi tältäkin kannalta tuntua perustellulta.

Ikävä totuus kuitenkin on, että nuoria käytetään suhdannepuskureina.

– Jos taloustilanne on hyvä, nuorten työllisyys nousee voimakkaasti. Kun tilanne heikkenee, se laskee nopeasti, Pekka Tiainen kuvailee.

Toukokuussa työ- ja elinkeinotoimistoissa oli työttöminä työnhakijoina 26 000 alle 25-vuotiasta. Tilastokeskuksen mukaan 15–24-vuotiaiden nuorten työttömyysaste oli 33,4 prosenttia.....

– Ei kannata syyllistyä. Lähtökohtaisesti lähes jokaisella on pyrkimys hankkia koulutus, työpaikka, perhe ja toimeentulo. Yhteiskunnalla on myös vastuunsa ja sen tehtävä on tukea nuorten koulun käymistä ja pääsyä työelämän alkuun.

http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2 ... 139?rss=2i

Vierailija

kohveeman, minun kaltaisesti ajattelevia saa parjata vapaasti "riistoporvariksi" ja ties miksi, mutta vasemmistolaisittain ajattelevia ei vasemmistolaisiksi saa sanoa? Ihme logiikkaa...

Joka tapauksessa, Suomessa jokaisella, jolla riittävästi älliä päässään on, on mahdollisuus kouluttautua vaikka tohtoriksi asti. Ihan turhaa paskanjauhantaa väittää muuta.

Jos on biletysvaihde ollut päällä jo peruskoulun yläasteella, syytön minä siihen olen. Elämä on. Ja tämä huomio ihan yleisesti, ei välttämättä juuri sinua tarkoittaen.

Vierailija
jees
Carloz kuuluu niin kutsuttuun f-skaalaan.

Sinullakin on / olisi ollut mahdollisuus vaikka mihin. Kirjoituksistasi saa kuitenkin sen vaikutelman, että sen sijaan että tekisit asialle jotain, valitat kurjaa lapsuuttasi / nuoruuttasi. Minäkin olen yksinhuoltajan lapsi. Minäkään en ole syntynyt kultalusikka suussa.

kohveeman
Seuraa 
Viestejä1628
Liittynyt4.9.2009
Armitage
---

Kerrataanpa tuosta tuota aloitusviestiä niin ei tarvitse lähteä puolueita vetämään tähän..

kohveeman
Seuraa 
Viestejä1628
Liittynyt4.9.2009

Työväenluokalta vaan on viety ainoakin keino, lakkoilu pois, koska jos lakkoillaan niin kohtapa tehtaat siirretään sellaiseen paikkaan, jossa ei ole lakko-oikeutta saati muitakaan oikeuksia.

Vierailija

Edustuksellinen demokratia ei toimi, koska on olemassa Carlozin kaltaisia oikeistolaisia juntteja, jotka äänestävät tiedostamatta itseään vastaan vaaleissa äänestämällä oikeistoa, vaikka eivät oikeistolaiseen eliittiin itse kuulukaan. He haaveilevat kuuluvansa, ja valehtelevat itselleen että kuuluvat, äänestämällä oikeistolaisia. Ja salaavat muilta köyhyytensä lainoilla.

Sitten ovat nämä keskustalaiset juntit. He äänestävät keskustaa, koska vihaavat Helsinkiä. Asuvat landella köyhinä, ja pitävät sitä stadin syynä, ja äänestävbät maajussiporvareita ja kasvattavat heidän mammonaansa. Ja jso äänestävät jotakin köyhempää, ei tämä tule valituksi liian pienen äänisaldon takia.

Sitten on nämä vasemmistolaiset juntit, jotka uskottelevat että vasemmiston puoluejohtoa oikeasti kiinnostaa kansan kohtalo. He ovat aivan yhtä juntteja kuin oikeiston juntitkin, ja äänestävät sitten vasemmistoa koska unelmoivat paremmista ajoista ja tasaisemmasta tulonjaosta. Ei tule tapahtumaan. Kommunistisetkin ministeritkin, vasemmistosta puhumattakaan, ovat jarruttaneet historian saatossa demokraattisten aloitteiden etenemistä aivan yhtä paljon kuin oikeisto.

Oikeisto = vasemmisto = keskusta = eduskunta = kulissi valtion ja kansan välissä.

Kaurismäen sanoin: "Valtio on taloudellinen yhteenliittymä, jonka tarkoituksena on pitää kansa sen verran hengissä, että sen kustannuksella voi elää."

linkki haastatteluun: http://fifi.voima.fi/voima-artikkeli/2011/numero-6/rainy-day-dream-away

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat