Millä tavalla autossa pakoputken äänenvaimmennin kiinni

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Pitääkö Renaulttiin vaihtaa katalysaattorin jälkeen koko putki ja äänenvaimennin. Vai mikä systeemi on kyseessä. Reanult Twingosta kysymys.

Motonetistä katoin 44 euroa maksaa putki ja äänenvaimennin. Laitan isän kiinnittään sen niin ei maksa asennuskaan mitään.

Onko ne hitsattu kiinni koriin vai mikä kiinnityssysteemi pakoputkissa on. Täytyy muistaa aina turvallisuus ja kunnon tuet sinne hommata, että ei autot putoa niskaan, ei saa tunkin varassa notkua auton alla.

Noissahan twingoissa on tyyppivikana se että se pelti kuoriutuu kun banaani, siitä äänenvaimentimesta.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Putket ovat kumieristeillä korissa kiinni. Ruosteen irroittajasta ja rälläkästä ei ole haittaa kuten ei kunnon nosturistakaan. Putken liitos taas on muhvilla ja klemmarilla.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Kumilenkeillä se on kannateltu. Liitokset ovat sisäkkäin meneviä putkenosia, jotka tiukataan kiristimillä.

Putken liitoksia ei parane kiristää ennen kuin on varmistanut putken heiluvan mahdollisimman vapaasti niitten kannatinkumien varassa. Muuten käy niin, että moottorin heilunta paukuttaa putkea auton runkoon.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009

Riippuu tilanteesta, joissakin ne on vain tökätty sisäkkäin, mutta monissa ne on pulteilla tai hitsauksella päistä kiinni. Mitä luultavammin Renaultissa ne on limittäisliitoksella. Ne sitten roikkuu jonkun kumin varassa auton pohjasta. Vähän niitten on hyvä liikkua, muuten lähtee pultit tai kierteet pakosarjasta, etenkin jos pohja ottaa maahan.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8910
Liittynyt18.8.2008
tiäremiäs
Tuollaisesta Renaultista kysymys, mutta valkoinen ja alle 100 tuhatta ajettu.

http://www.nettiauto.com/renault/twingo/4111519


Aha.

Ei pitäisi olla ongelma pakoputken korjaus/asennus. Jos samanlaiset telineet katolla kuin kuvassa, kääntää vai katolleen ja kas kaikki on mukavasti ja turvallisesti käsillä. Voi tietysti nostaa pystyynkin, mutta tuet on syytä olla hyvät.

Tyttöystävä kannattaa komentaa ulos korjauksen ajaksi. Saattaa muuten nyrpistellä. Anopista ei ole niin väliä.

Paras ja nopein äänenvaimentimen asentaja oli suorastaan ilo katsella. Ei turhia näperrellyt. Nosti auton ylös, otti pillin kouraan ja poltti vanhat pois, etsi uudet osat ja taas pilli kouraan. Alle varttitunnissa lakkasi auto röpöttämästä ja oli vielä edullistakin. Maksoin mielelläni kun muutaman kerran oli tullut vanhaa jumittunutta putkistoa irroiteltua.

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009

Ei pakoputkea saa vaihtaa, ne pitää korjata. Sama koskee auton muitakin peltiosia, ei ruostevaurioita kannata korjata uusia osia hankkimalla. Autoyhtiöt vain rahastaa valmistamalla tarkoituksella ruostuvia osia, joita jotkut suosiolla ostelevat kalliiseen hintaan. Hyvin korjattu on kestävämpi kuin uusi osa.

Autoyhtiö säästää 50 euroa pakoputken materiaaleista ja myy 100 eurolla uuden romun varaosan. Myyntihinta laskee ja tulot kasvaa.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Jos ei ole autoosi pakoputken peräosaa aiemmin vaihdettu, niin saattaa olla yhteenhitsattu pötkö koko putki katalysaattorin jälkeen ilman liitosmuhveja. On tehtaalla nopeampi kasata näet, laittavat ensin pakoputken ja vasta sen jälkeen taka-akselin.

Autokorjaamoilla on pakoputkileikkurit joilla vanhat putket katkaistaan näppärästi, ainakin mukavammin kuin rautasahalla tai rälläkällä - pilleistä puhumattakaan.

Autoon kannattaa kaikki korjaukset ja huollot tehdä itse - jos osaa. Korjaamot veloittavat 70e/tunti jonka saadakseen nettopalkkana keskituloisen (2500) pitää työskennellä noin 6 tuntia. Samalla oppii tuntemaan autonsa paremmin.

http://www.youtube.com/watch?v=I8vwHv-E ... re=related

Yleinen mielipide on aina väärässä.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8910
Liittynyt18.8.2008
ROOSTER
--snip--

Autoon kannattaa kaikki korjaukset ja huollot tehdä itse - jos osaa. Korjaamot veloittavat 70e/tunti jonka saadakseen nettopalkkana keskituloisen (2500) pitää työskennellä noin 6 tuntia. Samalla oppii tuntemaan autonsa paremmin.

http://www.youtube.com/watch?v=I8vwHv-E ... re=related


En minä ainakaan. En halua tutustua enää nykyisiin autoihini.

Riittävän moneen koslaan on jo tutustuttu ja vedetty laastaria rystysiin.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007
TPa
Tieremiehen isälle: Osta tytölle uusi käytetty auto.

Täytyy muistaa aina turvallisuus.




Mitä, onko tiäremiäs tyttö?
Ilmankos hän on niin uusavuton noissa teknisissä asioissa.

Vierailija
syytinki
ROOSTER
--snip--

Autoon kannattaa kaikki korjaukset ja huollot tehdä itse - jos osaa. Korjaamot veloittavat 70e/tunti jonka saadakseen nettopalkkana keskituloisen (2500) pitää työskennellä noin 6 tuntia. Samalla oppii tuntemaan autonsa paremmin.

http://www.youtube.com/watch?v=I8vwHv-E ... re=related


En minä ainakaan. En halua tutustua enää nykyisiin autoihini.

Riittävän moneen koslaan on jo tutustuttu ja vedetty laastaria rystysiin.


Minä seurasin yhden autoni taipaleen kirjaimellisesti piirrustupöydältä saakka ja tekijätkin oli tuttuja. Auto jota tuskin unohdan mutten sen itsensä vuoksi. Hurjaa oli.

Vierailija
tiäremiäs
Pitääkö Renaulttiin vaihtaa katalysaattorin jälkeen koko putki ja äänenvaimennin. Vai mikä systeemi on kyseessä. Reanult Twingosta kysymys.

Motonetistä katoin 44 euroa maksaa putki ja äänenvaimennin. Laitan isän kiinnittään sen niin ei maksa asennuskaan mitään.




Kanattaa vaihtaa koko putken takaosa. Muuten vituttaa vuoden päästä vaihtaa osat joita ei nyt samalla vaihdettu. Katalysaattorit ja alhkolibensat aiheuttavat enemmän vesihöyryä pakoputkiin ja ne ruostuvat sisältäkäsin. Isän käyttö on kätevä tapa säästää rahaa. Käytä kuitenkin harkiten sillä liikaa käytettynä voi koko palvelu loppua.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Minulla oli ennen wanhaan Mitsubishi Lancer. Siinä oli pakoputkessa alkupäässä sellainen ärsyttävä joustoelin. Ohuesta pellistä prässätty haitariputki, joka oli päällystetty teräsverkolla. Tarkoituksena oli ilmeisesti mahdollistaa moottorin pienet liikkeet, etuvetoinen kun oli. Joustopätkä meni kuitenkin poikki vaikka sen vaihtoi kuinka moneen kertaan, syyksi arvelin väljiä moottorin puslia, jotka kukaties rasittivat joustoa liikaa. Ongelma ratkesi lopullisesti, kun otin rälläkällä vanhasta Saab 96:n pakoputkesta vastaavan, siinä oli hienompi systeemi - jousikuormitteinen pallonivelen tapainen hässäkkä, jossa oli ilmeisesti grafiitista tehty tiiviste/liukupala.

Vierailija
tiäremiäs
Pitääkö Renaulttiin vaihtaa katalysaattorin jälkeen koko putki ja äänenvaimennin. Vai mikä systeemi on kyseessä. Reanult Twingosta kysymys.

Motonetistä katoin 44 euroa maksaa putki ja äänenvaimennin. Laitan isän kiinnittään sen niin ei maksa asennuskaan mitään.

Onko ne hitsattu kiinni koriin vai mikä kiinnityssysteemi pakoputkissa on. Täytyy muistaa aina turvallisuus ja kunnon tuet sinne hommata, että ei autot putoa niskaan, ei saa tunkin varassa notkua auton alla.

Noissahan twingoissa on tyyppivikana se että se pelti kuoriutuu kun banaani, siitä äänenvaimentimesta.




Käy lainaamassa kirjastosta twingon korjausopas-opus, sen ku luet ni tiärät autostasi vähä enemmän..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat