Sienestys alkamassa taas

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kohta sienikausi parhaillaan menossa, vielä ei ole hyvä.

AJattelin ottaa käyttöön radiopuhelimet niin pystytään tehostamaan sienestystä. Voi kutsua muut sienestäjät keräilemään sieniä samasta paikkaan jos löytyy apajat.

PMR-puhelimet ei maksa kun muutaman kympin ja 3 kpl minulla niitä.

Kommentit (15)

Vierailija

Eihän hyviä sieniapajia kannata mennä muille ilmoittelemaan. Joutuu vielä itse merta edemmäs kalaan jos paikkaa alkaa lypsää minibussillinen rouskuneniä. Minä tiedän pari todella hyvää kantarellipaikkaa, mutta en varmasti kerro niistä kenellekään. Ehkä testamentissani voisin sanoa jälkikasvuille, mistä hakevat vahveronsa tulevaisuudessa. Ei ole toistaiseksi kukaan vielä ko. apajia löytänyt, kun joka vuosi siellä on metsä kultaisenaan täydellisiä lakkeja.

Vierailija
tiäremiäs
Lähinä en muille kerrokaan. Olen 100 prosenttisen varma jos tule minun sienipaikalle, niin joudut puukkotappeluun.

Ei tulisi mieleenikään lähestyä sienestäjää, jonka kehonkieli näyttää siltä, että hän on hyvällä sienipaikalla. Mikään ei ole pelottavampi näky kuin vihasta soikea hapero-hunter, joka sieniveitsi tanassa (sutipuoli kimmastuksen aiheuttamasta lihasvärinästä täristen) alkaa lähestyä reviirinvaltaajaa. Siinä on vain peräännyttävä hitaasti tuloreittiä pitkin, selkää kääntämättä, ja sienestäjää silmiin katsomatta, mutta tälle rauhoittavasti puhuen. Jos mikään muu ei auta, voi yrittää syöksyä maahan mahalleen, suojata niskaa käsillään ja toivoa, että sienestäjä palaa itiöemiä noukkimaan. Harva siitä selviää, mutta pakko sitä on yrittää, kun tunnetusti vimmainen sienestäjä juoksee reilusti nopeammin kuin pikajuoksija.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

No huhhu, vähä te ootte pikkumaisia.

Niillä pelloilla joilla minä käyn, kysäsen heti jos joku muu ei ole kerennyt että miltä apajat näyttää ja homma yleensäkin päätyy tupakkatauolle ehkäpä jopa kukan kera tuntemattomien kanssa, jotka kertovat apajistaan koska sinä olet jo löytänyt yhdelle.
Kerrankin sienestäessäni ollessani pari piripäätä tuli kysymään onko mitään, johon vastasin että on jo liian myöhäistä. Noh, pyysivät mukaan ja esittelivät montakin itselleni uutta paikkaa, muttemme myöhäisestä ajankohdasta johtuen löytäneet kuin muutaman sitkeän yksilön.

Ja nämä sienet maksavat 15€ gramma.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Ropeltaja
Eihän hyviä sieniapajia kannata mennä muille ilmoittelemaan. Joutuu vielä itse merta edemmäs kalaan jos paikkaa alkaa lypsää minibussillinen rouskuneniä. Minä tiedän pari todella hyvää kantarellipaikkaa, mutta en varmasti kerro niistä kenellekään. Ehkä testamentissani voisin sanoa jälkikasvuille, mistä hakevat vahveronsa tulevaisuudessa. Ei ole toistaiseksi kukaan vielä ko. apajia löytänyt, kun joka vuosi siellä on metsä kultaisenaan täydellisiä lakkeja.

Totta, yksi asia mikä on harmittanut nykyiseen asuinpaikkaani muuton jälkeen, ovat tosi hienot huhtasieniapajat entisen asujaimistoni lähettyvillä. Vuosittain kyllä vaihtelee sekin, että miten paljon jotain tiettyä lajia tulee ja mistä sitten ne lakkinsa esiin puskevat, vaikka siellä mullan alla se oleva osio sama olisikin.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

iMuke
Seuraa 
Viestejä1337
Liittynyt13.3.2008
CE-hyväksytty
En halua sieniä. Niistä tulee hallusinaatioita. Mä en uskalla niitä kun mä pelkään psykoosia. On niin herkkä pää muutenkin.

Kokeile joskus vaikka herkkutattia, voissa paistettuna sipulin kera. Ei mene värit päälle.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
iMuke
CE-hyväksytty
En halua sieniä. Niistä tulee hallusinaatioita. Mä en uskalla niitä kun mä pelkään psykoosia. On niin herkkä pää muutenkin.

Kokeile joskus vaikka herkkutattia, voissa paistettuna sipulin kera. Ei mene värit päälle.

Oon kokeillu. Ne on yhtä iljettäviä kuin yhden kaverini porvarivanhempien mulle syöttämät etanat joita ne oli hommannu koska niille ei riitä lihapullat ja muusi.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008
CE-hyväksytty
iMuke
CE-hyväksytty

Oon kokeillu. Ne on yhtä iljettäviä kuin yhden kaverini porvarivanhempien mulle syöttämät etanat joita ne oli hommannu koska niille ei riitä lihapullat ja muusi.

Eikös niitä ole sellaisiakin sieniä, joissa on etanat valmiiksi. Niillä voisit kostaa. Kunnon sienietanasalaattia ei voita mikään.

Vierailija

Yhtään kantarellia en ole löytänyt, vaikka olen etsinyt useana vuonna. Mistä niitä kannattaisi koittaa etsiä?

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Pikkulintu
Yhtään kantarellia en ole löytänyt, vaikka olen etsinyt useana vuonna. Mistä niitä kannattaisi koittaa etsiä?

Kantarellimetsästä mun pari kaveria niitä on löytäny kertomansa mukaan.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008
Pikkulintu

Kokeile lähintä toria. Sieltä löysin, Ei ollut yhtään hyttysiä, mäkäräisiä tai puutiaisia. Mitä nyt dödötettyjä räkättäjiä pyöri jaloissa. Ne on aika vaarattomia ja häipyvät äkkiä kun katsoo silleen seksikkäästi ja yrittää kopeloida.

Uusimmat

Suosituimmat