Puutarhaletkua Renaultin moottorissa

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Näyttää sellaiselta valkoiselta puutarhaletkulta mitä on renaultin moottorissa, onko se alkuperäinen putki/letku vai onko oikeaa puutarhaletkua.

varmaan joku 18 mm ympäryysmitta. Kannattaako vaihdattaa tai vaihtaa oikeaan letkuun mitä pitäisi moottorissa olla.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Vuosimalli ja onko kuvaa? Tuttavapiirissä Renault-fani.

49

P.S. Toinen autoni oli Wartburg farmari, vm jotain, 70-luvulta sekin. 1988 siitä katkesi seisontajarrun vaijeri. Varaosaa ei löytynyt edes "Köyhän Stockalta", VW Kuplan vaijeri olisi sopinut mutta maksoi 18 markkaa. Niinpä rautakauppaan, 4 mm sinkkivaijeria saman määrän metrejä, kolme vaijerilukkoa ja hinta tasan vitosen. Läpi meni katsastuksessa.

Jottei puutarhaletku olisi mikään yllätys.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
... varmaan joku 18 mm ympäryysmitta. Kannattaako vaihdattaa tai vaihtaa oikeaan letkuun mitä pitäisi moottorissa olla.

Tarkoitatko kuitenkin halkaisijaa? 18 mm ympärysmittaisen "letkun" halkaisija on vajaa 6 mm. Missä letku tarkalleen on eli menee mistä mihin?

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Koska Renaultin katumallisto pohjautuu lähes suoraan Renault-Williams formulaan, tarvitaan polttoaineensyötössä kudosvahvisteisia D18mm letkuja, jotka muistuttavat hieman puutarhaletkua ulkonäöltään.

Vierailija

Todennäköisesti tämä valkoinen kudosvahvistettu puutarhaletku on kestävämpää kuin mitä se alkuperäinen Renaultin letku on ollut, oli kysymyksessä sitten mikä tahansa letku sen merkkisessä autossa

Vierailija

Multikulttuurista ja -tieteellistä ja historiallistakin - Kansanrunousarkisto voisi olla kiinnostunut, (perinteistä: mitä osia ja kirosanoja käytettiin, mistä saatiin parhaat opit ja knopit Rellun eri osissa toimimiseen). Valokuvataiteen museo myös, ja (tätä ei ääneen, eräs tekniikan alan johtava pohjoismainen julkaisu).

49

P.S. historiallista siksikin, että toistaiseksi tässä keskustelussa kaikki ovat jotakuinkin aiheessa

Vierailija
tiäremiäs
Näyttää sellaiselta valkoiselta puutarhaletkulta mitä on renaultin moottorissa, onko se alkuperäinen putki/letku vai onko oikeaa puutarhaletkua.

varmaan joku 18 mm ympäryysmitta. Kannattaako vaihdattaa tai vaihtaa oikeaan letkuun mitä pitäisi moottorissa olla.




Niin... missä se oli kiinni, millä ja mikä oli letkun tehtävä?

49

P.S. vanhat liittimetkin voivat kertoa jotain, mutta kuvailepa vielä. Valkoinen puutarhaletku säievahvistuksineen ei ole kovin vanha keksintö.

Vierailija

Jos se on syylärin letku niin hanki parikymmentä metriä ja tee telttaan kaukolämmitys jättämällä rellu käymään.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

oisko paha, jos pidät renaultin yhdessä ketjussa?

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
Denzil Dexter
Koska Renaultin katumallisto pohjautuu lähes suoraan Renault-Williams formulaan, tarvitaan polttoaineensyötössä kudosvahvisteisia D18mm letkuja, jotka muistuttavat hieman puutarhaletkua ulkonäöltään.


Kyllä, tekniikka on tosiaan lähes suoraan formulasta ja tehot myös.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat