kännykän/netin salakuuntelu/kaappaus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen kuullut ja lukenut että naapurin wlanin pystyisi murtaa vaikka olisi salattu sillä keinolla että tallentaa tarpeeksi salattua dataa ja siitä sitten oma tietokoneesi laskee salasanan jolloin voit käyttää ja kaapata naapurisi salasanan.
Toinen asia oli että samalla tekniikalla pystyisi kaapata lähellä käytettävän kännykkänumeron jonkin id tunnuksen jolla voisit käyttää jotain omaa puhelintasi toisen numerolla ja laskuun.
Oli vielä tässä puhelinhommassa jokin juttu että aina kun käynnistät puhelimesi se lähettää koodinsa tukiasemalle joka oli sillä hetkellä myös kaapattavissa.

Pitääköhän tällaiset asiat enää nykypäivänä paikkansa?
Meneekö niin mielettömiin laskentatehovaatimuksiin (nykyään) ettei käytännössä pystytä toteuttamaan?

Ja ennen kuin joku irtoaa henkseleistään niin ihan mielenkiinnosta kyselen enkä kaipaa minkäännäköisiä yksityiskohtaisia neuvoja kuinka tämä tehdään.

Kommentit (3)

---
Seuraa 
Viestejä3395
Liittynyt6.9.2006

No ainakin tuon WLAN -passun pystyy purkamaan useissa tapauksissa (salaustavasta vähän riippuen tietenkin), mutta mitä sitten? pääset surffaamaan naapurin WLANilla surkeilla signaaleilla?

Vierailija

No eikös sitä kautta luulisi pääsevän käsiksi liikkuvaan dataan? salasanoihin sun muihin.
Eikä se nyt aina niin surkea ole. Sekä itse sekä emäntä omassa kotonaan ollaan molemmat käytetty vuosikaudet naapurien salaamattomia! wlaneja. Kumpikaan ei kylläkään enää kun itse saan kännykästä ja emäntä mokkulasta pääsyn. Mutta oli se silloin helppoa kun ei tarvinnut maksaa mitään ja aina oli wlani täydellä kuuluvuudella.

---
Seuraa 
Viestejä3395
Liittynyt6.9.2006
KuhanKattelen
No eikös sitä kautta luulisi pääsevän käsiksi liikkuvaan dataan? salasanoihin sun muihin.

Teoriassa kyllä. Se vaatinee jo vähän enempi nörtin lahjoja kuin tuo salasanan purku.

Uusimmat

Suosituimmat