Hyvien keskustelunaiheiden keksimisen vaikeudesta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen nyt kirjoitellut tällä palstalla lähemmäs 400 kommenttia, joista keskustelujenavauksia on vähän yli 50, ja olen kyllä huomannut, että sellaisten otsikkojen luominen, joilla kerää nopeasti useita kymmeniä kommentteja, on varsin vaikeaa. Onko muuten mielestänne kommenttien lukumäärä jossakin ketjussa suoraan verrannollinen kyseisen aiheen laatuun? Mielestäni ei välttämättä, sillä tieteessäkään aiheen suosio ei todista sen tärkeydestä, vaikkakin luultavasti sen mielenkiintoisuudesta. Jotkin aiheet saattavat kerätä kommentteja hitaammin, mutta ne kuitenkin keräävät niitä jopa senkin jälkeen, kun muut avaukset ovat jo käytännössä tyrehtyneet.

Nykyisin minusta tuntuu siltä, että sellaiset keskustelunaiheet, joiden hyvyydestä olen varma, ilmaantuvat ajatuksiini kuin tyhjästä, vaikka yrittäisinkin tuottaa niitä yleensä tietoisesti.

Lisäksi olen ollut huomaavinani, että keskustelijasta riippuen ihmisillä on erilaisia kynnyksiä uuden avauksen kirjoittamiselle. Joku odottaa todella hyvää aihetta, kun taas joku toinen ei.

Kerätään tähän ketjuun ideoita siitä, miten hyviä keskustelunaiheita voisi keksiä enemmän!

Petri Sahervo

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

1) Ota keksintö
2) Ota toinen
3) Mieti miten ne voisi yhdistää ja tee threadi asiaan liittyvistä ongelmista
4) ???
5) No profit

voisiko ydinreaktorilla toimivan raketin tehdä? lämmittäisi pirusti vettä korkeasn paineeseen ja suihkuttaisi sitä. Sitten kun vesi loppu matkas voi jatkaa jollain jännällä aurinkopurjemekanismilla johon ne gammasäteet voi ampua.

....

Ei toimi.

Vierailija
kellot12
Olen nyt kirjoitellut tällä palstalla lähemmäs 400 kommenttia, joista keskustelujenavauksia on vähän yli 50, ja olen kyllä huomannut, että sellaisten otsikkojen luominen, joilla kerää nopeasti useita kymmeniä kommentteja, on varsin vaikeaa.

Mekin olemme huomanneet, että sinulla on vaikeuksia keksiä avauksia, jotka kiinnostaisivat.
Niitä ei ole yhtään.
Google haulla petri sahervo löytyy tuhansia tarinoita kymmenissä foorumeissa. Sisällöllä ei näytä olevan väliä, kun tärkeintä on itsensä ja nimensä esille tuominen.
Tämä on siihen kuitenkin väärä paikka, mainosta itseäsi omassa blogissasi..

Phony
Nimimerkille kellot12 viikon kirjoituskielto jatkuvien turhien kyselyketjujen avaamisesta, joiden ainoana tarkoituksena taitaa ollaa hänen oman bloginsa mainostus.

Viimeisenä avauksena tämä: post1606921.html#p1606921

Tee näin: post1605675.html#p1605675

Avaa se oma blogi, kiitos!!!

Vierailija
kellot12

Kerätään tähän ketjuun ideoita siitä, miten hyviä keskustelunaiheita voisi keksiä enemmän!

Vai vielä enemmän, sata uutta ketjua päivässä?
Mites tiedeaiheet, ne voisi kiinnostaa joitakin täällä.
Google-haulla löysin foorumin, jossa kerrot olevasi 40 vuotias transvestiitti, kiinnostunut mm. tieteistä ja tekniikasta.
Sitä ei jostain syystä huomaa avaamistasi keskusteluista.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

.

Aloittajalla on ollut ihan hyviä aiheita,
mutta mihinkään ei ole oikein kunnolla paneuduttu.

Mieluummin syventymistä johonkin teemaan kuin jatkuvia repäisyjä jonnekin.

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Vierailija
fenomenologi
kellot12

Vai vielä enemmän, sata uutta ketjua päivässä?
Mites tiedeaiheet, ne voisi kiinnostaa joitakin täällä.
Google-haulla löysin foorumin, jossa kerrot olevasi 40 vuotias transvestiitti, kiinnostunut mm. tieteistä ja tekniikasta.
Sitä ei jostain syystä huomaa avaamistasi keskusteluista.

Viikon mittainen porttikieltoni tälle palstalle päättyi eilen, ja vastaan tähän kommenttiin siksi vasta nyt. EN OLE TRANSVESTIITTI, enkä ole väittänyt olevani sellainen missään kirjoituksessani. En muuten ymmärrä, miten seksuaalinen suuntautumiseni voi liittyä tämän palstan kommentteihin. Omasta mielestäni olen kyllä kirjoittanut monipuolisesti ja eri tiedeaiheista, joten en ymmärrä, kuinka ne voidaan käsittää joksikin muuksi. Sain porttikiellon
osittain juuri tämän ketjun ansiosta ( Phony kertoi sen minulle ), mikä osoittaa, että ihmisten käsitys aiheiden sopivuudesta voi poiketa paljonkin. MIELESTÄNI TÄMÄN KETJUN AIHE ON TÄYSIN TIETEELLINEN, JA JOPA KESKEINEN - EI TURHANAIKAINEN!

Mielestäni yksikään aloittamistani aiheista ei ole ollut sellainen, että sitä ei voisi pitää tieteellisenä. Tietysti minunkin kommenttieni laatu on vaihdellut, ja on mahdollista, että avaan aiheita hieman herkemmin kuin keskimäärin, mutta se ei vielä todista, että avaukseni olisivat poikkeuksetta turhia. EN OLE TIETOISESTI AVANNUT TÄLLÄ PALSTALLA OMASTA MIELESTÄNI TÄYSIN TURHIA JA AIHEETTOMIA KETJUJA!

Petri Sahervo

Vierailija
fenomenologi
kellot12
Olen nyt kirjoitellut tällä palstalla lähemmäs 400 kommenttia, joista keskustelujenavauksia on vähän yli 50, ja olen kyllä huomannut, että sellaisten otsikkojen luominen, joilla kerää nopeasti useita kymmeniä kommentteja, on varsin vaikeaa.

Mekin olemme huomanneet, että sinulla on vaikeuksia keksiä avauksia, jotka kiinnostaisivat.
Niitä ei ole yhtään.
Google haulla petri sahervo löytyy tuhansia tarinoita kymmenissä foorumeissa. Sisällöllä ei näytä olevan väliä, kun tärkeintä on itsensä ja nimensä esille tuominen.
Tämä on siihen kuitenkin väärä paikka, mainosta itseäsi omassa blogissasi..

Phony
Nimimerkille kellot12 viikon kirjoituskielto jatkuvien turhien kyselyketjujen avaamisesta, joiden ainoana tarkoituksena taitaa ollaa hänen oman bloginsa mainostus.

Viimeisenä avauksena tämä: post1606921.html#p1606921

Tee näin: post1605675.html#p1605675

Avaa se oma blogi, kiitos!!!

En ole kirjoittanut tuhansia tarinoita kymmenissä foorumeissa. Lähinnä olen kirjoittanut vain täällä. Jos mikään avaamani aihe ei kiinnosta, niin ehkä et ole kiinnostunut tieteestä ( tai et osaa tunnistaa sitä ), koska olen avannut aiheita todistettavasti lukuisista eri tieteellisistä aiheista. Kuinka joku voi luulla, että nimeni mainostaisi mitään, jos kommenttieni sisältö on täysin ala-arvoista. Jos haluaisin tuoda itseäni esille mahdollisimman paljon, niin avatarinani kai olisi oma kuvani, mitä se ei todellisuudessa ole. Ehkä nimimerkki fenomenologille tärkeintä tällä palstalla on muiden kirjoittajien kritisoiminen, eikä niinkään heidän sanomistensa kiistäminen. Epäilen vahvasti, että fenomenologi ei ole kiinnostunut aiheistani, koska hän ei ole kiinnostunut tieteestä vaan toisten kirjoittajien nettipersoonista, jotka eivät luonnollisesti kaikki miellytä häntä.

Petri Sahervo

Vierailija
iileskotti
Praise the Lawd almighty Phony for his wisdom ja righteousness! Viimeinkin vähän taukoa kyselyistä!

Kukaan ei ole pakottanut ketään lukemaan viestejäni tai vastaamaan kyselyihini!

Petri Sahervo

Vierailija
kellot12
TÄMÄN KETJUN AIHE ON TÄYSIN TIETEELLINEN JA yksikään aloittamistani aiheista ei ole ollut sellainen, että sitä ei voisi pitää tieteellisenä.

Yksikään näkemistäni ketjuistasi ei ole millään tavalla tieteellinen.
Tietysti täällä on keskustelua muistakin aiheista, nekään eivät muutu tieteellisiksi vaikka joku niin luulisi/väittäisi.
Ei tarvitse kertoa nimeäsi, kaikki tietävät sen jo.

Vierailija
fenomenologi
kellot12
TÄMÄN KETJUN AIHE ON TÄYSIN TIETEELLINEN JA yksikään aloittamistani aiheista ei ole ollut sellainen, että sitä ei voisi pitää tieteellisenä.

Yksikään näkemistäni ketjuistasi ei ole millään tavalla tieteellinen.
Tietysti täällä on keskustelua muistakin aiheista, nekään eivät muutu tieteellisiksi vaikka joku niin luulisi/väittäisi.
Ei tarvitse kertoa nimeäsi, kaikki tietävät sen jo.

Kuten huomaat seuraavasta nyt pinnalla olevasta ketjusta:

JSN: nettipalstalle vain omalla nimellä [Äänestys 28.7.2011]
post1612431.html#p1612431

niin en ole ainoa, joka haikailee omalla nimellään esiintymisen perään!
Jos haluat, niin voin kirjoittaa tähän ketjuun avaamieni ketjujen tieteelliset aihealueet, joita on varsin kattavasti ( Olen tehnyt sen jo osittain eräässä ketjussa sekä itsekseni ).

Petri Sahervo

Vierailija

No mutta on kyllä vaikee, tarvis sellase keskusteluaihetutorin.
Nii mitä tähä nyt sanois: paneutumista, tutkintaa, ajattelua, muuta metsästystä...?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat