Ruokaa...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miksi jotkut suhtautuvat ruokaan vain tankkauksena, mutta toiset makujen, mausteiden ja visuaalisen kulinarismin riemuvoittona? Itse olen tankkaaja, mutta tuttavapiirissäni on paljon tuota toisenlaista ruokasuhdetta edustavia ihmisiä.

Kommentit (3)

---
Seuraa 
Viestejä3395
Liittynyt6.9.2006

No ainakin osa miehistä suhtautuu samalla tavalla suhteessa naisiin tai viinaan. Minkäs teet. Toisilla on niin hedonistiset keenit, sano.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Koska ihmiset on erilaisia. Ei kaikki ole taiteellisia tai musikaalisia. Ei kaikki nautiskele ruuasta täysin sieluin. Uskoisin että ne jotka syö ruokaa vain tankkauksena, eivät myöskään pahemmin viinejä ostele. Itse syön usein tankkausmielessä jos ja kun ruoka ei ole mitään erikoista, mutta usein myös nautiskellen, oikein syventyen niihin makujen ja aromien ihmemaahan. Se vaan on kivaa. Se hyvä puoli aikuisuudessa on. Lapset harvemmin osaa nauttia erikoisista ja voimakkaista mauista, se on ne nakit, perunamuusi tai spagetti ja karkkipussi jälkiruuaksi, mitkä maistuu. Muistan jopa kun ensimmäisiä kertoja aloin oikeasti nautiskelemaan ruuasta, se tapahtui metsäleikin kautta kun kokkailtiin siellä kaikista metsän antimista (lehtiä, pikkukiviä, kukkia, ruohoa..) annoksia ja leikittiin kylää. Pidin "ravintolaa" siellä. Sitten kun lopulta mentiin nälkäisinä mummin luo syömään jotakin nakkikeittoa tai vastaavaa niin ajattelin vielä kaikkia keskitysleiriläisiä ja muita, että kuinka hyvää tämä olisi.. oikeaa ruokaa, oikeita makuja..

Én sitten loppujen lopuksi tiedä mikä niissä mauissa ja aromeissa on niin kivaa, ne on vaan.. jännittäviä.. tuntee kokevansa jotakin. Joku psykologi ehkä osaisi paremmin perustella miksi niistä nauttii.

Ei viinikään mielestäni hyvää ole sinänsä.. mutta ne ovat jännän makuisia, varsinkin punaviinit. Niitä on nautinto maistella.. vähän niinkun sinihomejuusto.

くそっ!

iMuke
Seuraa 
Viestejä1337
Liittynyt13.3.2008

Olen joskus jostakin lukenut että toisilla ihmisillä on tarkempi makuaisti kuin toisilla, eli he siis maistavat paljon enemmän erilaisia makuja. Onhan se ymmärrettävää, että jos makuerot eri ruokien välillä tuntuvat pieniltä, niin on helppoa suhtautua syömiseen vain tankkauksena.

Uusimmat

Suosituimmat