Kärpästen outo käytös

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen pistänyt jo useasti merkille, että kärpäsiä viehättää katostani vapaana törröttävät lampun johdot? Vaikka niitä hätistelisi kuinka, tai tappais, ni seuraavat ikkunasta änkeävät kärpäset tulevat välittömästi kirmaavaan kahdeksikkoa samaisten sähköjohtojen läheisyyteen.

Miksi?

Kommentit (8)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Koska niissä on suuri jännite ja kärpäset yrittävät tappaa niihin itseään koska niiden elämä on niin tylsää. Näin kerran kun yksi kärpänen lensi pöytälamppuun ja pörräsi sitä kuumaa polttimoa vasten niin kauan että tippui lopulta kuoliaaksi palaneena pöydälle.

くそっ!

-PP74-
Seuraa 
Viestejä337
Liittynyt6.1.2010
Tyräpoika
Olen pistänyt jo useasti merkille, että kärpäsiä viehättää katostani vapaana törröttävät lampun johdot? Vaikka niitä hätistelisi kuinka, tai tappais, ni seuraavat ikkunasta änkeävät kärpäset tulevat välittömästi kirmaavaan kahdeksikkoa samaisten sähköjohtojen läheisyyteen.

Miksi?

Kuori johdot ja aseta ne parin millin päähän toisistaan. Sitte eiku jännite päälle... Kivaa kärpäs katkua.

Vierailija

Täällä ihan sama. Olen ihmetellyt tuota samaa kärpäshyörinää jo vuosikaudet.

Itselläni roikkuu olohuoneessa sähköjohtoin päät vapaana katosta, kun en toissapäiväisen muuton jäljiltä ole vielä ehtinyt lamppua asentamaan.

Keittiössä ja vessassa on ikkuna auki, mistä kärpäsiä änkee sisälle aika ajoin. Silti kärpäset hakeutuvat ainoastaan olohuoneeseen, juurikin noiden sähköpiuhojen ympärille. Siinä ne nytkin pörräävät tasaista tahtia, ja tuollaista melko symmetristä kuviotakin näyttävät lentävän.

Olen koittanut asiasta ottaa selvää, mutta en ole löytänyt mistään mitään erityistä syytä miksi kärpäset hakeutuvat juuri noihin avonaisina oleviin johtoihin. Keittiössäkin on kunnon kattolamppu, mutta se ei näytä kärpäsiä mitenkään kiinnostavan.

Mystillinen on elämä.

V.A.Littaa
Seuraa 
Viestejä873
Liittynyt1.4.2008

Epäilenpä, että jos ihmisessä kasvaisi renkaat ja moottori, huristaisimme peräkkäin epämääräisesti muotoiltua ympyrärataa pitkin. Samaa maata kärpäset.

kamis
Seuraa 
Viestejä8
Liittynyt25.8.2011
Trigmegistus
Täällä ihan sama. Olen ihmetellyt tuota samaa kärpäshyörinää jo vuosikaudet

Itselläni roikkuu olohuoneessa sähköjohtoin päät vapaana katosta, kun en toissapäiväisen muuton jäljiltä ole vielä ehtinyt lamppua asentamaan.

.

AJAN LYHYT HISTORIA... NO HARD FEELINGS!

tietämykseni näistä asioista on samaa korkeaa tasoa kuin suuhygieniani

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
Trigmegistus
Täällä ihan sama. Olen ihmetellyt tuota samaa kärpäshyörinää jo vuosikaudet.
Mystillinen on elämä.

Moi, alkoi kiinnostamaan tämä havaintosi. Onko sinulla sähköt päällä sinne lamppuun missä nyt roikkuu ne johtojen päät paljaana, vaiko ei?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
Tyräpoika

Miksi?

Kysyinkin jo tarkennusta tähän ilmiöön joltain toiseltakin saman ilmiön havainneena, joten lainaan kysymystäni myös sinulle ja se kysymys oli:
"Moi, alkoi kiinnostamaan tämä havaintosi. Onko sinulla sähköt päällä sinne lamppuun missä nyt roikkuu ne johtojen päät paljaana, vaiko ei?"

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Uusimmat

Suosituimmat