Yksityinen lääkäri

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Nii, jos siellä yksityisessä ei ole laboratorio testi paikkaa, niin antaako ne sitten lähetteen johonkin yksityiseen laboratorioon joka on 500 km päässä, vaiko voiko ne antaa kunnallisen omaan laboratorioon lähetteen?

Ku pitäs testata d-vitamiini25(oh)d arvot, tai mitkä lie ja sitten börreliöösi testi.

Entäs paljos yksityisellä yleensä suurinpiirtein maksaa noi käynnit yms? Ku ei netissä lukenu niitä hintoja.

Onko yksityiset parempia kuin kunnalliset? Hammaslääkärit ainakin on kunnallisena paljon parempia.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (20)

penni
Seuraa 
Viestejä4544
Liittynyt15.4.2011
TERÄS NALLEPUH
Nii, jos siellä yksityisessä ei ole laboratorio testi paikkaa, niin antaako ne sitten lähetteen johonkin yksityiseen laboratorioon joka on 500 km päässä, vaiko voiko ne antaa kunnallisen omaan laboratorioon lähetteen?

Ku pitäs testata d-vitamiini25(oh)d arvot, tai mitkä lie ja sitten börreliöösi testi.

Entäs paljos yksityisellä yleensä suurinpiirtein maksaa noi käynnit yms? Ku ei netissä lukenu niitä hintoja.

Onko yksityiset parempia kuin kunnalliset? Hammaslääkärit ainakin on kunnallisena paljon parempia.

Ilman muuta kunnalliseen jos riittävän helpolla pääset etkä ole Niklas Herlin. Siellä on myös oikeita lääkäreitä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

ok, pitääkö valita yleislääkäri vai mikä? vai pystyykö ne tekemään lähetteen labraan?

penni
Seuraa 
Viestejä4544
Liittynyt15.4.2011
TERÄS NALLEPUH
ok, pitääkö valita yleislääkäri vai mikä? vai pystyykö ne tekemään lähetteen labraan?

Sun pitää soittaa sun terveyskeskukseen, kyllä ne siellä kertoo, he he.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
penni
TERÄS NALLEPUH

Sun pitää soittaa sun terveyskeskukseen, kyllä ne siellä kertoo, he he.

No ei tarvii. Mää jo netissä varasin ajan huomiselle. Toivon mukaan yleislääkärit osais. Ku siellä on niin monemoista erilaista lääkäriä, niin joutuu miettii, että mitä ottaa. Joo on se oikee. Yleislääkäreitähän ne siellä taviskeskuksessakin on.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Kunnallisen lääkärit on hanurista, paitsi jos ovat erikoistuneita. Sen huomaa muutamasta liikakilosta ja rypystä otsalla. Suosittelen vaatimaan toista mielipidettä vaikka flunssassa jos diagnoosi tulee nuorelta, sillä toisen mielipiteen antaja on useimmiten joku kokeneempi.

Itse esimerkiksi tarvitsin toisen mielipiteen visvasyylästä. Eka halusi biopsian, eikä sitten suostunut ottamaan kun tuskastuneena (ja asiasta tietävänä) suostuin. Kliininen tarkastelu oli aika onnetonta ja tämä vatipää halusi mutiloida huuleni.

Toka lääkäri sanoi pahoitellen että hänellä on kiire, (Miksiköhän?) johon sanoin että tarvitsen ihotautilääkäriä kondyloomaan. Katsoi, ja sanoi laittavansa lähetteen. Huuleni säästyi arvettomana ja minä sain ihan oikean diagnoosin ilman turhanpäiväisiä patologin lausuntoja.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Nyt kun taas vaivani ovat palanneet, niin joudun menemään hammaslääkärille ennen kuin minulle suostutaan varaamaan lääkäriaikaa. Kysäsin (ajanvarausta puhelimessa tehdessäni) että hammaslääkärikö viljelmät ottaa, johon en saanut vastausta. Se on kiva mennä sitten antibioottsuojassa vastaanotolle valittelemaan. Lisäksi jälleen lässytettiin tupakoinnista johon toistin lausetta:
- Älä rupee saarnaa mulle. Sä et ole siinä asemassa että sulla olisi siihen oikeus.
Siihen asti kunnes hän lopetti. Ehdin toistaa sitä puolitoista kertaa ennen kuin hän tajusi vihdoin pitää sen luonnevialla rikastetun turpansa kiinni.

Multa on otettu 10 kertaa vuoden aikana verikoe, joista puolilla on testattu lääkärin jotain ihan pimeitä tauteja minulta kysymättä (kuten HIV, vaikka kävin testissä puoli vuotta aiemmin, enkä käytä IV-huumeita. Se kyllä pitäisi näkyä kun olet alasti pöydällä tökittävänä).
Puristettu jalkojen lihaksia samalla kysyen "Sattuuko" siihen pisteeseen saakka että rakas tiede-lehteni lensi seinää päin ja minä lähdin huutaen paikalta. Mitattu jalkojen ympärysmittaa. Määrätty antibiootteja, otettu sydänfilmi ja määrätty rasitustesteihin, joihin en mennyt. Käsketty psykiatrille, nielua valittaessani tehty virtsatesti. Katsottu myös kem-seula minulle kertomatta. Lähetetty laskuja perumattomista lääkäriajoista, jotka olen perunut. Ja niitä tietenkin pitää mennä paikan päälle selvittelemään.

Ja minä olen halunnut vain bakteeriviljelyt. En ole saanut.

(Ja jos joku pitää mun kilahduksia asiattomina niin jokakertainen tupakoinnin paheksuminen, verikoetta ottavan pipipään purkaukset minun loukkaavasta käytöksestä vaikka tervehdin hymyillen, juttelen niitä näitä ja kerron minulla olevan piikkikammo. Sitten laitan silmät kiinni ja tämä sadisti räjähtää siitä että ei hänkään valita pankissa virkailijalle sitä että hänen tilinsä on tyhjä, ja käskee minun avata silmät kun hän ottaa verikoetta joka on ollut tähän astisista kivuliain kaupanpäälle. Kättä oli vaikeaa taivuttaa pari päivää kun taipeessa oli kuhmu. En edes tiennyt että taipeeseen voi tulla kuhmu.)

EV+
Seuraa 
Viestejä770
Liittynyt24.12.2010
jees

(Ja jos joku pitää mun kilahduksia asiattomina niin jokakertainen tupakoinnin paheksuminen, verikoetta ottavan pipipään purkaukset minun loukkaavasta käytöksestä vaikka tervehdin hymyillen, juttelen niitä näitä ja kerron minulla olevan piikkikammo. Sitten laitan silmät kiinni ja tämä sadisti räjähtää siitä että ei hänkään valita pankissa virkailijalle sitä että hänen tilinsä on tyhjä, ja käskee minun avata silmät kun hän ottaa verikoetta joka on ollut tähän astisista kivuliain kaupanpäälle. Kättä oli vaikeaa taivuttaa pari päivää kun taipeessa oli kuhmu. En edes tiennyt että taipeeseen voi tulla kuhmu.)

Vaikka verinäytteen ottaja olisi tuottanut kipusi ja pattisi tahallisesti, jättäisin hänet rangaistukseen tuomitsematta.

Yleisen terveydenhuollonkin työntekijät ovat ihmisiä ja usein metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
EV+
jees

Vaikka verinäytteen ottaja olisi tuottanut kipusi ja pattisi tahallisesti, jättäisin hänet rangaistukseen tuomitsematta.

Yleisen terveydenhuollonkin työntekijät ovat ihmisiä ja usein metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Ai, neulapelko oikeuttaa pahoinpitelemään potilasta? Ikinä en ole kertaakaan saanut mitään pattia käteeni piikittelyistä, eli kyllä se asiallisella tavalla pistettynä sujuu ilman pattejakin. Erään kerran tosin jouduttiin tiputusneulaa varten tökkimään useita kertoja kun suonta ei meinannut löytyä mistään, sitten kehotin että josko toisesta kädestä... Ja kyllähän se sitten onnistui. Eikä alkanut rähjätä tämä että potilas hyppii silmille tms.

Jos hammaslääkärillä kertoo että pelkää sitä touhua niin oikeuttaako se poraamaan puuduttamatta? Olen itse ollut kerran siinä tilanteessa että edes letkupuudutus ei aiheuttanut minkäänlaista puutumista mätään viisaudenhampaaseen. Ei sitä sitten väkisin revitty, vaan sain lähetteen nukutuksessa tehtyä poistoa varten (poisteltiin muitakin torahampaita).

Poistavatko terveyskeskukset luomia? Olisi pari kohollaan olevaa jotka aina vähän mietityttävät kun tulee grillattua itseään auringossa. 80-luvulla poistatutin yhden hyvin kookkaan, mutta kun ei tiedä että miten ne TK-käytännöt vaihtelevat ja muuttuvat.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kyllä kunnalliset on parempia lääkäreitä suomessa, ainoastaan kun on määritelty kiirrellisyys niin voi joutua odottelemaan. Muuten jos on kiire saada hoitoa ei tarvitse jonottaa.

Itse peräpukamasta olisi kunnalliseen soittanut, mutta ei ole kiirrellinen, vaan pystyy siitä ajan kohdasta muutaman kuukauden päästä, eli soitan nyt ensi viikolla uudestaan ja tilaan ajan. Oli kesäsulku, eli oli muutama asema suljettu, niin en voinut tilata heti aikaa. Joudun peräaukon tähtykseekin, koska on vuotanut verta, peräpukamat on parantuneet jo. mutta verenvuodon takia on hyvä mennä vieläkin, vaikka ei vertakaan vuoda enään. Mutta on vuotanut ja se on hyvä tukia mistä johtuu/johtunut.

Vierailija
Rousseau

Poistavatko terveyskeskukset luomia? Olisi pari kohollaan olevaa jotka aina vähän mietityttävät kun tulee grillattua itseään auringossa. 80-luvulla poistatutin yhden hyvin kookkaan, mutta kun ei tiedä että miten ne TK-käytännöt vaihtelevat ja muuttuvat.

Terveyskeskukset eivät poista luomia, niissä työskentelevät yleislääkärit poistavat, jos siihen on tarvetta.
Laita kuvia luomista tänne jos haluat tietää tarvitseeko niitä poistaa.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007

Taitaa minulla olla hyvää tuuria, kun kaikki mun yksityislääkärikäynnit magneettikuvauksineen menee mun vakuutuksen piikkiin, ei maksa siis mitään, paitsi vuosittaisen vakuutusmaksun mikä on noin 160 euroa.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
fenomenologi
Rousseau

Terveyskeskukset eivät poista luomia, niissä työskentelevät yleislääkärit poistavat, jos siihen on tarvetta.

En nyt sentään enää luomista kuvia jaksa...

Mutta hyvä jos poistavat. Ehkä talvella sitten leikkelytän. Sen verran leveä kyllä tuo olkapäässä oleva pyöreähkö että tarvitseekohan montakin tikkiä. Rintakehässä oleva on jonkin typerän möykyn tai ryynin muotoinen, siihen on joskus tullut kynnellä huitaistua ja mennyt rikki.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
Rousseau
fenomenologi
Rousseau

En nyt sentään enää luomista kuvia jaksa...

Mutta hyvä jos poistavat. Ehkä talvella sitten leikkelytän. Sen verran leveä kyllä tuo olkapäässä oleva pyöreähkö että tarvitseekohan montakin tikkiä. Rintakehässä oleva on jonkin typerän möykyn tai ryynin muotoinen, siihen on joskus tullut kynnellä huitaistua ja mennyt rikki.

Kannattaa mennä näyttämään niitä sun luomia lekurille, ja paitsi että ne poistaa sellaset jotka ovat epäilyttäviä tai muuten rumia, niin he myös toimittavat näytteen luomesta labraan mistä saat aikanaan lausunnon. Suurin osa luomista on tietääkseni hyvälaatuisia.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
jees

Tässä voi olla myös yksinkertaisesti osana myös se, että hoitajat toivovat myös piikkikammoisen pitävän silmät auki piikityksen aikana. Pysyy jotenkin tuntuma potilaaseen niin paremmin, näkee onko toiselta taju menossa. Näin ainakin minulle on sanottu. Katson siis vain poispäin ja juttelen piikittäjän kanssa.

Kuulostaa, että teillä oli aika suuri kommunikointiongelma.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat