Boeing 737 katkesi kiitoradalle

Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Hannun lempikoneen, Boeing 737-800:n runko katkesi koneen laskeutuessa.

Caribbean Airlinesin matkustajakone on revennyt kahteen osaan laskeutuessaan Guyanan pääkaupungin Georgetownin eteläpuolella sijaitsevalle kansainväliselle lentokentälle. Kaikki koneessa olleet 157 matkustajaa ja kuusi miehistön jäsentä selvisivät onnettomuudesta hengissä.

Yle

Täällä olisi riekuttu jo aamulla jos olisi ollut Airbus, mutta näin tällä kertaa.

Mahtaa olla säröntarkastukset tai kuormausmääräykset otettu hieman rennommin siellä Karibialla, kun tuollaista pääsee käymään.

Kommentit (9)

pmk
Seuraa 
Viestejä1855
Liittynyt1.1.2010
Denzil Dexter
Hannun lempikoneen, Boeing 737-800:n runko katkesi koneen laskeutuessa.

Caribbean Airlinesin matkustajakone on revennyt kahteen osaan laskeutuessaan Guyanan pääkaupungin Georgetownin eteläpuolella sijaitsevalle kansainväliselle lentokentälle. Kaikki koneessa olleet 157 matkustajaa ja kuusi miehistön jäsentä selvisivät onnettomuudesta hengissä.

Yle

Täällä olisi riekuttu jo aamulla jos olisi ollut Airbus, mutta näin tällä kertaa.

Mahtaa olla säröntarkastukset tai kuormausmääräykset otettu hieman rennommin siellä Karibialla, kun tuollaista pääsee käymään.




Ylen uutisointi on ollut varsin kummallista päivän mittaan eri medioissaan, välillä puhuttiin maahansyöksystä ja toisaalta halkeamisista.

Tuolla http://avherald.com/h?article=4407f71a&opt=4096 on laajempi selostus tapahtumista.

Tuon yhteydessä olevasta keskustelussa ihmetellään sitä, etteivät eri siivekkeet olleet niissä asennoissa, joiden niiden olisi pitänyt olla laskua varten, joka selittäisi, miksi lasku meni pitkäksi.

Vierailija

Matkustajakoneet on yleensäkin suunniteltu niin, että runko katkeaa määrätäyistä kohdista onnettomuuden yhteydessä.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Denzil Dexter
Sasha Cape
Matkustajakoneet on yleensäkin suunniteltu niin, että runko katkeaa määrätäyistä kohdista onnettomuuden yhteydessä.



Kerro lisää!



Olisikohan "Sasha Cape" nyt sekoittanut keskenään koneen rungon ja moottorien kiinnityksen?

Moottorien kinnityksessä käytetään murtosokkia moottoripyloneissa, jotka mahdollistavat moottorin irtoamisen erittäin vakavan moottorivaurion ja siitä aiheutuvan imbalanssin aiheuttaman tärinän sattuessa (mielummin moottori irtoaa kuin siipi rikkoutuu tärinän vaikutuksesta).

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
Seppo_Pietikainen
Denzil Dexter
Sasha Cape
Matkustajakoneet on yleensäkin suunniteltu niin, että runko katkeaa määrätäyistä kohdista onnettomuuden yhteydessä.



Kerro lisää!



Olisikohan "Sasha Cape" nyt sekoittanut keskenään koneen rungon ja moottorien kiinnityksen?

Ehkä ilmaisin itseäni huonosti tuossa viestissä. Eikö se nyt ole selvää että runko hajoaa ensin juurikin joko siipien etu- tai takapuolelta, kuin wingboxin alueelta.

Sama nähtävissä tässä Scandinavian Airlines mällissä:
http://www.airliners.net/photo/Scandinavian-Airlines--/McDonnell-Douglas...

Uusimmat

Suosituimmat