Minä olen Zappa-fani, ehdottomasti!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minä ehdottomasti kannatan Frank Zappan kannattamaa sananvapautta!

Kaikilla on oikeus ja velvollisuus sanoa/kertoa oma sanomansa! Ehdottomasti!

Kukaan ei saa kuitenkaan loukata yksityisen ihmisen oma itseä. Mielipiteitä saa ja täytyy kritisoida! Ketään yksityistä ihmistä ei saa! Julkisuuden henkilöillä on/ja täytyy olla korkeampi kynnys asiassa (koskee myös esim. tämänkin palstan moderoijia)!

Kritisoikaa siis mielipiteitä, ei ihmisiä!

Edit 20110804: Muokkasin otsikkoa!

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija

Saahan sitä fanittaa vanhempanakin.

Mutta Zappan musiikista minä pidän. Se mies oli oikeasti nero aj suuri säveltäjä. Olen monasti sanonut, että Zappa pilasi enemmä hienoja sävellyksia kuin Abba ikinä edes teki. Zappa oli itse itsensä suurin vihollinen kirjoittaessaan lauluihin sanat ihan p****stä, sananmukaisesti. Sai sillä aikaan sen, etteivät radioasemat niitä voineet soittaa koska sanat olivat säädyttömät. Sai myös aikaan sen, etteivät suuremmat eikä pienemmä klassisen musiikin orkesterit voineet niitä ottaa ohjelmistoonsa. Yritäpä soittaa vakavassa konsertissa biisiä, jonka nimi on The Legend Of The Illinois Enema Bandit.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8919
Liittynyt18.8.2008

Zappa? Urbaanin kaupunkikylttyyrin rappeuma.

Zeppelin oli toista, puhumattakaan Bach:sta ja Händel:stä.

Että kesäleski, krapula ja perättömiä kirjoitellaan.

Vierailija

Ei mitään perätöntä. Zappa oli ehdottoman hieno säveltäjänä! Ihan aikuisten oikeesti. Ne jotka muuta väittää, eivät ole kuunnelleet.

Zeppeliinit olivat myös hienoja. Ja muuten sellainen yhtymäkohta Zappaan, että vuoden 1988 kiertueella Zappan bändi soitti yleensä ensimmäisen encorena nimenomaan Led Zeppeliinin Stairway to Heavenin.

Minusta Zeppelinien paras levy on juurikin se nimetön, jonka kuuntelijat ovat nimenneet nimellä: The Four Symbols. Aina kuin oikein ottaa nuppiin se soimaan ja potikat kaakkoon. Ja aina kun sen teen, niin yläkerran **** alkaa pudistella pölyjä matoistaan meidän parvekkeelle - mistähän h*****sta sekin johtuu!

Muuten, eräässä kappaleessaan Deep Purple laulaa ...Frank Zappa and the Mothers... Biisin nimi on Smoke On The Water, tietääkö joku tuon biisin historian?

syytinki
Seuraa 
Viestejä8919
Liittynyt18.8.2008

Olen kuunnellut Zappaa tai oikeastaan yrittänyt ja en muuta mielipideetäni.

Ehkä olen liikaa turvenuija. Zeppelin rulaa, mutta ehdoton fani en ole.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Phony

Muuten, eräässä kappaleessaan Deep Purple laulaa ...Frank Zappa and the Mothers... Biisin nimi on Smoke On The Water, tietääkö joku tuon biisin historian?

Zappan bändin The Mothers of Invention keikalla jossain missä deep purplen piti alkaa äänittää levyä sytty tulipalo ja koko paikka palo poroks. Deep purplella kävi siinä säkä että niitten studio vehkeet ei palanu mukana. Siitä se biisi kai sai innoituksensa.

Vierailija
Ding Ding
Puhuiko Zappa sananvapaudesta paljonkin myös musiikin ja rock-lyriikan ulkopuolella?

Periaatteessa puhui.

Zappalla oli koko 1980-luvulla Amerikan konserteissaan Register to Vote -koppero omien konserttiensa yhteydessä. Zappa keräsi äänestäjiä kannattajistaan. Zappa oli demokraatti, jos se vielä jollekulle on epäselvää. Zappa halusi vuonna 1992 asettua presidenttiehdokkaaksi, mutta koska ei nähnyt mahdollisuuksia voittaa, niin vetäytyi kisasta ennen kuin se oli edes alkanut.

Tämä aihe pitäsi kohtapuoliin siirtää jonnekin muualla, vaikkapa Historia ja yhteiskunta -alueelle. Sananvapaudesta kun on kysymys!

Vierailija
CE-hyväksytty
Phony

Zappan bändin The Mothers of Invention keikalla jossain missä deep purplen piti alkaa äänittää levyä sytty tulipalo ja koko paikka palo poroks. Deep purplella kävi siinä säkä että niitten studio vehkeet ei palanu mukana. Siitä se biisi kai sai innoituksensa.

Loistavaa, cinä cellisti.

Juuri näin kävi. Minulle tuo viittaus oli mystiikkaa pitkän aikaa. Deep Purlplen porukka katsoi paloa järven toiselta puolelta ja oli onnellinen! Zappan kamat paloi, ei meidän!

HSTal
Seuraa 
Viestejä736
Liittynyt10.4.2009

Huomasin muuten että Tiede.fi foorumista puutuu tärkeä tiedealue:

Parapsykologia, aivot ja aistit!

Vaimoni ei ymmärrä minua, kun on tavallinen yliopistopsykologi!

Mitä tehdä?

Vierailija
HSTal
Huomasin muuten että Tiede.fi foorumista puutuu tärkeä tiedealue:

Parapsykologia, aivot ja aistit!

Vaimoni ei ymmärrä minua, kun on tavallinen yliopistopsykologi!

Mitä tehdä?

Täältä puuttuu myös hölynpöly ja urpolässytykset osasto, varmaan siksi että tämä on väärä foorumi niille aiheille.
Kehota vaimoasi opiskelemaan psykiatriksi, ehkä hänellä ei ammattitaito riitä?

syytinki
Seuraa 
Viestejä8919
Liittynyt18.8.2008
Phony
Oletko kuunnellut Edgard Varèsea tai Igor Stravinskyä? Niistä Zappan musiikki lähtee. Vaikeata, niin vaikeata!

Aha, nyt tajuan miksi. Stravinkya on joskus yritetty, mutta ei, uppoo ei. Tuo toinen hyyppä on outo, että en tiedä.

Pystyn sentään kuuntelemaan japsienkin musiikkia, mutta Stravinsky ja Zappa, ei diggaa tämä pappa.

Vierailija

Mikä se rumpu biisi on, heh en tiä onks se jonkun live jutun rumpu soolo vai mikä, mut semmonen rumpu biisi kuitenki, se o hyvä, heh jos niitä o monta ni en tiä sit, mut ei se kokonaa oo rumpuu, siin on vaa hyvää rumpu menoo.

Hei toi varesehan o aika huippua.

Vierailija

Tarkoitat todennäköisesti Black page rumpusooloa, jonka Terry Bozzio soittaa. Se on peräisin 70 -luvun puolivälistä ja on varmaan yksi vaikeimmista rumpusooloista. Se on alunperin kirjoitettu nuoteille, koska Terry oli sanonut Zappalle, että mikset koskaan minulle kirjoita mitään ja Zappa oli kirjoittanut. Kun Terry sai nuotit käsiinsä hän katsoi niitä hetken ja tokaisi Uuh, black page, ja siitä kappaleen nimi.

http://www.youtube.com/watch?v=M782Ax4b ... re=related

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat