Seuraa 
Viestejä13176

Mistä johtuu että ei Renaultissa oo yhtään ruostetta, mutta uudemmassa toyotassa on kaikki ruosteet.

Onko tossa sinkkipinta maalin alla ja hapettuuko se sinkki mustaksi jos se on ilman kanssa tekemisissä.

Kommentit (17)

kse
Seuraa 
Viestejä1308
tiäremiäs
Mistä johtuu että ei Renaultissa oo yhtään ruostetta, mutta uudemmassa toyotassa on kaikki ruosteet.

Onko tossa sinkkipinta maalin alla ja hapettuuko se sinkki mustaksi jos se on ilman kanssa tekemisissä.




Relluissa on ollut sinkkipinta jostain 1980-luvun lopulta lähtien. Omat (muinaiset) kokemukset ovat vm. 1989 Rellu 21 GTX:stä, joka ei sekään millään näyttänyt ruostuvan. Lisäksi esim. Lagunoissa oli (lienee vieläkin?) mm. muoviset lokasuojat yms.

Tojomopot ja muut japsikinnerit taas tehdään moneen kertaan kierrätetystä säilyketölkkipellistä ja puhkiruostuminen on niissä ominaisuus ei vika.

Anonyymi mielipide 15 mg

Mahdolliset haittavaikutukset

Sairauden tunne, suun kuivuminen, lisääntynyt hikoilu, näköhäiriöt, ärtyneisyys, unihäiriöt, masennus, pyörtyminen, hegenahdistus, oksentelu, ripuli, hiustenlähtö, impotenssi ja gynekomastia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5024
kse
tiäremiäs
Mistä johtuu että ei Renaultissa oo yhtään ruostetta, mutta uudemmassa toyotassa on kaikki ruosteet.

Onko tossa sinkkipinta maalin alla ja hapettuuko se sinkki mustaksi jos se on ilman kanssa tekemisissä.




Relluissa on ollut sinkkipinta jostain 1980-luvun lopulta lähtien. Omat (muinaiset) kokemukset ovat vm. 1989 Rellu 21 GTX:stä, joka ei sekään millään näyttänyt ruostuvan. Lisäksi esim. Lagunoissa oli (lienee vieläkin?) mm. muoviset lokasuojat yms.

Tojomopot ja muut japsikinnerit taas tehdään moneen kertaan kierrätetystä säilyketölkkipellistä ja puhkiruostuminen on niissä ominaisuus ei vika.




Parikymmentä vuotta ovat nuo sinkityt Renaultin korit kestäneet hyvinkin. Sitten alkaa jo olla sen verran mittarissa (n.500000km), että muun tekniikan korjaaminen ei enää ole aiheellista.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Kuulemma maalipinnan saisi kestämään huomattavasti paremmin, jos sen peittäisi teippauksella.
JOS olisi kestäväksi tehty auto, kannattaisiko se teipata yli, kyllä. Tai ainakin kohdat, joihin kivet iskee.

Alustaan kuulemma kotelosuojaa, puhdasta mineraaliöljyä ja tervaa sopivassa suhteessa, itse lisään vielä leikkuuöljyä tunkeutumisen voimistamiseksi.
Alustasuojaukset kovettuvin ainein ovat humpuukia.

Olisipa mukavaa, jos TM testaisi kolme autoa, samaa mallia joissa yhteen ei tehtäisi mitään lisäsuojausta, yhteen "virallinen" suojaus ja yhteen tuollainen kotelojuoja-öljy-leikkuuöljy-terva -suojaus. Mutta turha luulla. Autot on niin kertakäyttölaitteiksi tehtyjä kykyään ettei ruoste enää ole edes se ikävin juttu.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251

Miten teippaukset kestää syksyn ja kevään kurakelejä?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

kse
Seuraa 
Viestejä1308
Saw
Miten teippaukset kestää syksyn ja kevään kurakelejä?



Kaipa ne aikahyvin on saatu jo kestämään, koska eikös "firmojen väreissä" olevat työsuhdeliisarit ole meillä päinkin jo teipattuja? Ilmeisesti teippaus on ihan kannattavaakin leasing firmoille, koska ennenhän esim. huoneistokeskuksen oransseja vaihtoautoja ei tahtonut saada kaupauksi edes roiman alennuksen kera.

Anonyymi mielipide 15 mg

Mahdolliset haittavaikutukset

Sairauden tunne, suun kuivuminen, lisääntynyt hikoilu, näköhäiriöt, ärtyneisyys, unihäiriöt, masennus, pyörtyminen, hegenahdistus, oksentelu, ripuli, hiustenlähtö, impotenssi ja gynekomastia.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18662
fenomenologi
Keskustelua käyttäjätunnus tiäremiähen Renault -ajoneuvosta
post1605814.html#p1605814

20 ketjua autostasi menee vähän överiksi, esitä kysymykset mielummin sitä varten avatussa ketjussa.


Jokainen relluketju on tuikitarpeellinen. Taas mie sain ihan uutta tietoo, kiitos tieris

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

ovolo
Seuraa 
Viestejä8123
kse
Saw
Miten teippaukset kestää syksyn ja kevään kurakelejä?



Kaipa ne aikahyvin on saatu jo kestämään, koska eikös "firmojen väreissä" olevat työsuhdeliisarit ole meillä päinkin jo teipattuja? Ilmeisesti teippaus on ihan kannattavaakin leasing firmoille, koska ennenhän esim. huoneistokeskuksen oransseja vaihtoautoja ei tahtonut saada kaupauksi edes roiman alennuksen kera.



Teippaukset on sikäli hyviä, ettei auton osat putoa tielle toisten kiusaksi. Suosittelen tiäremiäs-typykälle "Jeesus"-teippiä, joka arkiselta nimeltään on ilmastointiteippiä.

Jos puhutaan ruostumisesta vähän yleisemmin niin kunnollinen käsittely tehtaalla tarkoittaa koko korin upottamista kuumaan rikkihappoon ja sen jälkeen sinkitysaltaaseen. Muuten pohjois-euroopan olosuhteet tekevät selvää auton korista pitemmän päälle. Itse olen jatkokäisttelynä joka kesä suihkuttanut kotelosuojaainetta auton pohjaan kriittisiin paikkoihin.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673

OT

Miksi ****ssa Saksalaisiin Autoihin ei laiteta tuota samanlaista ruostesuojausta kuin Ranskalaisissa on
(Mulla on ollu pari pikkupösöä, eivät ruostuneet millään, vetonivelet yms. raidetangon päät kyllä olivat jatkuvasti paskana.)

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

jouni56
Kuulemma maalipinnan saisi kestämään huomattavasti paremmin, jos sen peittäisi teippauksella.
JOS olisi kestäväksi tehty auto, kannattaisiko se teipata yli, kyllä. Tai ainakin kohdat, joihin kivet iskee.



Muistaakseni 460 Volvossa oli aikanaan kirkkaita teippauksia kiville ja kulutukselle alttiissa kohdiss helman yläpuolella. Liekkö olleet joku lisävaruste sitä en tiedä, mutta toimiva ratkaisu kuitenkin.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat