Synkät, itsenäiset ja järkevät ihmiset elävät pidempään

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Iloiset, typerät ja sosiaaliset ihmiset, te poltatte kynttilää tarkoituksellisesti molemmista päistä. Te ette ole luultavasti todistamassa tieteellisesti ja teknologisesti merkittäviä ihmiskunnan edistysaskeleita, koska haluatte mielummin maahan maatumaan. Mitä hittoa te edes teette tiede-forumilla? Suksikaa jo kuuseen! Te hymyilisitte luultavasti varmaan silloinkin, kun joku yrittäisi haudata teidät elävältä. Edustatte evolutiivisessa mielessä kehityskyvyttömintä ihmisjoukkoa, ja nautitte vahingoniloisesti siitä, että saisitte mukaan muitakin ihmisiä teidän typeryyksiin ja hauskanpitoon. Teidän typerät kirjoittamattomat sääntönne tekevät meidät järkevät ihmiset onnettomiksi, mutta me emme aio vaihtaa järkeämme seksiin tai jonninjoutaviin kahvipöytäkeskusteluihin.

Minulla on teille uutinen. Teidät pitäisi sulkea eläintarhan häkkeihin, jotta me muut voisimme tarjota lapsillemme esimerkkejä siitä, miten elämää ei tulisi elää. Olette parhaimmillaan vain yhdessä asiassa, nimittäin siinä, että tarjoatte tuleville sukupolville esimerkkejä pieleen menneistä moraalisista valinnoista. Kontribuutionne ihmiskunnalle annettiin historian hämärissä, mutta enää teitä ei tarvita mihinkään - muuta kuin ehkä muutama yksilö noihin eläintarhoihin.

Te typerykset varmaan virnuilette iloisesti nytkin, kun luette tätä tekstiä. Viekää terveiset - joita mielellään lähettelette - viikatemiehelle.

http://www.dailymail.co.uk/health/article-1366105/Study-finds-miserable-...
http://www.tiede.fi/uutiset/4376/alypaat_kuolevat_myohemmin
http://www.tiede.fi/uutiset/4300/masennus_parantaa_paatoksentekoa
http://www.tiede.fi/uutiset/4010/videopelaaminen_parantaa_paatoksentekok...

Sivut

Kommentit (67)

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
Sakarias
Aika käheä avaus Shriekiltä - taattua tavaraa.

Mutta siitä hankala, ettei tuohon ole paljon lisättävää.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Paul M
Sakarias
Aika käheä avaus Shriekiltä - taattua tavaraa.

Mutta siitä hankala, ettei tuohon ole paljon lisättävää.

Lisäisin sen havainnon, että jäätelönsyönti kesällä lisää hukkumiskuolemia. Yhtä "vakuuttavaa"oli nimimerkin "Sakarias" evidenssi.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

voi olla hyvinnii totta, että synkkä ihminen elää pidempään kuin iloinen, koska synkkyys ja ilottomuus madaltaa energiatasoja. näin ajatellen energiaa riittäisi pidempään.

epäsosiaalisuus tuskin taas tuo mitään elämään lisää. tieto, kun ei itsellään vaihdu ja itse ei kaikkeen pysty, vaikka kuinka yrittäisi.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija
taucalm
epäsosiaalisuus tuskin taas tuo mitään elämään lisää. tieto, kun ei itsellään vaihdu ja itse ei kaikkeen pysty, vaikka kuinka yrittäisi.

Tavaton työmäärä jolla ylläpidetään sosiaalia verkkoja omaksi eduksi ei mielly työksi. Poirot sarjassa on nyt jakso missä rikkaat pitää kekkereitä työkseen ja matkustelee pitkin poikin mannerta ja nahisevat keskenään, aivan samoin kuin köyhätkin omissa nurkissaan. Siinä missä rikas pelkää miljooniensa puolesta, köyhä hampaidensa ja molemmat olisi valtava isku. Rikkaalta menee elintaso lopullisesti ja köyhä hampaattomana ei saa naista eikä syötyä kunnolla.

Varautuneet ja omatoimiset ihmiset tekevät vaikeat työt kehittää kulttuuria, koska se vaatii pitkäaikaista sitoutumista ja vastuuntuntoa. Rilluttelijat taas luo käytöksellään kontrollikoneistoa sen haitaksi. Lapsi menee pesuveden mukana.

Vierailija

Varsinaista katkeran teinin kiukuttelua koko ketju. Aloittaja ei kuulu ainakaan noihin järkeviin ihmisiin.

Kysymys:
Millaisen elämän eläisit mielummin?
Lyhyen ja onnellisen vai pitkän ja tuskallisen.

Vierailija

Miten tuntea onnellisuutta ilman kokemusta tuskasta? Elämän pituus taas on vain oletus joka hetki, joka joko toteuhtuu tai ei.

Japetus
Seuraa 
Viestejä9013
Liittynyt20.6.2009

Mitä tällaiseen edes tuhlattiin turhaan rahaa ja vaivaa. Yleispätevää Murphyn lakia soveltamalla olisi saanut aivan saman tuloksen.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
Think: "Helvetin urpo. Osoitin vain jälleen yhden ristiriidan omista sekoiluistani."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32850
Liittynyt6.12.2009
Skitsofreniageenillä yhteys kykyyn tuntea mielihyvää

Tompon mukaan kiinnostava havainto oli, että samaisella geenillä näyttää olevan suuri merkitys myös terveen väestön käyttäytymiselle. Geenin tietyt muodot näyttävät olevan yhteydessä kyvyttömyyteen tuntea mielihyvää muun muassa toisten ihmisten seurassa. Vaikeassa muodossaan tämä on myös yksi skitsofrenian pääoireista, sanoo Tomppo.

http://www2.aamulehti.fi/teema/terveys/ ... vaa/191168

μOR
Seuraa 
Viestejä373
Liittynyt4.1.2010

Olen itsekin kaukana perussosiaalisesta tyypistä, mutta surullisin ja katkerin angstialoitus mitä olen ikinä missään lukenut. Niin katkera etten edes ole varma onko läpällä heitetty vai ei. Oonko vain liian tosikko... kieltämättä toi viimesen linkin yhteys kirjoitukseen menikin jo parodian puolelle:
"Hahaa! Olen tuhlannut elämästäni videopeleihin huomattavan osan, ja nyt minulla on todisteita siitä etten olekaan tuhlannut elämääni (vaikka todellisuudessa tiedän että olen, and it's fu..ing eating me up inside)!"

Vierailija
taucalm
voi olla hyvinnii totta, että synkkä ihminen elää pidempään kuin iloinen, koska synkkyys ja ilottomuus madaltaa energiatasoja. näin ajatellen energiaa riittäisi pidempään.

Ei kai matalampi energiataso sinänsä tarkoita pidempää elämää, vaan ruokavalio, jossa on riittävästi vapaiden radikaalien toimintaa estäviä ainesosia.

Yleensä ajatellaan, että tietokoneella pitkään istuvat ihmiset ovat taipuvaisempia masentumaan. Näiden tutkimusten perusteella se voi olla seuraus kasvaneesta kyvystä tehdä omaan elämään liittyviä päätöksiä, joka siis on vain positiivinen juttu, jos on tarkoituksena elää pitkään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat