2000 euroa miinuksella sijoitukset

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Huomasin, että yli 2000 euroa miinuksella mun sijoitukset. Parhaillaan ollut 7000 euroa. Eli yli 1000 euroa voitolla

Äkkiä kasvaa takasin, kyllä rahat, kun rupee kasvu. Harppaa takasin aika nopeesti. Jos pari prosenttia päivässä kasvaa niin muutamia viikkoja kestää että tulee takasin. Korkeintaan muutama kuukausi.

Sivut

Kommentit (21)

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007

Voi olla että nousua joudut odottelemaan nyt hieman aikaa, pohjaa ei olla vielä saavutettu mutta se saavutetaan ennemmin tai myöhemmin, ja sen jälkeen sun sijoituksen arvo alkaa taas lähetä edes sitä alkuperäistä pottia. OMX Helsinki on tippunut vuoden alusta jo noin 35% joten siinä riittää kirittävää.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Vierailija

Mulla pakkasella n. 3000 €.

Tällä hetkellä säästöt menevät pankkitilille / lyhtaikaisiin talletuksiin.

Aletaan ostella taas sitten kun nousu alkaa. OMXH voi käydä arvioni mukaan jopa alle 4 000 pisteessä.

Osakkeisiin en uskalla suoraan sijoittaa. Suosin indeksiosuutta.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007
tiäremiäs
Huomasin, että yli 2000 euroa miinuksella mun sijoitukset. Parhaillaan ollut 7000 euroa. Eli yli 1000 euroa voitolla

Äkkiä kasvaa takasin, kyllä rahat, kun rupee kasvu. Harppaa takasin aika nopeesti. Jos pari prosenttia päivässä kasvaa niin muutamia viikkoja kestää että tulee takasin. Korkeintaan muutama kuukausi.

Kyllä se nyt tarkoittaa sitä, että on mentävä vaikka sinne puhelinmyyntityöhön. Tai rikasta miestä pitäis ainakin etsiä.

Nuo pörssikurssit ei ole vielä pohjamudissa käyneet, joten voi mennä muutama vuosi, jotta pääset edes omillesi. Ainakaan 7000 euroon et aivan heti pääse. Eikä nyt kannata sijoituksia realisoida, jos ei ole aivan pakko.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
ovolo
tiäremiäs

Kyllä se nyt tarkoittaa sitä, että on mentävä vaikka sinne puhelinmyyntityöhön. Tai rikasta miestä pitäis ainakin etsiä.

Nuo pörssikurssit ei ole vielä pohjamudissa käyneet, joten voi mennä muutama vuosi, jotta pääset edes omillesi. Ainakaan 7000 euroon et aivan heti pääse. Eikä nyt kannata sijoituksia realisoida, jos ei ole aivan pakko.

Ristiriitainen ohje. Mikäli uskoo että pohjaa ei vielä olla saavutettu, tietenkin kannattaa realisoida sijoitukset ja ostaa takaisin sitten vasta kun pohjalla ollaan. Tai sijoittaa johonkin muuhun. Ei tappion realisoinnissa mitään pahaa ole jos vaihtoehtona on vielä isompi tappio. Tappioista ei koidu edes veroseuraamuksia, päinvastoin.

Itse möin pääosan osakesijoituksistani pois viime kevään ja alkukesän aikana. Olen tähän päätökseeni erittäin tyytyväinen. Keskimäärin jäin voitolle vaikka Nokia olikin ikävä harha-askel tuottaen yhteensä reilut tuhat euroa tappiota muutaman viime vuoden kauppojen nettosaldona. Muutoin loppuvuodesta 2008 alkuvuoteen 2010 jatkuneet ostoni tuottivat erittäin hyvin.

Toistaiseksi pidän näppini erossa osakkeista. Uskon, että aikaisintaan vuodenvaihteen tienoilla kannattaa harkita osakeostoja mikäli nykymeininki jatkuu. Tällä hetkellä tienaa eniten lyhentämällä velkoja maksimaalisesti.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007
tiäremiäs

Muistaakseni tiäremiäs kertoi sijoittaneensa sossusta saamiaan rahoja. Tottakai sossu on vastuussa sijoitusten epäonnistumisesta ja kirjoittaa sulle 7000€ maksusitoumuksen, kun todistat sijoitustappiosi.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

No onneksi ilkeät sijoittajat ei voi viedä sun renaulttia. Se on pääasia.

Itelläni ei oo enää sijoituksia jäljellä. Heitin menemään loput tossa kesäkuun aikoihin. Tuli takkiin jonkun verran viimesestä sijoituksesta, mutta ei se mitään, voitolla ollaan kuitenki. Tarviin meinaa massia muuttoon. Toisaalta tekis mieli ostaa virosta joku pläntti, mut ei jaksa ottaa selvää rakennussäädöksistä, että mitä ne on siellä.

Voiko muute tolla tappiolla vähentää osinkotulojen veroja? Vai voiko niillä tappioilla vähentää vain osakemyynti-tulojen verotusta?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
RuaAlguem
Hae Estoniasta kahella tonnilla viinaa ja myy tuplahinnalla..kannattaa.

Estonian hylky on julistettu kansainvälisesti hautapaikaksi ja sukelluskieltoalueeksi. Sitä valvotaan Suomesta käsin. Joten bisnesideasi on melko riskaabeli. Lisäksi hylyssä on kuulemma hyvin vaikea liikkua romun vuoksi. Siellä on vieläkin satoja ruumiita, joita ei ole päästy hakemaan pois, eikä kaiketi koskaan päästäkään.

Muuten hyvä idea.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
RuaAlguem
Vai niin on huonosti asiat Suomenlahden eteläpuolella asuvilla heimoveljillämme: koko valtio meren pohjassa !
Paha...paha juttu !

Estonia oli laiva. Eesti on suomeksi se valtio, jota ehkä tarkoitit. Siis suomeksi, ei esimerkiksi Finlandiaksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat