Minun lievä kuulovammani

Seuraa 
Viestejä72
Liittynyt24.6.2007

Minulla on hyvä kuulo, mutta oikeassa korvassa oli tässä välillä ollut pientä röpötystä niinkuin jokin olisi irti. Tapahtui yleensä jonkun kovan pamauksen kuulemisen jälkeen ja kesti sitten keskimäärin n. vuorokauden.
Viimeisen vuoden ei ole röpötystä ilmennyt kauheasti mutta jokin muuttuu korvassa usein ja oikean korvan kuulo voi joltain taajuuskaistalta heiketä 20-40% vähäksi aikaa.
Sitten taas jonain kauniina päivänä molemmat korvat kuulevat lähes yhtä hyvin.

Tämä vaiva on minulle helppo todeta, koska istun muusikkona paljon studioissa muiden analyyttisten kuuntelijoiden kanssa...

Voipi olla että olen nuorempana tökännyt itseäni korvaa putsatessa tärykalvoon ja voipi olla että olen soittanut rumpuja ilman tulppaa oikeassa korvassa joillain keikoilla.

Vasta nyt olen lukenut juttuja ja tajunnut, että ehkä tästä jotain voisi vielä korjatakin, jos kyse on tärykalvoviasta??

Kommentit (14)

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005

Parempi kuin arvuuttaa sinun lievän kuulovammasi syytä täällä on käydä lääkärillä, joka näkee hetkessä tärykalvosi kunnon.

Goswell
Seuraa 
Viestejä10350
Liittynyt8.3.2010

Korvista kun on puhetta, olen törmännyt sellaiseen vaivaan, että korvat ei kestä esim rälläköintiä ilman suojaimia enään. Tuo röpötys kuvaa jotenkin sitä miltä siellä korvassa tuntuu, lisäksi samalla on kipu/inhottava tunne korvassa, niin kova ettei sitä viitsi kärsiä, vaan ne suojaimet on kaivettava esiin.

Ja ajankuluksi.
Nuorena jehuna olimme turalla sorsajahdissa kaverin kanssa samassa veneessä, kaveri nappasi hypyn, seurasi sitä aseellaan ja laukaisi, pääni sattui olemaan ihan siinä piipun vierellä, voin sanoa että melkokova tälli. hiukan lisää liikettä haulikkoon, ajatteluelimet olisi lentäneet ahventen ruuaksi.
Olo oli kutakuinkin tälläinen

Minun mielestä noin.

Vierailija
Tämä vaiva on minulle helppo todeta, koska istun muusikkona paljon studioissa muiden analyyttisten kuuntelijoiden kanssa...
...istut mulokkuna muiden homojen kanssa anaalisoimassa...

No vakavasti puhuen...kyse on varmaan rappeumasta jota ei todellakaan voi korjata millään. Kuulo heikkenee pikkuhiljaa mitä vanhemmaksi elät. Olisitko +35 ikäinen..?

Xopo
Seuraa 
Viestejä72
Liittynyt24.6.2007
KBolt

No vakavasti puhuen...kyse on varmaan rappeumasta jota ei todellakaan voi korjata millään. Kuulo heikkenee pikkuhiljaa mitä vanhemmaksi elät. Olisitko +35 ikäinen..?

Joo 40 mennään. Tosin kuulo itsessään on ylös 17khz asti oikein hyvä. Tää oikean korvan vaiva itsessään on sen tuntuinen että taidanpa nyt sitten mennä tarkistuttamaan ettei vaan olisi korjattavissa vielä.
Tännehän tietysti kirjoitin, jos löytyisi muilta kokemuksia tai tietoa näistä tärykalvokorjauksista tmv.

Vierailija
Xopo
KBolt

Joo 40 mennään. Tosin kuulo itsessään on ylös 17khz asti oikein hyvä. Tää oikean korvan vaiva itsessään on sen tuntuinen että taidanpa nyt sitten mennä tarkistuttamaan ettei vaan olisi korjattavissa vielä.
Tännehän tietysti kirjoitin, jos löytyisi muilta kokemuksia tai tietoa näistä tärykalvokorjauksista tmv.

Kyse ei ole tärykalvoista vaa korvan sisään menevistä (kaksi kappaletta..) verisuonista. Ne jos alkaa kalkkeutumaan niin asialle ei voi tehdä mitään.

Vierailija
Xopo
Minulla on hyvä kuulo, mutta oikeassa korvassa oli tässä välillä ollut pientä röpötystä niinkuin jokin olisi irti.
Tapahtui yleensä jonkun kovan pamauksen kuulemisen jälkeen ja kesti sitten keskimäärin n. vuorokauden.

Voisi johtua korvavahatulpasta tai sitten sisäkorvaan kerääntyvästä nesteestä/menieren taudista/välikorvan tulehduksesta tai vaikka korvatorven tukkeutumisesta, mistä voi aiheutua yli- tai alipainetta välikorvaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Korvatorvi

Vierailija
fenomenologi
Xopo
Minulla on hyvä kuulo, mutta oikeassa korvassa oli tässä välillä ollut pientä röpötystä niinkuin jokin olisi irti.
Tapahtui yleensä jonkun kovan pamauksen kuulemisen jälkeen ja kesti sitten keskimäärin n. vuorokauden.

Voisi johtua korvavahatulpasta tai sitten sisäkorvaan kerääntyvästä nesteestä/menieren taudista/välikorvan tulehduksesta tai vaikka korvatorven tukkeutumisesta, mistä voi aiheutua yli- tai alipainetta välikorvaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Korvatorvi

Nimenomaan...ja tuohon menieren tautiin ei ole "lääkettä". Vaikutusta voi lieventää lääkkeillä mutta parantaa sitä ei voi. Todella paskamainen vaiva JOS siitä on kyse.

Vierailija
Goswell
Korvista kun on puhetta, olen törmännyt sellaiseen vaivaan, että korvat ei kestä esim rälläköintiä ilman suojaimia enään.

Älä helvetissä!?!

Vierailija

Korjaantumattoman meluvaurion ja ikäkuuloisuuden yksi merkki on justiinsa kuuloärsytyskynnyksen aleneminen. Käyttäkää hyvät nuoret ihmiset aina ja alusta asti kunnon kuulonsuojaimia!Ketjun aloittajan kannattaisi todellakin varata aika terveyskeskuksesta, ei ole luulottelun asia yhden aistin vaurioituminen.

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3139
Liittynyt30.5.2010

Pienenä pidetyn korvatulehduksen takia on tullut ns.liimakorva. Hoitoa eikä parannustakaan ei ole. Kuulo huononee jatkuvasti hissukseen.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3139
Liittynyt30.5.2010
fenomenologi
Reifengas
Pienenä pidetyn korvatulehduksen takia on tullut ns.liimakorva. Hoitoa eikä parannustakaan ei ole. Kuulo huononee jatkuvasti hissukseen.

Mikäli tilanne ei muutamassa kuukaudessa korjaudu, lapsi ohjataan korvalääkärille ilmastointiputkien laittoon.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... l00014#s15

Näin ehkä nykyään. Olimme lapsia jo ammoin.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Uusimmat

Suosituimmat