Miksi en saisi olla oma itseni?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Aloitin tällä viikolla uudessa oppilaitoksessa ja taas olen vaikeassa tilanteessa luonteeni vuoksi. Pidän itseäni fiksumpana kuin useat muut opiskelijat ovat mutta en tuo tätä mielipidettäni esille. Olen hyvinkin puhelias mielestäni tasokkaassa keskusteluseurassa. Kuitenkaan monien opiskelijoiden kanssa en pysty keskustelemaan koska he eivät ymmärrä minua. Olen myöskin suorapuheinen ja kiinnostunut eri aiheista kuin muut. Minusta on sanottu että olen töykeä ja omahyväinen, vaikka olen vain oma itseni. Miksi en saisi olla? Pitäisikö meidän kaikkien olla hymyileviä ihmisiä jotka taitavat small-talkin(=paskan puhumisen) ja pitää suupieliä ylöspäin koko päivän? Tosin minä en välitä mitä minusta puhutaan, kunhan nyt kirjoittelin kun tänne eksyin.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija
Opalie
Aloitin tällä viikolla uudessa oppilaitoksessa ja taas olen vaikeassa tilanteessa luonteeni vuoksi. Pidän itseäni fiksumpana kuin useat muut opiskelijat ovat mutta en tuo tätä mielipidettäni esille. Olen hyvinkin puhelias mielestäni tasokkaassa keskusteluseurassa. Kuitenkaan monien opiskelijoiden kanssa en pysty keskustelemaan koska he eivät ymmärrä minua. Olen myöskin suorapuheinen ja kiinnostunut eri aiheista kuin muut. Minusta on sanottu että olen töykeä ja omahyväinen, vaikka olen vain oma itseni. Miksi en saisi olla? Pitäisikö meidän kaikkien olla hymyileviä ihmisiä jotka taitavat small-talkin(=paskan puhumisen) ja pitää suupieliä ylöspäin koko päivän? Tosin minä en välitä mitä minusta puhutaan, kunhan nyt kirjoittelin kun tänne eksyin.

Ei suinkaan. Kun tuotat riittävän tasokkaita ajatuksia, niin ei tarvitse sosialiseerata.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Taas näitä narsisteja.
Osta mopo ja uskalla olla idiootti. Ei se oo sen vaikeempaa - Teoriassa.

Self-image ja self-esteem ei ole sitten yksi ja sama.

Jos sä oot tollanen dorka irl, niin siedätkin saada nekkuu.

Äh. Väännetään rautalankaa. Vika on sussa. Kukaan ei leiki sun kanssas, koska olet liian itsekeskeinen. Lässytät mistä sinä tykkäät ja blaablaablaa, mutta ei kenenkään ole pakko kuunnella mieltymyksiäsi.

Homman juju on saada toinen kiinnostumaan mieltymyksistäsi, se ei käy ihan vain latelemalla ehtoja. Mitä isompaan porukkaan pyrit, sen alemmaksi joudut vajota keskinäisessä hierarkiassa. Se osoittaa enemmän luonnetta kuin sen heikkoutta, kun joudut heti kärkeen ottamaan yhden tiimin puolesta.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Paskanjauhamisen jaloa taitoa voitkin opetella, kun opinnot uudessa ympäristössä on vasta alkaneet. Ota tavoitteeksi jauhaa paskaa vähintään kerran päivässä.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1337
Liittynyt13.3.2008

Tottakai sinä saat olla oma itsesi, eihän sitä itselleen mitään voi eikä sitä kukaan kiellä. Mutta yleensä ihmiset eivät pidä sellaisista henkilöistä jotka vaikuttavat töykeiltä ja omahyväisiltä, joten ei pidä ihmetellä jos seuraasi kartellaan.

Vierailija
Opalie

Jos olet oikeastikin tuollainen, en yhtään ihmettele. En jaksaisi sinua luultavasti viittä minuuttia kauempaa.

Vierailija

Olet kyllä aika vittumainen luonne, jos olet ekalla viikolla jo vaikeuksissa. Tänään siis tiistai eli korkeintaan toinen päivä.

Vierailija
Aloitin tällä viikolla uudessa oppilaitoksessa ja taas olen vaikeassa tilanteessa luonteeni vuoksi. Pidän itseäni fiksumpana kuin useat muut opiskelijat ovat mutta en tuo tätä mielipidettäni esille.

Millä tavalla älykkäämpi, oletko kenties kirjaviisaampi vai kenties musikaalisesti älykkäämpi vai sujuuko käytännön taidot muita paremmin. Oletko kenties väärässä koulussa jos siellä ei ole "sinunkaltaisia" enempää.

Olen hyvinkin puhelias mielestäni tasokkaassa keskusteluseurassa. Kuitenkaan monien opiskelijoiden kanssa en pysty keskustelemaan koska he eivät ymmärrä minua. Olen myöskin suorapuheinen ja kiinnostunut eri aiheista kuin muut.

Niin kaikki ihmiset eivät tule toimeen keskenään, edelleen ihmettelen että oletko oikeassa koulussa jos kerta kaikki muut on niin erilaisia kuin sinä.

Minusta on sanottu että olen töykeä ja omahyväinen, vaikka olen vain oma itseni. Miksi en saisi olla? Pitäisikö meidän kaikkien olla hymyileviä ihmisiä jotka taitavat small-talkin(=paskan puhumisen) ja pitää suupieliä ylöspäin koko päivän? Tosin minä en välitä mitä minusta puhutaan, kunhan nyt kirjoittelin kun tänne eksyin

Niin, henkilö A on henkilön B:n mielestä mulkku mutta henkilön C:n mielestä loistotyyppi, mitä voimme tästä päätellä

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Opalie
*Läp läp läp läp ongelma läp läp läp läp* Tosin minä en välitä mitä minusta puhutaan

Ongelma ratkaistu. Olitpa taas älykäs.

Hämmentää.

Vierailija

Opalie kirjoitti:

Tosin minä en välitä mitä minusta puhutaan, kunhan nyt kirjoittelin kun tänne eksyin.
Viestisi otsikoineen ja premisseineen (joskin tulkinnanvaraisine sellaisine= viittaa vahvasti siihen suuntaan, että puhut paskua. Jos et välitä, niin miksi availet viestiketjuja aiheesta?

MrKAT
Seuraa 
Viestejä2278
Liittynyt16.3.2005
Opalie
Minusta on sanottu että olen töykeä ja omahyväinen, vaikka olen vain oma itseni. Miksi en saisi olla?

Teeppä tämän kirjan loppu-osassa liitteenä olevat 4 psykologista testiä ja vertaa normaaliarvoihin. Ehkä syy löytyy sieltä. Esimerkiksi viimeisin 4. testi niistä antaa normaali ihmisille tyypillisesti 15-17 pistettä, mutta jos on reippaasti yli (yli 2x) niin sen testin otsikosta löytyy vihjettä missä syypää...

Homeopatia-skandaali A-talkissa: https://www.youtube.com/watch?v=qXLTz5LhHMU

Japetus
Seuraa 
Viestejä9006
Liittynyt20.6.2009

Ja taas täällä on yksi yläastepolitiikan vastaleivottu marttyyri itkemässä maailman vääryyksiä. Viimeksi oltiin itse rumia ja nyt kaikki muut vain ovat ainakin ihan sairaan tyhmii.

Ja tietenkin, tietenkin kirjoittaja itse on aina älyltään ylivertainen. Alan jo hieman pelätä, miten ne vähemmän älykkäät syrjityt oikein mahtavat tunteitaan purkaa.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
Think: "Helvetin urpo. Osoitin vain jälleen yhden ristiriidan omista sekoiluistani."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

http://www.xestia.net/testit/asperger.php

http://www.asperger.fi/testi.htm

(Itse sain 128.)

Aloittajaan on suhtauduttu ns. vihamielisesti koska hänestä saa koppavan vaikutelman. Mutta tulee muistaa että nuorilla ihmisillä on se identiteetti vielä hakusessa ja epävarmuutta saatetaan peitellä ylimieliseltä vaikuttavalla käytöksellä. Jos vielä jää jotenkin porukoista pois, on hyvin helppo tuudittautua siihen ajatukseen että "minä olen erilainen nuori" ja tästä saa sitten itselleen arvokkuuden tunteen.

Mielenkiinnon kohteista riippuu saako nuori päähänsä että hän on vanha/indigo sielu, ainoa joka on ymmärtänyt tieteet oikein, Jeesuksen morsian tms.

Jos nuoruuden "dramaattisuus" ei ota hellittääkseen vanhemmitenkaan, niin sitten tosiaan kannattaa tutkiskella sitä lanttua että onko siellä jotain anomalioita. Kuten vaikkapa tuo linkkien mukainen.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Tjaa. Mkäs siinä. Varaudu siihen, että voi alkaa myöhemmin tökkimään.

En ole koskaan ymmärtänyt erittäin suorapuheisia ihmisiä "luonnossa" (netissä tyypillisesti tykitetään erilailla). Verta nenästään siinä vain kerjää ja ei muutenkaan kiva lähestymistapa sille toiselle, koska läheskään kaikki eivät töksäyttele suoraan. Muiden on vaikea suhteuttaa sen toisen sanomisia ainakin aluksi.

Mikäs siinä jos ei seura kelpaa, kun on niin "ylivertainen". Melko mielenkiintoista, että minua on joskus sanouttu töykeäksi, kun olen ollut niin sulkeutunut pitäessäni itseäni niin "surkeana" muiden joukossa. Siis ääripäät ja sama vaikutelma.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat