Voiko kukaan olla 100% hetero?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En ole varma et mihin osa-alueeseen tällänen keskustelunaloitus ois pitäny sijoittaa, joten pistin tänne.
On vaan tässä tullut mietittyä, että voiko ihminen olla oikeasti 100% hetero? Tälläisiä tosimiehiä ku näkee aina välillä, jotka kulkee paidassa, jossa kehutaan olevan heteroja.
Mitäs tiede sanoo tälläiseen?

Sivut

Kommentit (259)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26912
Liittynyt16.3.2005

Eipä taida tiede sanoa mitään ennen kuin määrittelet mitä "100 % heteroudella" tarkoitetaan. Jos sitä, että ei syystä tai toisesta koe oman sukupuolensa edustajia millään tavalla seksuaalisesti mielenkiintoisina elämänsä aikana, sellaisia ihmisiä lienee nykyään paljon. Mutta varmaan toisenlaisessa kulttuurissa suuri osa heistä olisi kasvanut tavalla tai toisella biseksuaalisuuteen. Ehkä silloin motiivi aloittaa homostelut voi olla vaikkapa sosiaalinen hyöty - niin kuin se on monelle tytölle heterosuhteissa nykyäänkin - ja kun hommaan tottuu niin kai se sitten alkaa kiihottaakin.

Vierailija

Sanoisin, että ihminen on joko hetero, bi, homo tai aseksuaali. Aika vaikeaa määritellä kuka on 40% hetero ja kuka 50%.Ja jos esim. joku on 90% hetero, niin onko hän sitten 10% homo? Eli 10% päivästä ajattelee homosti, mutta muuten heterosti? Imo jokainen ihminen on jonkinlainen seksuaalinen olento ja ihan henkilöstä kiinni mistä tykkää, mutta ympäristö ja omatunto voivat vaikuttaa siihen miten ilmaisee seksuaalisuuttaan.
Kysymykseen eli voiko olla 100% hetero (eli yksi kokonainen hetero), mielestäni on mahdollista ja varsin yleistä, vaikkei ehkä niin yleistä kuin annetaan olettaa.

Vierailija
CE-hyväksytty
Kyllä kaikki miehet aina vähän homoja on. Naiset vielä enemmän.

Tästä asiasta ei täällä ole ollutkaan pitkään aikaan puhe, lähteitä kenties (perinteiseen Tiede.fi - Tapaan).

Vierailija

Vaikea sanoa prosenttimäärittelyyn mitään, mutta jos nyt ei ole koskaan kokenut minkäänlaista seksuaalista värähdystä omaan sukupuoleen, voisi kai kuvata olevansa täysin hetero. Kaikenlaisia kokemuksia on kertynyt tähän ikään, jopa sellaisia, että on ollut kaksi naista ja miestä samassa sängyssä. Ja ei ole meinannut tulla jutusta mitään sen toisen miehen takia, vaikka kavereita oltiinkin. Ja oma nainen kumpaisellakin. Että miten tuota nyt kuvaisit?

Ei minulla ole ollut mitään vaikeutta halata miespuolista kaveria, tätä on joskus tapahtunut, kun on pitkästä aikaa nähty. Mutta ei siinä ole minulle mitään seksuaalista. Kun ei ole, ei ole. Ei omissa tuntemuksissa ole mitään vikaa, mutta en nyt tiedä olisinko sitten umpihetero. Kertokaa toki te jotka tiedätte.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Miten sitten olisi paita "Minun ei tarvitse todistella olevani hetero"?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Paul M
Miten sitten olisi paita "Minun ei tarvitse todistella olevani hetero"?

No minun paitani ovat aina paljon tylsempiä.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Jos homoseksuaalisuus mielletään tiukasti vain teoiksi, eli seksuaalinen kanssakäyminen oman sukupuolen edustajan kanssa on homoutta, silloin kokisin että miehet "homoilevat" helpommin kuin naiset. Jos homoseksuaalisuus kattaa myös hellyyteen, tykkäämiseen ja hyväksymiseen liittyviä tekoja kuten halaamisen tai vaikka vaan pelkästään yhteisen ajan viettämisen sillä tavalla että voidaan puhua jonkin sortin ihastumisestakin (ei välttämättä edes kauhean eroottisessa mielessä), niin ehkäpä naiset ovat helpommin biseksuaalisia kuin miehet.

Mutta minkä ihmeen takia halaaminen yms. pitäisi määritellä seksuaalisuuden osoitukseksi? Halataanhan lapsia ja eläimiäkin.

Luulenpa että aika moni mies joka on vankila-aikana sortunut naimaan toista miestä mieltää itsensä kuitenkin heteroksi. Ja että vaikka heteronainen olisi millaisessa puutteessa, niin ei hänelle välttämättä tule tarvetta saada toisen naisen kättä haaroihinsa, vaikka muun läheisyyden puutteen voikin tyydyttää kenen kanssa tahansa (aikuinen, lapsi, eläin) - ja en todellakaan puhu nyt mistään klähmimisestä vaan tiiviistä yhdessäolosta, vaikkapa harrastusten parissa.

Mutta oletanpahan vain...

Vierailija
CE-hyväksytty

Se, että sinä olet vähän homo (?) ei tarkoita, että minä olisin yhtään homo.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
Carloz
CE-hyväksytty

Mä olen ainakin ihan **tun umpihetero. Ja lisäksi keski-ikäinen lihaa syövä kalpeanaama. Ei oo kovin trendikästä.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Mouho
Mä olen ainakin ihan **tun umpihetero. Ja lisäksi keski-ikäinen lihaa syövä kalpeanaama. Ei oo kovin trendikästä.
Pelastus kuitenkin on, jos on asperger-piirteinen.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Carloz
CE-hyväksytty

Ei tarkotakaan mutta se että kaikki miehet on aina vähän homoja tarkoittaa että sinäkin olet.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat