Seuraa 
Viestejä45973

Onko kellään kokemuksia tästä suomalaisesta ihmeaineesta, joka valmistajan mukaan jopa korjaa vaikkapa kuluneen auton moottorin?
Siis juttu kuulostaa just motoruppi-touhulta, aluksi. Mutta kiinnostus kyllä allekirjoittaneella heräsi, mitä enemmän aiheeseen tutustui valmistajan sivuilla. Testitulokset ja asiakaspalautteet olivat vakuuttavia. Mutta miksei tällaista sitten ole isoilla öljy-yhtiöillä???
http://www.rvs.fi

Menkää itse katsomaan. Minä lähden ostamaan pari purkkia RVS:ää.

Kommentit (16)

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839

toihan on sitä samaa tököttiä mitä ne testas olikoos Moottori-ohjelmassa muistaakseni pari vuotta sitten, ajoivat jollain autonrähjällä tämän käsittelyn jälkeen ilman öljyjä jonkun matkaan, yllättävän pitkälle pääsivätkin. Ihme ku sitä ei ole tuolla testit ja artikkelit osiossa...

edit: jaa se olikin ovelasti ihan eri paikkaan piilotettu. Muistinkin väärin ohjelma oli Puskuri ja esitetty jo kolme vuotta sitten
http://www.rvs.fi/rvs-technology/mitarvson.php

Neutroni
Seuraa 
Viestejä35095
DerMack
toihan on sitä samaa tököttiä mitä ne testas olikoos Moottori-ohjelmassa muistaakseni pari vuotta sitten, ajoivat jollain autonrähjällä tämän käsittelyn jälkeen ilman öljyjä jonkun matkaan, yllättävän pitkälle pääsivätkin. Ihme ku sitä ei ole tuolla testit ja artikkelit osiossa...

Niin mutta jättivät tietysti ajamatta samanlaisella autolla ilman tuota käsittelyä. Tiettävästi auto kulkee ilman öljyjä pidempään kuin luulisi, ellei nyt aivan huipputehoilla konetta rääkkää.

On noilla öljyfirmoilla jos jonkinlaiset lisäaineet öljyissään, kun kerran niillä 15000 kilometriäkin ajellaan. Mikään mainoshömppä ei saa minua vakuuttuneeksi, että tuollaisten aineiden käytöllä olisi mitään hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nostetaanpa ylös vanha juttu jos porukalla ois jo kokemuksia tuosta.

Onkos kellään kokemuksia tuosta aineesta vai onko pelkkää huijausta tollaset väitteet? Kyllähän monet näyttävät foorumeilla tota kehuvan vai ovatko vaan jälleenmyyjien mainospuheita.

RVS Technology® ei ole lisäaine vaan aivan toisenlainen ratkaisu

Se ei perustu voitelukalvon vahvistamiseen, vaan metallikitkapintojen pintarakenteen uudelleen muokkaamiseen ja uuden, erittäin tasaisen metallikeraamisen pinnan aikaansaamiseen.

RVS Technology® -tuotteiden aktiiviset osat koostuvat magnesiumsilikaattipohjaisesta luonnonmineraaliseoksesta sekä katalysaattoreista. Käsittely tapahtuu yksinkertaisesti lisäämällä RVS-aine käytettävän voiteluaineen joukkoon, jonka avulla se kulkeutuu automaattisesti kitkapaikoille ja alkaa hitaasti reagoida siellä.

Metallipintojen huippujen osuessa toisiinsa syntyy mikrotasolla suuria lämpötiloja, jotka antavat energiansa diffuusioreaktioon.
RVS-aineen partikkelit irrottavat tehokkaasti metallipintoihin tarttuneen lian, alkavat hitaasti järjestäytyä, ja yhtyvät käsiteltävän pinnan Fe-atomien kanssa. Kontaktissaolevien metallikitkapintojen kiderakenne muuttuu täysin...
Lopputuloksena on uusi, erittäin tasainen pintarakennekerros, joka tuo koneelle/laitteelle suuria taloudellisia ja teknisiä säästöjä.

Mikrotasolla syntyvä pinnankarheuksien huippujen katkeilu antaa energiansa alkavalle vaihtoreaktiolle. RVS-aineen sisältämä magnesium luovuttaa paikkansa metallipinnan Fe-atomeille, jolloin silikaattiryhmät kiinnittyvät niihin. Tällöin syntyy uusia, kookkaampia kiteitä, joita kutsutaan ferrosilikaatiksi. Kyseiset kiteet ovat järjestyksessä ja täyttävät pintojen kuopat ja halkeamat sekä kasvavat niiden päälle, jolloin kappaleet saavat uutta massaa (tämä on mitattavissa tarkoilla mittauslaitteilla). Reaktio loppuu automaattisesti silloin, kun metallipitoista materiaalia (huippujen katkeamista ja kitkaenergiaa) ei enää ole.




http://www.rvs-tec.com/Finnish/function.htm aineen toiminta
http://www.rvs.fi/index.php

Toinen samantapainen aine.
http://www.kaasutinexpertti.fi/resurs.html[/quote]

En tiedä tuosta tökötistä, mutta naapurina oli kerran tyyppi, joka oli ollut porukassa ajamassa öljyfirman testipromoa about 10000 km yhtäsoittoa, joskus kun moniaste-öljy oli uutta.

Jos siitä tökötistä olisi oikeasti johonkin niin miksei siinä lue ison puljun logo purkissa, kun niillä raha ei ole objekti.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä35095

En minä mikään pintafyysikko ole, mutta kyllä tuo karmealta markkinasonnalta kuulostaa. Enpä tuon pohjalta alkaisi uskoa, että tuollaisilla mömmöillä on oleellista vaikutusta pintailmiöihin. Luulisi sellaisia käytettävän jossain, mutta en ole sellaisesta kuullut.

http://www.rvs.fi/kuluttajille/testit/test.php
Tuolla on testejä niin näyttäs toi ainakin jotenkuten toimivan. Saiskohan samanlaisen reaktion aikaiseksi halvemmalla jollain apteekki kemikaaleilla?

Kotikemisti suomi24:ssä kirjoitti.

Apteekista saat halvemmalla: ostat pussillisen talkkia ja sekoitat hyvin öljyyn ja, voilà! siinä sinulla RVS-lisäaine! Talkki on samaa mineraalia ja se toimii moottorissa samoin kuin RVS-kin, tosin vain murto-osalla hinnasta.

Tosin jos toi olis noin helppoa niin varmaankin käytettäis yleisesti.

Sam73
http://www.rvs.fi/kuluttajille/testit/test.php
Tuolla on testejä niin näyttäs toi ainakin jotenkuten toimivan. Saiskohan samanlaisen reaktion aikaiseksi halvemmalla jollain apteekki kemikaaleilla?

Kotikemisti suomi24:ssä kirjoitti.

Apteekista saat halvemmalla: ostat pussillisen talkkia ja sekoitat hyvin öljyyn ja, voilà! siinä sinulla RVS-lisäaine! Talkki on samaa mineraalia ja se toimii moottorissa samoin kuin RVS-kin, tosin vain murto-osalla hinnasta.



Tosin jos toi olis noin helppoa niin varmaankin käytettäis yleisesti.

Epäilen, että epäilyksesi on oikea. En kyllä pistäisi talkkia öljyn joukkoon, voisi mennä kone uusiksi. En ole asiantuntija, mutta en oikein usko, että mikään aine reogoisi moottorilämpötiloissa noin.

Toisaalta vanhoihin vehkeisiin voi lisätä mitä vain. Esim. ralliteippi lisää kestävyyttä. Jos perän vaihdelaatikko äänteli, muinoin auton myyntikuntoa kuulemma petrattiin sahanpurulla (perä ja vaihteet, älkää kokeilko tätä kotona). Ei laakerit kolisseet niin pahasti.

En luota noihin aineisiin. Täytyy olla vähintään Vtt:n selvitys taustalla.

Toistaiseksi paras lisäaine, josta olen joskus lukenut on vesi. Joku turkulainen insinööri (muistaakseni turkulainen) kehitti aineen (70-luku?), jolla vesi pysyi bensan joukossa sekoittuneena. Auto kulki noin 10 %:n vesiseoksella jopa paremmin kuin ilman vettä. Moottorisaha toimi hyvin vielä 30 %:n seoksella (tärisi enemmän). En muista testailiko hommaa Tekniikan maailma vai Koneviesti, mutta hyvin toimi. Asiasta ei ole sittemmin kuulunut. Mikä lie vaiensi, lisäaineen myrkyllisyys?, talvi? vai sekö, että homma saattoi toimia ilman lisäaineitakin niin kaun kuin auto tärisi kunnolla.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä61827

Vierailija kirjoitti:
http://www.rvs.fi/kuluttajille/testit/test.php
Tuolla on testejä niin näyttäs toi ainakin jotenkuten toimivan. Saiskohan samanlaisen reaktion aikaiseksi halvemmalla jollain apteekki kemikaaleilla?

Kotikemisti suomi24:ssä kirjoitti.

Apteekista saat halvemmalla: ostat pussillisen talkkia ja sekoitat hyvin öljyyn ja, voilà! siinä sinulla RVS-lisäaine! Talkki on samaa mineraalia ja se toimii moottorissa samoin kuin RVS-kin, tosin vain murto-osalla hinnasta.

Tosin jos toi olis noin helppoa niin varmaankin käytettäis yleisesti.

"Talc as friction reducing additive to lubricating oil

Abstract

Reduction of friction and wear by colloidal suspensions of ceramic powders in lubricating oils is an approach that can allow to formulate environment friendly energy saving lubricants. Commercial talc powder was evaluated as an extreme pressure additive to a lubricating oil under different temperatures and concentrations. The best lubricity was achieved at the temperature of 100 °C and the concentration of 0.15 wt% when dynamic and static friction coefficients were reduced by over 30% in comparison to reference lubricating oil alone. At high temperature, talc forms transfer film on metal surface, which reduce both friction and wear behavior in mating surfaces. However, at room temperature, film formation was not observed. Results are explained using pressure and temperature induced lamellar dehydration mechanism when products of dehydration form oxide transfer films on the friction surface."

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0169433213005874?via%....

jussipussi
Seuraa 
Viestejä61827

Tämä on yleinen moottoriöljyissä  käytetty, vähentää kitkaa  ja kulumista.

"Zinc dithiophosphate

The main application of ZDDPs are as anti-wear additives in lubricants including greases, hydraulic oils, and motor oils. ZDDPs also act as corrosion inhibitors and antioxidants. They are almost ubiquitous in lubricants, and treatment rates are usually between 600 ppm for modern, energy-conserving low-viscosity oils to 2000 ppm of this additive in some racing oils."

https://en.wikipedia.org/wiki/Zinc_dithiophosphate .

Lyde19
Seuraa 
Viestejä8353

Ostin purkin ihmeainetta. Ohjeesta selvisi että puolet tökötistä pitäisi laittaa vanhan öljyn sekaan ja ajaa 400km. Sitten öljynvaihto ja toinen puoli uusiin öljyihin. No ei ole heti öljynvaihtoa tulossa niin laitoin koko purkin öljyihin. Parisataa kilsaa ajettu eikä ole moottori leikannut kiinni. Keskikulutusmittarin nollasin ja sen jälkeen ajettu matka-ajoa joten kulutus on senkin takia pienempi kuin vanha keskikulutuslukema.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä61827

Lyde19 kirjoitti:
Ostin purkin ihmeainetta. Ohjeesta selvisi että puolet tökötistä pitäisi laittaa vanhan öljyn sekaan ja ajaa 400km. Sitten öljynvaihto ja toinen puoli uusiin öljyihin. No ei ole heti öljynvaihtoa tulossa niin laitoin koko purkin öljyihin. Parisataa kilsaa ajettu eikä ole moottori leikannut kiinni. Keskikulutusmittarin nollasin ja sen jälkeen ajettu matka-ajoa joten kulutus on senkin takia pienempi kuin vanha keskikulutuslukema.
Jos nyt oikein muistan toiminta/vaikutusmekanismin niin magnesium palaa kuumentuneissa kitkapinnoissa pois ja keraamiosa tarttuu metalliin. sillä tavalla "täsmälääke".

Muistaakseni vahingossa löydettiin porausaktivitettien yhteydessä. Ihmettelivät miksi tiettyjen minaarikerrostuminen jälkeen poran terät kestivät merkittävästi pidempään. 

jussipussi
Seuraa 
Viestejä61827

jussipussi kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:
Ostin purkin ihmeainetta. Ohjeesta selvisi että puolet tökötistä pitäisi laittaa vanhan öljyn sekaan ja ajaa 400km. Sitten öljynvaihto ja toinen puoli uusiin öljyihin. No ei ole heti öljynvaihtoa tulossa niin laitoin koko purkin öljyihin. Parisataa kilsaa ajettu eikä ole moottori leikannut kiinni. Keskikulutusmittarin nollasin ja sen jälkeen ajettu matka-ajoa joten kulutus on senkin takia pienempi kuin vanha keskikulutuslukema.
Jos nyt oikein muistan toiminta/vaikutusmekanismin niin magnesium palaa kuumentuneissa kitkapinnoissa pois ja keraamiosa tarttuu metalliin. sillä tavalla "täsmälääke".

 

"Comparative tribological properties of magnesium hexasilicate and serpentine powder as lubricating oil additives under High temperature

Abstract

Friction and wear experiments were carried out with nanoscale serpentine (magnesium silicate mineral) and magnesium hexasilicate powder as lubricating oil additives at 400 °C. The tribological test results showed that the self-repairing protective layers could be well formed on the contact surfaces, whether nanoscale serpentine or magnesium hexasilicate powder was added into lubricating oil. The SEM and EDAX analysis demonstrate that the morphology and elements of both self-repairing layers are in accordance with each other. The research results indicate that the essence of self-repairing of serpentine power is isomorphic replacement and tribochemical reaction between magnesium silicate and metal matrix."

https://scinapse.io/papers/1983043299 .

jussipussi
Seuraa 
Viestejä61827

"Technology of self-repairing and reinforcement of metal worn surface

Abstract:

Researches on self-repairing material (serpentine phyllosilicate) of our team in the past few years, such as ultrafining treatment, surface modification, self-repairing mechanism, the effect of rare metal on the self-repairing performance of serpentine, were introduced summarily. The phyllosilicate of serpentine shows excellent tribological and self-repairing performance for metal worn surface as additive in lubricant."

http://html.rhhz.net/AIM/html/33.htm#R-3

https://www.tulane.edu/~sanelson/eens211/phyllosilicates.htm

jussipussi
Seuraa 
Viestejä61827

Lyde19 kirjoitti:
Ostin purkin ihmeainetta.
Alustavasti tutkimuksiin viitaten  näyttää siltä että se on toimivaa ainetta. Vähentää kitkaa ja muodostaa kulumista vähentävän kerroksen kitkapintoihin.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat