Omalääkärin vaihtaminen Tampereella?

Seuraa 
Viestejä373
Liittynyt4.1.2010

Eikös terveyskeksuslääkärin vaihdon pitäisi onnistua pyynnöstä? Tarviiko edes perustella jos haluaa näin tehdä?

Vaikka viimeinen pisara lumpsahtikin täyteen tietystä tietoisesti aiheutetusta paskamaisesta tilanteesta, en mistään yksittäisestä tapahtumasta kanna kaunaa. Homma vain ei tunnu toimivan ja kärsijänä olen minä.
Ensimmäinen lääkäri jonka kanssa asioidessa tulee järjestäen sellaienen olo että tilanteissa on jonkinlainen täysin tyhjästä ilmaantuva vastakkainasettelu, vaikka koitan hoitaa asiani fiksusti.
Häntä ei myöskään tuntuisi hirveästi kiinnostavan kärvennynkö helvetissä tms. Tulee suunnilleen jotain takaumia lapsuuteen, kun pikkuasioitakin pitäsi ruveta ruinaamaan ja vaatimalla vaatimaan että onnistuu. Ja tähän en rupea, eikä yksinkertaisesti riitä energiaa. Silti omaa terveyttään on vaikea jättää huomiotta.

Ehkäpä joku pamipää sitten kirjoittanut jotain subjektiivisia käsityksiään tietoihini, en tiedä. Aiemminkin minua hoitanut lääkäri olisi taas talossa ja hänen kanssaan homma toimi ihan hyvin.

Kommentit (5)

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Asiakkaalla on toukokuusta 2011 lähtien oikeus valita hoidostaan vastaava terveysasema oman kunnan sisällä. Kuopiossa on viisi terveysasemaa: pääterveysasema keskustassa, Pyörön terveysasema Petosella sekä Karttulan, Riistaveden ja Vehmersalmen terveysasemat. Terveysaseman vaihtamisesta tehdään kirjallinen ilmoitus ylilääkärille tai apulaisylilääkärille. Omalääkäri määräytyy uudella terveysasemalla asiakkaan syntymäajan perusteella.Terveysasemaa voi vaihtaa kerran vuodessa.

..Toi siis Kuopiossa, mutta sama laki sielläkin pätee. Oon niin laiska etten jaksa muotoilla.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Näin se menee, miten jees kertoi. Painottaisin, että paikkaa voi vaihtaa, mutta lääkäriä ei voi valita.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

μOR
Seuraa 
Viestejä373
Liittynyt4.1.2010

Semmottii, kiitosta vaan. Elikä jotain kunnon perustelua ilmeisesti pitäisi laatia jos haluaa vaihtaa. Taitaa jäädä tekemättä kun en mitään hirveetä tilannetta jaksa alkaa kehittämään.

Kai sit meen syömään jotain kiviä tuolta pihalta, mistä sitä oikeesti tietää mihin sekin auttais. Placebohan on nykyään kovassa huudossa. Tienreunalle asti ei tohdi mennä, sillä ties vaikka saa käyttörikossyytteen jonkun väärän heinän mutustamisesta. Joudun vielä valtion määräämään kotiarestiin.

μOR
Seuraa 
Viestejä373
Liittynyt4.1.2010
jees
Kyllä sä voit pyytää toista lääkäriä ihan henkilökohtaisista syistä ja jos kyseessä on yksi tapaus, olet oikeutettu toiseen mielipiteeseen.

Niih.. no pitääpä kattoo.

Uusimmat

Suosituimmat