Apua! Olenko tasa-arvokuopassa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tasa-arvoa ei ole olemassa, koska ihmisten lahjat ja kyvyt eivät ole yhteismitallisia. Toinen on toista lahjakkaampi ja kyvykkäämpi, eikä epäkohtaa voida korjata tasa-arvon avulla.
Ainoa vaihtoehto tasa-arvokuopasta nostamiseen on ottaa jotain pois lahjakkailta ja kyvykkäiltä ja antaa lahjattomien ja kyvyttömien elää tasa-arvoilluusiossaan.

Tasa-arvo on muutenkin devalvoitua valuuttaa, koska se kelluu kuin Suomen markka aikoinaan. Se mikä on tänään tasa-arvoa saattaa huomenna olla syrjintää ja riistämistä.
Mitään absoluuttista tasa-arvoa ei ole: on vain ryhmiä, jotka vaativat itselleen tasa-arvostatusta.

Tasa-arvo on harvojen herkkua, koska kaikilla ei ole tasa-arvostatusta. Suurin osa maailman ihmisiä jää osattomaksi tasa-arvosta, koska länsimaissa halutaan harjoittaa hienostotasa-arvoa esim. nostaa seksuaalivähemmistöjä ja hyvässä asemassa olevia, kovapalkkaisia virkanaisia tasa-arvokuopasta.

Tasa-arvo pitäisi rajoittaa kaikkien maapallon ihmisten perusoikeuksiin: vesi, ruoka, koulutus, terveydenhuolto, oikeus elää turvallisesti, työ jne. Vasta sen jälkeen hienosto tasa-arvon harrastamiseen pitäisi ryhtyä. Nykyinen tasa-arvo on tasa-arvon irvikuva, koska se syrjii ja riistää suurinta osaa maapallon ihmisiä.

Kommentit (6)

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011

I am more equal than you.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Vierailija
"SamiA"]Tasa-arvoa ei ole olemassa, koska ihmisten lahjat ja kyvyt eivät ole yhteismitallisia. Toinen on toista lahjakkaampi ja kyvykkäämpi, eikä epäkohtaa voida korjata tasa-arvon avulla.
Ainoa vaihtoehto tasa-arvokuopasta nostamiseen on ottaa jotain pois lahjakkailta ja kyvykkäiltä ja antaa lahjattomien ja kyvyttömien elää tasa-arvoilluusiossaan.
epäilet siis olevasi tasa-arvo kuopassa koska et ole tarpeeksi lahjakas ja kyvykäs? jos lahjakkailta ja kyvykkäiltä otetaan pois niin paljon että he ovat sinun tasollasi, niin onko siinä tapauksessa enää kysymys illuusiosta, ja jos on niin kenen?

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009

On olemassa ainakin suhteellista ja absoluuttista tasa-arvoa. Absoluuttinen tasa-arvo on sitä, että kaikki kilpailevat samoilla säännöillä. Suhteellinen tasa-arvo on sitä, että kaikki palkitaan samoilla säännöillä.

Vierailija
kopernikustako
"SamiA"]Tasa-arvoa ei ole olemassa, koska ihmisten lahjat ja kyvyt eivät ole yhteismitallisia. Toinen on toista lahjakkaampi ja kyvykkäämpi, eikä epäkohtaa voida korjata tasa-arvon avulla.
epäilet siis olevasi tasa-arvo kuopassa koska et ole tarpeeksi lahjakas ja kyvykäs?

Miksi minun pitäisi olla yhtä lahjakas ja kyvykäs kuin muut? Minulle riittää, että saan osakseni toisia vähemmän tasa-arvoa. En koe mitään tarvetta tasa-arvostatukseen.

jos lahjakkailta ja kyvykkäiltä otetaan pois niin paljon että he ovat sinun tasollasi, niin onko siinä tapauksessa enää kysymys illuusiosta, ja jos on niin kenen?

Minulle sopii, että olen muita alempana: kauheinta olisi, jos pitäisi olla samalla tasa-arvon tasolla tai ylempänä. Jos sinä haluat tasa-arvoa, niin se on sinun asiasi.

Vierailija
Miksi minun pitäisi olla yhtä lahjakas ja kyvykäs kuin muut? Minulle riittää, että saan osakseni toisia vähemmän tasa-arvoa. En koe mitään tarvetta tasa-arvostatukseen.
otsikossasi huusit apua,koska epäilit olevasi tasa-arvokuopassa

Minulle sopii, että olen muita alempana: kauheinta olisi, jos pitäisi olla samalla tasa-arvon tasolla tai ylempänä. Jos sinä haluat tasa-arvoa, niin se on sinun asiasi
.
vetoan edelleen otsikkoosi minä en ole maininnut missään kohtaa viestiäni haluavani tasa-arvoa.

Vierailija

Tasa-arvo on narsismia, koska siinä haetaan vain edustamalleen ryhmälle oikeuksia.

Tasa-arvo on kilpailua siinä, missä kaikki muukin oleminen auringon alla.

Eniten ääntä pitävät saavat osakseen eniten tasa-arvoa; vähiten, vähiten tasa-arvoa.

Biologinen isä ja lapsi eivät hyödy tasa-arvosta pätkääkään.

Tasa-arvo lisää epätasa-arvoa, koska toisen tasa-arvo on toisen syrjintää ja alistamista; tasa-arvoa on olemassa tietty määrä.

Lapsen asema tasa-arvossa on edistää aikuisten onnellisuutta.
Tasa-arvossa aikuisten oikeudet menevät aina lapsen edun edelle.

Tasa-arvon huipulla ovat feministit ja seksuaalivähemmistöt.

Uusimmat

Suosituimmat