Paniikkihäiriö, "torikammo" ja bentsodiatsepiinit.

Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Onko kellään muulla ollut vastaavia juttuja. Itse olen päässyt nyt näistä eroon. Joskus otan 5mg diapamin vielä. Kun ennen on mennyt 6mg xanoriakin per päivä.

Näitä aina haukutaan riippuvuutta aiheuttaviksi, itse en ole huomannut vastaavaa. Tokihan psyykkinen riippuvuus voi syntyä, kun napin otettuaan huomaa, että hei: eihän tässä olekaan mitään pelättävää!

Tuo lääkeaineryhmä vain on semmoinen, että kun pahin jakso on ohi, niin se ajetaan hitaasti lääkärin valvonnassa alas, jolloin homma hoituu.
Käyttääkö jotkut teistä rauhoittavia, jos ja kun käytätte, niin miten arvelette niiden vaikuttaneen elämäänne.

Olisitteko "erakoitunut" ilman niitä, vai oletteko lääkekoukussa. Tässä siis kaksi ääripäätä.

Oikein käytettynä, nuo tuo hyvin suuren avun hyvin isolle joukolle ihmisiä!

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Kommentit (12)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005

Pari kertaa olen saanut tuhdin kerta-annoksen lääketieteellisten operaatioiden takia. Kyllä ne tehoavat, pessimistisestä ikistressaajasta tulee 10 sekunnissa huoleton kaveri, kun bentsoa tuikataan suoneen. Ehkä taipumus riippuvuuteen riippuu luonteesta. Luonnostaan huolettomampi kaveri ei ehkä saa samanlaista vapautumisen tunnetta kuin kontrollifriikki, mutta itse en uskaltaisi tuollaiseen aineeseen koskea leikkaussaliolosuhteiden ulkopuolella.

Vierailija

Jos olet lääkärin hoidossa, JuurikinNiin, kannattaa noudattaa tämän neuvoja. Bentsoja diabolisoidaan ihan liikaa lööppijulkisuudessa. Oikein ja lääkärin valvonnassa niistä on todellinen apu monille meistä.Mutta laadulla on todella väliä.

Hienoa, että olet päässyt eroon Xanorista. Se on yksi pahimmista koukuttajista ja toinen on Tenox eli tematsepaami. Diapam lie yleisin anksiolyytti, mutta kannattaa kysyä lääkäriltä neuvoa, miten voisit siirtyä vielä vähemmän toleranssia aiheuttaviin, vaikka oksatsepaamiin ( kauppanimeltä Opamox). Siitä eli tule juuri lainkaan hyvänolon fiiliksiä, mutta se leikkaa silti ahdistuksesta pahimmat huiput.

Toivottavasti saat hyvää terapeuttista hoitoasi alkuperäiseen kammoosi. Torikammosta toipumisen ennuste on asiantuntevassa hoidossa oikein hyvä!

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Juu, mä olenkin tavallaan jo toipunut ja otan sen yhden napin vain jos siltä tuntuu.

Luulenpa, etten vuoden tai parin päästä tarvi näitä ollenkaan.

Mutta olisin kyllä erakoitunut varmaan ilman tuota lääkityksen aloitusta, joita sitten hiljalleen ajellaan alas.

Juu, lääkärin hoidossa toki. Enhän mää nyt mistään virosta nappejani hae. Kun lääkäriltä ne saa jos tarvetta on.

Harmillista, että nykyään niitä käytetään myös päihteenä. Jolloin ne jotka niitä oikeasti tarvitsevat eivät saa niin helposti niitä.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
JuurikinNiin
Onko kellään muulla ollut vastaavia juttuja. Itse olen päässyt nyt näistä eroon. Joskus otan 5mg diapamin vielä. Kun ennen on mennyt 6mg xanoriakin per päivä.

Näitä aina haukutaan riippuvuutta aiheuttaviksi, itse en ole huomannut vastaavaa. Tokihan psyykkinen riippuvuus voi syntyä, kun napin otettuaan huomaa, että hei: eihän tässä olekaan mitään pelättävää!

Tuo lääkeaineryhmä vain on semmoinen, että kun pahin jakso on ohi, niin se ajetaan hitaasti lääkärin valvonnassa alas, jolloin homma hoituu.
Käyttääkö jotkut teistä rauhoittavia, jos ja kun käytätte, niin miten arvelette niiden vaikuttaneen elämäänne.

Olisitteko "erakoitunut" ilman niitä, vai oletteko lääkekoukussa. Tässä siis kaksi ääripäätä.

Oikein käytettynä, nuo tuo hyvin suuren avun hyvin isolle joukolle ihmisiä!

Riippuu yksilöstä. Mulla alpratsolaamin vierotusoireet olivat aivan hirvittäviä...

Tosin mulla alunperinkin yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, johon alpratsolaami toimii kyllä alkuunsa vähän liiankin hyvin. Ja monta vuotta menikin hallitusti ja maltillisilla annoksilla, mutta toleranssi ja riippuvuus kehittyy pitkässä käytössä salakavalasti voimakkaasti.

En kyllä suosittele kyseistä lääkettä kenellekään kuin lyhytaikaiseen käyttöön, johon se toki on tarkoitettukin.

Jotkut harvat tietysti pystyvät pitämään "tarvittaessa" -käytön hallinnassa pitkiäkin aikoja.

Vittumaista tuossa on se, että kovimmat viekkarit tuntuu tulevan yleensä niille, joille tuo lääke parhaiten toimii...

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Vierailija

Itse olen käyttänyt bentsoja (Xanor, diapam ja tenox) ahdistus- ja paniikkioireisiin sekä unettomuuteen. Joskus pitkiäkin aikoja ja ne todellakin auttavat hyvin. Ensimmäisen kerran kun vierottauduin, oli se aivan hirveää aikaa, kuten Mouhollakin, mutta nykyään voin vierottautua aika helposti lopettamalla ne ihan seinään, kun osaan jo suhtautua tuleviin oireisiin tietyllä stoalaisuudella. Tietää jo mitä tulee; voimakasta ahdistusta, epätodellista ja pahaa oloa, unettomuutta, väsymystä, masennusta, sosiaalisten tilanteiden välttelyä. Ne sitten kestävät aikansa, eikä siinä sen kummempaa. Sitten taas kun toleranssi laskenut, voi aloittaa uudelleen ja käyttää hetken ja saa apua oireisiinsa ja pystyy selviytymään paremmin töistä ja elämästä ylipäänsä.

Olen itse huomannut kyllä, että helposti menee päivittäiseksi se käyttö, koska ne auttavat niin hyvin. Pyrin nykyään sen pitämään vain parissa kolmessa kerrassa per viikko, niin ei pääse pahempia vierotusoireita sitten tulemaan tauon aikana.

Vierailija

Tapanani on näköjään puuttua aiheeseen jos toiseenkin. Ilman asiantuntemusta. Kuitenkin vihjeeksi: lääkkeistä on harvoin apua, niihin jää koukkuun. Parasta terapiaa omiin paniikkiongelmiini on ollut kuorolaulu, hyräily ja harmonian hakeminen. No, hyvä nukkuminen tekee myös jotain.

Kysy vaikka vastaantulijalta, R-kioskin tuuraajalta, koirankusettajalta tai bussikuskilta jotta mitä kuuluu. ja ennen kaikkea että tänään on ihana uusi päivä. Tai mitä puuttuu. Alkoholi ja lääkkeet ilman terapiaa ja omin päin käytettyinä saavat aikaan erikoisia ilmiöitä...

49

P.S. .... se vastaantulija saattaa olla sanansaattaja. Ihan pelkkä aito hymysi valaisee koko kadun

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
49

Kysy vaikka vastaantulijalta, R-kioskin tuuraajalta, koirankusettajalta tai bussikuskilta jotta mitä kuuluu. ja ennen kaikkea että tänään on ihana uusi päivä. Tai mitä puuttuu. Alkoholi ja lääkkeet ilman terapiaa ja omin päin käytettyinä saavat aikaan erikoisia ilmiöitä...

Kysyä voi joo, mutta miksi se pitää tehdä kassalla aina ruuhka-aikana silloin, kun takana on pitkä jono vittuuntuneita kuluttajia jotka vain haluaisivat päästä mahdollisimman nopeasti kotiin?

Vierailija

Aina kannattaa kysyä. Vastaukset ovat mitä ovat, sitten kannattaa kysyä että oliko kysymys oikein?

49

samma på svenska?

Lopoz
Seuraa 
Viestejä3
Liittynyt13.8.2012

Paniikkihäiriöön sain itse lääkitystä, Henkilökohtaisesti se ei ainkaaan toiminut, liekkö niin, että niiden vaikutus perustuu useimmissa tapauksissa lumevaikutukseen? no surffailin netin foorumeilla ja hakukoneilla jolloin löysin kirjan josta ainakin minulle oli suuri apu.
Kirja löytyy osoitteesta http://www.paniikkihairio.com

Vierailija

Harmaata aluetta..

Ei ole koskaan ollut torikammoa, eikä edes paniikkihäiriötä. Enkä vaihtaisi niitä viinaan vaikka olisikin.

Uusimmat

Suosituimmat