Olen yksi 5600:sta

Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Minä onneton, Järjestäytyneen Yhteiskunnan Hylkiö ja Suoranainen Mätämuna, olen syyllistynyt rangaistavaan tekoon ja ajanut 40:n rajoitusalueella 50:ä, siis huomattavaa 10kmh ylinopeutta.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... alvonnassa

Saamani rangaistus oli pienin mahdollinen eli 85e, huomattavasti raippoja tai jalkapuuta kevyempi ja tietenkin kohtuullinen ynnä oikein.

En enää ikinä aja ylinopeutta. Se onnistuu kun ajan aina varman päälle, reippaasti alle rajoitusten.

Toivotan hyvää matkaa ja kärsivällistä mieltä autoilijatovereille.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Sivut

Kommentit (105)

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
ROOSTER

En enää ikinä aja ylinopeutta. Se onnistuu kun ajan aina varman päälle, reippaasti alle rajoitusten.

Tarkoitat siis kostavasi meille muille oman täpeksintäsi.

Minä olen ratkaissut tämän ajonopeusjutun niin, että ajan rajoitusten mukaan sakkoja ottamatta. Pyrin huomioimaan mittarivirheen ja sallitun pienen ylityksen. Jos kerään jonoa, nostan nopeutta tai päästän ohi koko letkan. Paskiaisia kyllä riittää liikenteessä muutenkin.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

iMuke
Seuraa 
Viestejä1337
Liittynyt13.3.2008
Paul M
ROOSTER

Tarkoitat siis kostavasi meille muille oman täpeksintäsi.

Minä olen ratkaissut tämän ajonopeusjutun niin, että ajan rajoitusten mukaan sakkoja ottamatta. Pyrin huomioimaan mittarivirheen ja sallitun pienen ylityksen. Jos kerään jonoa, nostan nopeutta tai päästän ohi koko letkan. Paskiaisia kyllä riittää liikenteessä muutenkin.

Sama täällä. Ja kun vielä en koskaan aja jos olen ottanut, niin ei tarvitse niistä promillerajoistakaan paljon välittää.

Vierailija

Syksy on jostain syystä viranomaisparveilun aikaa. Syy voi olla uskonnonkaltainen siirtymäriitti tulevaan vuoteen. Mitä enemmän puhaa näkee sitä enemmän se muistuttaa hyönteisten parvikäyttäytymistä. Jotkin parveilut tuottavat myös tuloja kuten tuo sakottelu ja lupajahti. Häädöt ja muuntorangaisusten täytäntöönpanot eivät. Lööppien mukaan päätöksiään tekevä eduskunta saa taas syyn ko parveilijoiden määrärahojen korotukseen ja vastavuoroisesti oman palkkansakin. Vallan kolminaisuus toteutuu somasti.

Vierailija

Tämä on taas oikein tyypillinen Tiede.fi-keskustelupalstan ketju.

Syyllinen on aina joku muu kuin itse.

Jos ei kukaan muu, niin Viranomainen™.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32560
Liittynyt6.12.2009
ROOSTER
Minä onneton, Järjestäytyneen Yhteiskunnan Hylkiö ja Suoranainen Mätämuna, olen syyllistynyt rangaistavaan tekoon ja ajanut 40:n rajoitusalueella 50:ä, siis huomattavaa 10kmh ylinopeutta.

Saamani rangaistus oli pienin mahdollinen eli 85e, huomattavasti raippoja tai jalkapuuta kevyempi ja tietenkin kohtuullinen ynnä oikein.

Miten Poliisi tietää sinun ajonopeutesi noin tarkasti mutta ei loydä lyhyellä aikajänteellä ihmisiä jotka pitäisi loytää?

Vierailija

Nopeus on niistä kahdesta yksiselitteisesti mitattavasta asiasta se josta on tullut suosittu, sen mystisten fysikaalisten ominaisuuksien vuoksi. Voimat eivät ole suorassa suhteessa siihen. Se on siis mitattavissa lineaarisella janalla joka ei kuvaa sen vaikutusta. Kymmenen yksikön muutos ei näytä eikä tunnu ennenkuin se jostain syystä pakotetaan muuttumaan. Sekin riippuu täysin olosuhteista mikä vaikutus sillä on. Viranomaisten suhteen asia on tehty simppeliksi (muuten työhön ei saaisi henkilöitä) lineaarisen janan tarkkailuksi riippumatta siitä ratkaisevasta asiasta eli olosuhteista, jotka voi tehdä häränpyllyt koko jutulle.

Nopeusrajoituksen muutos viidestä kympistä neljään kymppiin ei pääosissa merkitse mitään turvallisuuslisää, koska ihmiset kaventavat turvamarginaalejaan myös samassa suhteessa. Se lisää liikenteen kuluttamaa aikaa ja lisää polttoaineen kulutusta, koska optimaalinen nopeus on 55 - 60 km/h.

Vierailija

Ei niitä nopeusrajoituksia turhan takia laiteta. 40:n nopeusrajoitukseenkin on aina pätevä peruste ja se, että turvaväli tästä syystä isolla osalla autoilijoista pienenee, kertoo vain näitten autoilijoiden pohjattomasta tyhmyydestä.

Itse en jaksa vieläkään ymmärtää, miksi niin isolla osalla autoilijoista on kiire seuraaviin punaisiin valoihin odottelemaan. Taloudellisesta ajosta ei ole 99 %:lla autoilijoista mitään käsitystä.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Carloz
Ei niitä nopeusrajoituksia turhan takia laiteta. 40:n nopeusrajoitukseenkin on aina pätevä peruste ja se, että turvaväli tästä syystä isolla osalla autoilijoista pienenee, kertoo vain näitten autoilijoiden pohjattomasta tyhmyydestä.

Tusvaväli lasketaan ajassa ei metreissä. Jos neljänkympin alueella pidettäisiin samaa turvaväliä kuin isolla tiellä olisi liikenne melko mielenkiintoista.

Carloz
Itse en jaksa vieläkään ymmärtää, miksi niin isolla osalla autoilijoista on kiire seuraaviin punaisiin valoihin odottelemaan. Taloudellisesta ajosta ei ole 99 %:lla autoilijoista mitään käsitystä.

Jos jää seuraaviin punaisiin se tarkoittaa sitä että ajoi liian hiljaa. Seuraavista valoista pääsee kyllä vaaleenpunaisilla läpi kun painaa kaasua riittävästi.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
ROOSTER

Kylläpä nyt on tullut töpeksittyä oikein huolella. Vaikka muutama vuosi sitten tuossa paikassa saikin ajaa 80 km/h ei nykyään edes 50 km/h ole turvallista, koska:

- Hiekkatie on muutettu asfalttitieksi
- Tietä on levennetty ja suoristettu
- Tielle on asennettu katuvalot
- Jalankulkijoille on rakennettu alikulkukäytävät
- Kevyt liikenne on siirretty tiestä maakaistalla erotetulle pyörätielle

Vierailija
CE-hyväksytty

Tusvaväli lasketaan ajassa ei metreissä. Jos neljänkympin alueella pidettäisiin samaa turvaväliä kuin isolla tiellä olisi liikenne melko mielenkiintoista.

Jos jää seuraaviin punaisiin se tarkoittaa sitä että ajoi liian hiljaa. Seuraavista valoista pääsee kyllä vaaleenpunaisilla läpi kun painaa kaasua riittävästi.

Neljänkympin alueellakaan ei ole mitään syytä ajaa edellä ajavan puskurissa kiinni roikkuen. Siitä ei ole mitään hyötyä, eikä perässä roikkuja pääse perille yhtään sen nopeammin. Muutenkin, "isolla" tiellä ajettaessa, suurin osa autoilijoista pitää liian pientä turvaväliä.

Itselläni vaihtelee se, mihin kulloinkin aamuisin töihin ajelen, aika paljon. Sujuvin liikenne on sellaisilla reiteillä, joissa liikennevaloihin on koodattu jotain älykkyyttä, niistä voi oikealla nopeudella ajamalla päästä "vihreän aallon" mukana sujuvasti.

Kuitenkin, etenkin ruuhka-aikaan ajettaessa, ei täällä pääkaupunkiseudulla ole kaasun painamisesta mitään hyötyä. Seurauksena > 90 %:ssa tapauksista on, että joutuu kuitenkin odottelemaan pari minuuttia seuraavissa liikennevaloissa.

Neljän kympin alueella voi rauhassa ajella mittarin mukaan hieman alle viittäkymppiä, viiden kympin alueella karvan verran alle kuutta kymppiä etc.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32560
Liittynyt6.12.2009
Carloz
CE-hyväksytty

Neljänkympin alueellakaan ei ole mitään syytä ajaa edellä ajavan puskurissa kiinni roikkuen. Siitä ei ole mitään hyötyä, eikä perässä roikkuja pääse perille yhtään sen nopeammin. Muutenkin, "isolla" tiellä ajettaessa, suurin osa autoilijoista pitää liian pientä turvaväliä.

Itselläni vaihtelee se, mihin kulloinkin aamuisin töihin ajelen, aika paljon. Sujuvin liikenne on sellaisilla reiteillä, joissa liikennevaloihin on koodattu jotain älykkyyttä, niistä voi oikealla nopeudella ajamalla päästä "vihreän aallon" mukana sujuvasti.

Kuitenkin, etenkin ruuhka-aikaan ajettaessa, ei täällä pääkaupunkiseudulla ole kaasun painamisesta mitään hyötyä. Seurauksena > 90 %:ssa tapauksista on, että joutuu kuitenkin odottelemaan pari minuuttia seuraavissa liikennevaloissa.

Neljän kympin alueella voi rauhassa ajella mittarin mukaan hieman alle viittäkymppiä, viiden kympin alueella karvan verran alle kuutta kymppiä etc.

Liikenneympyroitä valojen sijaan joka niemeen ja notkelmaan, ei tarvi antureita eikä koneälyä , ihminen voi käytää omaansa ja lomittumalla pääsee paljon läpi ympyroistä lyhyessä ajassa

Opettaja
Seuraa 
Viestejä1983
Liittynyt22.7.2011

Eikö tuo 50/40 ole jo aika reipasta ylinopeutta? Jarrutusmatkakin pitenee 60 % ja on juuri turvavälien ja ekaluokkalaisten varomisen (tiedä sitten onko tässä siitä kyse, ajankohta ainakin on sopiva; ihan hyvä, että poliisit valvoo kun kerran tuolla asenteella ajellaan) kannalta varsin oleellinen. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä kirjoittajan mielestä olisi ollut sopiva sakkoraja - 180 km/h?

Vierailija
ROOSTER

Perkeleen rikollinen

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
Opettaja
Eikö tuo 50/40 ole jo aika reipasta ylinopeutta? Jarrutusmatkakin pitenee 60 % ja on juuri turvavälien ja ekaluokkalaisten varomisen (tiedä sitten onko tässä siitä kyse, ajankohta ainakin on sopiva; ihan hyvä, että poliisit valvoo kun kerran tuolla asenteella ajellaan) kannalta varsin oleellinen. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä kirjoittajan mielestä olisi ollut sopiva sakkoraja - 180 km/h?

Todella vaarallista. Sen vuoksi ajan 40 alueella aina 30 km/h. Jos ajaisin 40 km/h, jarrutusmatkani pitenisi lähes 100% ja ekaluokkalaisia kuolisi kuin kärpäsiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat