Rahanmeno-onnettomuuksiin 100 €/kk

Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Onko muilla palstalaisilla vastaavia kokemuksia? Mulla on nyt n. vuoden aikana sattunut useita keskimäärin n. 150 euron onnettomuuksia. Onkohan se ihan normaalia?

1. Isänpäivän aattona 2010 maksoin kaupassa emännän pankkikortilla. Myyjä takavarikoi kortin. Oma moka. 150 €.
2. Alkuvuodesta 2011 auton takaluukku jäi jumiin. Korjaus 200 €.
3. Toukokuussa katsastusmies määräsi monta kohdetta korjattaviksi. 220 €.
4. Pojan kännykkä meni nettiin omia aikojaan jotain 600 kertaa. Lasku 180 €.
5. Auton kuskin puolen sivuikkunan nostomekanismi hajosi. Oli pakko korjauttaa, kun lasi ei mennyt kiinni. Korjaus 200 €.
6. Peruutin kaverin auton päin pakettiautoa. Kaverin autoon tuli lommo ja takavalon lasi hajosi. Oma moka. n. 100 €.
Kaikki nuo siis yhteensä 1050 € alle vuodessa. Onkohan tuo ihan normaalia, vai onko mulla vain erityisen huono säkä? Paljonko muut palstalaiset budjetoivat rahanmeno-onnettomuuksiin?

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Mulla oli edellisviikonloppu vuoden onnettomuusviikonloppu. Kuten tuolla alakerrassa kerroin, menin läpi vessa suihkulasin, jonka hintaa en vielä tiedä, mutta kai se tuohon Ertsun haarukkaan mahtuu (toivottavasti ainakin) ja seuraavana päivänä hajosi kännykkä. Sen korvasin uudella halpisversiolla ja vien sen vanhan korjattavaksi tai ainakin arvioitavaksi. Siitä kustannuksia yhteensä jotain 100 ekee.

Siinäpä minun onnettomuuteni tältä vuodelta.

Ja autoa en omista minäkään. On varaa ajella taksilla. Tulee nimittäin niin paljon halvemmaksi kuin oman auton omistaminen ja kaikkien sen kulujen maksaminen. Taksilla saan huristella kympillä melkein minne tahansa tässä kaupungissa, ja jos sitä kolme kertaa viikossa sitä käytän, niin oman auton kuluihin verrattuna 240€/kk on halpaa. Jo vakuutuksesta pelkästään saa maksaa tuon verran kuussa. Ja mikä parasta, kuski hakee ja tuo ihan kotiovelle asti, nostaapa vielä kauppakassit hissiin.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Oon ehdottanut emännälle monta kertaa, että myydään auto pois, mutta hän ei suostu. Toi rimpula on siis emännän omaisuutta.

Vierailija
Ertsu
Onko muilla palstalaisilla vastaavia kokemuksia? Mulla on nyt n. vuoden aikana sattunut useita keskimäärin n. 150 euron onnettomuuksia. Onkohan se ihan normaalia?

1. Isänpäivän aattona 2010 maksoin kaupassa emännän pankkikortilla. Myyjä takavarikoi kortin. Oma moka. 150 €.
5. Auton kuskin puolen sivuikkunan nostomekanismi hajosi. Oli pakko korjauttaa, kun lasi ei mennyt kiinni. Korjaus 200 €.
6. Peruutin kaverin auton päin pakettiautoa. Kaverin autoon tuli lommo ja takavalon lasi hajosi. Oma moka. n. 100 €.
Kaikki nuo siis yhteensä 1050 € alle vuodessa. Onkohan tuo ihan normaalia, vai onko mulla vain erityisen huono säkä? Paljonko muut palstalaiset budjetoivat rahanmeno-onnettomuuksiin?

Niin tuosta voisi äkkinäisempi päätellä, että olet jonkin sortin tunari. Koititko itse noita autosi vikoja korjailla, vai veitkö suoraan merkkiliikkeeseen? Tuliko sulle noi katsastajan löytämät viat yllätyksenä? mikä auto sulla on,relluko?

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007
Ertsu

Onneksi sulla ei ole sitä monisiipistä tuulimyllyä. Se tietäis roimasti lisää onnettomuuksia.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
kopernikustako
Niin tuosta voisi äkkinäisempi päätellä, että olet jonkin sortin tunari.

Juu, niinhän siitä voi päätellä ja nähtävästi olenkin tunari.
kopernikustako
Koititko itse noita autosi vikoja korjailla, vai veitkö suoraan merkkiliikkeeseen?

En koittanut korjata itse, mutta en myöskään vienyt merkkiliikkeeseen, vaan tuttuun pikkukorjaamoon. En edes yritä vaihtaa mitään etupään niveliä kerrostalon pihalla.
kopernikustako
Tuliko sulle noi katsastajan löytämät viat yllätyksenä?

Tuli yllätyksenä.
kopernikustako
mikä auto sulla on,relluko?

VW-Passat 1999.

Vierailija
Jotta voisimme vastata tuohon, täytyisi meidän tietää minkä verran niitä onnettomuuksia sulle on edellisvuosina tapahtunut niin, olisitko tulossa vanhaksi? onko tullut hyvin nukuttua viimeaikoina? univajeenhan tiedetään tunnetusti aiheuttavan kuvatunkin kaltaisten virheiden lisääntymistä. nuo autohommathan nyt on melko yleisiä, aina niissä kotteroissa jotain vikaa on.en huomannut tuosta listasta kuin yhden varsinaisen onnettomuuden, muuten tuttua kauraa "artisti maksaa"

Vierailija

Itse en jaksa noin paljon pikkujuttuja mokailla, otan mielummin kunnon laskun yhdestä,esim: kaveri haki hienon bmw:n saksasta, tuli sitä sitte mulle esittelemään. Ajettiin motonetin pihaan ja alettiin pyyhkijän sulkia vaihtamaan, Multa päästy pyyhkijän varsi ilman sulkaa näpeistä ja särki tuulilasin= 750e "sillo otti pattii kyllä"

Vierailija
Ertsu
Oon ehdottanut emännälle monta kertaa, että myydään auto pois, mutta hän ei suostu. Toi rimpula on siis emännän omaisuutta.

Et siis itse käytä autoa. Emäntäsi pitäisi maksaa oman autonsa korjauskulut.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
ville-v
Ertsu

Et siis itse käytä autoa. Emäntäsi pitäisi maksaa oman autonsa korjauskulut.

Tarkennetaan sen verran, että minä ajan, mutta emännän asioita. Hoitelen sillä ex-perheeni ruoka- lääke- y.m. huollon. Jos yksinäinen olisin, niin en autoa tarvitsisi. Meillä on eräällä tavalla yhteinen talous, vaikka eri osoitteessa asutaankin. Yhdessä siis maksellaan myös korjauskulut.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Soitin emännälle ja hänellä on tarkempi muisti kuin minulla. Se auton katsastuskorjaus maksoi 440 € ja se maksettiin kahdessa erässä. Vahinkoihin on siis mennyt 1270 € viime isänpäivästä lähtien, joka tekee 127 €/kk. Loppuvuoden vahinkoihin menee siis vielä n. 500 euroa, jos vanhat merkit pitävät paikkansa.

Vierailija

niin, pitäiskö ihmisellä olla kanssa joku "satunnaiserät" kohta budjetissaan? kohtuu hyvä täytyy taloudellisen tilanteen olla että tarvii edes mitään budjetteja tehdä. Meillä kädestä-suuhun p.a. porukalla mitään budjetteja...mulla ainakaan. Kauppaneuvos paukun vanha viisaus: "mitä se persaukinen rahalla tekee"

Vierailija

Autoon tulee jatkuvasti noita n. 100 € pikkujuttuja ja sehän on ihan normaalia. On pyyhkijää, tankin täyttämistä, katsastusta...

Sitten on näitä yli 200€ yllätyksiä myös jatkuvalla syötöllä. Niistä ei yksikään ole tunarointia vaan sitä normaalia kulumista ja ylläpitoa. Vuoden sisään näitä on olleet mm. jarrut, julmien kiveniskemien maalausta, uusi akku asennuksineen, renkaat * 2. Melkein tekisi mieli alkaa ajelemaan alle tonnin pommeille ja vaihtaa aina seuraavaan kun näyttää tulevan kohdalle yli satasen korjauksia.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
re
Autoon tulee jatkuvasti noita n. 100 € pikkujuttuja ja sehän on ihan normaalia. On pyyhkijää, tankin täyttämistä, katsastusta...

En luokittele noita pyyhkijöitä, tankin täyttämisiä ja katsastuksia vahingoiksi. Nehän on ennalta tiedossa olevia kulueriä, kuten myös vakuutusmaksut ja dieseliverot. Rahanmeno-onnettomuuksilla tarkoitan ennalta arvaamattomia vahinkoja, kuten se pojan kännykän nettiin kirjautuminen omia aikojaan, joka maksoi alunperin 280 €, mutta operaattori alensi sitä satasella. Ei mulla ollut mitään mahdollisuutta varautua sellaiseen, kunnes lasku tipahti postiluukusta. Tuli vasta jälkeenpäin mieleen, että olisikohan sen voinut saada kotivakuutuksesta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat