Ei small-talkia Suomessa

Seuraa 
Viestejä1643
Liittynyt16.11.2005

Mielenkiintoinen näkemys. Jutun kirjoittajan mielestä suomessa ei harrasteta smalltalkia vaan puhutaan silloin, kun asiaa. Minulla taas on vastakkainen kokemus ja pidän suomea paskanpuhumisen luvattuna maana. Missä kaikkien olis parempi olla hiljaa, kun kellään ei vaikuta olevan mitään sanottavaa. Minkäslaisia kokemuksia?

http://www.helsinkitimes.fi/htimes/expa ... nnish.html

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

Kommentit (7)

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Amerikoissa on pakko puhua smalltalkia, kun siellä on olemassa sellainen sanonta, että- Jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa niin ole sitten hiljaa. Siellä on varmaan hiljaisilla ihmisillä hyvät oltavat . En minä ainakaan mitään- hyvää päivää kirvesvartta- keskusteluja tänne kaipaa.

Vierailija

Vaihtelevasti kaupungista riippuen. Kovimmat höpöttäjät ovat olleet mielestäni Tampereella. Turussa taas hiljaisimmat. Turussa asumisen jälkeen oli outoa kun naapurit tulee höpöttämään vaikka koskaan ennen nähty. Lappeenrannan seudulla on taas sellainen v-mäinen puhetyyli, että vähän kuin vittuillaan kaikkien kesken.

Vierailija
Vpää
Vaihtelevasti kaupungista riippuen. Kovimmat höpöttäjät ovat olleet mielestäni Tampereella. Turussa taas hiljaisimmat. Turussa asumisen jälkeen oli outoa kun naapurit tulee höpöttämään vaikka koskaan ennen nähty. Lappeenrannan seudulla on taas sellainen v-mäinen puhetyyli, että vähän kuin vittuillaan kaikkien kesken.

Jos minäkin kommunikoisin Turun murteella, saattaisinpa olla pitkiä aikoja ihan hiljaakin

Vierailija
o
Mielenkiintoinen näkemys. Jutun kirjoittajan mielestä suomessa ei harrasteta smalltalkia vaan puhutaan silloin, kun asiaa. Minulla taas on vastakkainen kokemus ja pidän suomea paskanpuhumisen luvattuna maana. Missä kaikkien olis parempi olla hiljaa, kun kellään ei vaikuta olevan mitään sanottavaa. Minkäslaisia kokemuksia?

http://www.helsinkitimes.fi/htimes/expa ... nnish.html

Olen samaa mieltä kanssasi. Täyttä potaskaa tuo artikkeli. Paskanjauhanta on suomalaisilla ihan veressä, se on tullut huomattua tässä vuosien varrella niin kahvipyödissä kuin baaripöydissäkin. Paljon sanotaan, mutta asiaa ei tule nimeksikään. Myöskin kaikenlaiset ympäripyöreydet ja toisten sanomisten hokemiset ovat ihan arkipäivää.

Älyllistä keskusteluseuraa on vaikea löytää silloin, kun sitä kaipaa. Osaan se minäkin toki jauhaa kakkendaalia, ja paljon sitä teenkin kun seura sellaista vaatii ja joskus muulloinkin, mutten oikein koe nauttivani siitä. Turhaa huultenläpsyttelyä mielestäni.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Muutakin tekemistä on ku jäädä jauhaa paskaa. Samantien vaan asiaan, niin pääsee ottaa kaljaa ja parantaa maailmaa.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Uusimmat

Suosituimmat