Ilmiantaisitko sisaresi murhasta (äänestys)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Elikkä tuli lähinnä tosta Auerin tapauksesta mieleen tällainen kysymys. Mitä itse tekisit? en nyt tarkoita tuossa auerin tapauksessa, vaan yleensä. Sen verran vielä tarkennan että uhri ei olisi perheesi jäsen. Elikkä omantunnon kysymys, ei mikä on mielestäsi oikein, vaan mitä tekisit, jos veljesi tai sisaresi olisi tehnyt murhan, ja hänen lisäkseen vain sinä tietäisit sen. marssisitko poliisin puheille, vai mitä? edit. niin tuo murhattu olisi siis sinulle täysin tuntematon henkilö

Sivut

Kommentit (109)

Vierailija

en tiedä minkäsortin ihmisen se minusta tekee, mutta itse tuskin lähtisin sisartani ilmiantamaan. En tietystikään voi satavarmasti sanoa miten päässäni alkaisi viirata,jos em.tilanteeseen joutuisin.

Vierailija

Ne jotka tähän vastaa "ei missään tapauksessa"...ÄLKÄÄ NY PASKAA JAUHAKO. Miettikääpä vähän...

niin tuo murhattu olisi siis sinulle täysin tuntematon henkilö
ja vielä reunaehtona että olisi varmaan neekeri ja venäläinen sellainen + juutalainen ja gangsta..

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Ihmetyttää, miksei poliisi käytä samanlaista helpon kiinniotettavan taktiikkaa Karoliina Kestin tapauksessa. Eli miksei poliisi tee väkisin syyllistä siitä pojasta, joka näki hänet viimeksi? Uskon siis, että Auer on syytön, mutta poliisilla on kova paine saada joku syytettyjen penkille. Kuka tahansa lähipiiriläinen kelpaa, kunhan ei tarvitse jatkaa tutkintaa. Näin säästetään rahaa ja aikaa, kun poliisin määrärahat ovat vähissä.

Vierailija

(Murha on lakitermi ja vaatii teon olevan harkittu.)

Jos kuvitteellinen sisareni esimerkiksi kostaisi häntä raiskanneelle ihmiselle, en uskoisi ilmoittavani. Jos murha olisi vaikkapa rahan tai tappamisen ilon takia, uskoisin meneväni poliisille.

Mitä siskosi on tehnyt, kopernikustako?

Vierailija
kuoris

Jos kuvitteellinen sisareni esimerkiksi kostaisi häntä raiskanneelle ihmiselle, en uskoisi ilmoittavani. Jos murha olisi vaikkapa rahan tai tappamisen ilon takia, uskoisin meneväni poliisille.

vastaus riippuu siitä ketä heistä tarkoitat

Vierailija
KBolt
Ne jotka tähän vastaa "ei missään tapauksessa"...ÄLKÄÄ NY PASKAA JAUHAKO. Miettikääpä vähän...

niin tuo murhattu olisi siis sinulle täysin tuntematon henkilö
ja vielä reunaehtona että olisi varmaan neekeri ja venäläinen sellainen + juutalainen ja gangsta..

Ei suinkaan, kyllähän se nyt voi monellakin muuttaa suhtautumista jos se sisko tappo vaikka bestiksen.

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005

Kyllä luultavasti antaisin ilmi. Ensin yrittäisin saada hänet itse menemään poliisin puheille.
Jos kyseessä olisi hänet raiskannut henkilö, otettaisiinhan se oikeudessa huomioon.
Entä jos poiliisi alkaisi syyttää jotakin toista siskoni tekemästä murhasta?

Ertsulle: kyllä poliisit ihan varmasti ovat kuulustelleet tarkkaan Karoliinan lähiomaiset ja muun lähipiirin. Luultavasti niillä on alibit eikä mitään motiiveja ole ilmennyt.
Tai mistä minä tiedän, ehkä niillä on joku semmoinenkin tutkintalinja meneillään.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vierailija

En antaisi ilmi.

Paitsi jos hän olisi tehnyt jonkun tosi inhottavan tempun minulle ja haluaisin kostaa. Muissa tapauksissa luultavasti auttaisin vielä peittelemään murhaa, ja vaikka hankittuisin eroon ruumiista. Ihan sama minulle miksi olisi hänet murhannut.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
kuoris

Eikö nykyisin myös erityistä raakuutta osoittava tappo voida tuomita murhana?

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Vierailija
disse
En antaisi ilmi. Uskon siihen että oman perheen etu ajaa joskus sekä moraalin että lain ohi.

Selkeä kanta. Olen itse samoilla linjoilla.

noone
Seuraa 
Viestejä577
Liittynyt20.3.2011
disse
En antaisi ilmi. Uskon siihen että oman perheen etu ajaa joskus sekä moraalin että lain ohi.

Mitäs jos se murhaisi jonkun teidän perheestä tai vaikka sun lapset?

Vierailija
noone
disse

Mitäs jos se murhaisi jonkun teidän perheestä tai vaikka sun lapset?

LUE toi aloitusviesti

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat