Elän kuolen kukalla

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Liljan kukka kuoli pitkän sinnittelyn jälkeen syöpään.
Vietä hetki Liljan kukan muistoksi.

Olen liljan kukka

Valkoinen huntu on käännetty ylösalaisin kasvojeni suojaksi,
muotoon leikatut kankaat kiinnitetty uomaani kaksoisompeleilla. Tehtäväni on heiluttaa sinulle vaatekokonaisuuttani ja laulaa kauniisti. Paikkani on pihan pengermällä.

Eräänä aamuna myrskyn jälkeen huomasit, että
huntuni makasivat maassa ja että kaikki kukkavoimani olivat menneet. Tuit varttani puukepeillä ja nauruilla ja puhdistit huntujani, mutta ei se mitään auttanut.
Sinnittelin, mutta lopulta myrsky vei puukepit ja narut mennessään. Varteni meni poikki, eikä minua enää ollut. Surit ja itkit minua. Talo, jossa oli iloa, muuttui surutaloksi.

Talvi tekee jo tuloaan.
Istut talviterassilla ja katselet, kuinka syksy pudottaa kaikenvärisiä lehtiä maahan. Katselet pengermää – jospa sittenkin olisin siellä – mutta en ollut.

Viimein tuli talvi.
Terassin kukkaruukut jäätyivät pohjaan asti.
Ruukut halkesivat ja jäätä putosi lattialle.
Huomasit, että jäässä versoi liljan kukkia.
Laitoit versot jäineen uusiin ruukkuihin ja kannoit ruukut sisälle, mutta jää ei sulanut.

Tänä iltana kotiin oli kutsuttu paljon vieraita.
Nostimme huntumme, paljastimme kasvomme ja oksensimme jääpaloja suustamme. Jääpalat pomppivat lattian päällä ja ihmiset laittavat niitä suuhunsa: he söivät jäätä ja paranivat.

Kommentit (3)

Vierailija
"SamiA"]Liljan kukka kuoli pitkän sinnittelyn jälkeen syöpään.
Vietä hetki Liljan kukan muistoksi.

Olen liljan kukka

Valkoinen huntu on käännetty ylösalaisin kasvojeni suojaksi,
muotoon leikatut kankaat kiinnitetty uomaani kaksoisompeleilla. Tehtäväni on heiluttaa sinulle vaatekokonaisuuttani ja laulaa kauniisti. Paikkani on pihan pengermällä.

Eräänä aamuna myrskyn jälkeen huomasit, että
huntuni makasivat maassa ja että kaikki kukkavoimani olivat menneet. Tuit varttani puukepeillä ja nauruilla ja puhdistit huntujani, mutta ei se mitään auttanut.
Sinnittelin, mutta lopulta myrsky vei puukepit ja narut mennessään. Varteni meni poikki, eikä minua enää ollut. Surit ja itkit minua. Talo, jossa oli iloa, muuttui surutaloksi.

Siljan sukka kuoli pitkän sinnittelyn jälkeen jalkahikeen.
Vietä hetki Siljan sukan muistoksi.

Olen Siljan sukka

Valkoinen kenkä on käännetty ylösalaisin kasvojeni suojaksi,
muotoon leikatut puntit kiinnitetty uomaani pyykkipojilla. Tehtäväni on heiluttaa sinulle vaatekokonaisuuttani ja haista kauniisti. Paikkani on kengän sisällä.

Eräänä aamuna lenkin jälkeen huomasit, että
huntuni makasivat maassa ja että kaikki sukkavoimani olivat menneet. Tuit varttani jalalla ja naruilla ja puhdistit huntujani, mutta ei se mitään auttanut.
Sinnittelin, mutta lopulta pesukone vei toisen sukan ja narut mennessään. Varteeni tuli reikä, eikä minua enää ollut. Surisit ja kitkit minua. Talo, jossa oli ruohoa, muuttui subutaloksi.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Katsoin ulos. 

Mänty oli jo mennyt. Hiljaisuus. Se huusi, se huusi, se olisi pitänyt tyhjentää. Olin kahen vaiheilla. Ne oli rikki. Kahi ei osannut korjata niistä viittä. Minun piti laittaa vaijeri ja säätää rattaat. Sitten ne toimi.

Olen utu taivaan kannassa. Vain harmea utu, vaikka alussa Tumbu oli niin hyvä ystäväni. Sitten kaikki oli aivan selvää, mitä nyt vähän päätä särki.

Tuo hopeinen, maukas kala. Kuin välähdys vain.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Uusimmat

Suosituimmat