Voiko Poliisiin enää luottaa ?

Seuraa 
Viestejä2683
Liittynyt3.10.2006

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091 ... 7_uu.shtml

Toimiiko Suomessa maksettu Poliisi ?

Parempi on olla sanomatta mitään, jos ei ole mitään sanottavaa. Keskustella voi aina.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija
RuaAlguem
Eiköhän Suomen seriffit oo vielä aika kelpo porukkaa.

Niin kuin pesäpalloilijat tai hiihtäjät, ennenkuin jäivät kiinni no joo eihän tällaisessa pikkumaassa niin iso raha liiku kuin esim. jenkkilässä kaikki on pienenpää, eikä esim. lahjonta yms.(kait) kovinkaan yleistä, mutta noin muuten ,kyllä siihenkin porukkaan (poliisit) mahtuu ihmisiä laidasta laitaan,eivätkä he kaikki suinkaan mitään pyhimyksiä ole.

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1355
Liittynyt10.8.2010

Ei voi.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kesk ... 5269195309

Siinä vaiheessa, kun poliisi tekee mitä tahtoo, rikkoo lakia miten tahtoo ja selviää siitä huomautuksella/asiaa tutkitaan kymmenen vuotta tuloksetta... Niin. Polisiin voi luottaa sen verran, että tietää, ettei niihin voi luottaa.

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Kyllä, kyllä. Kotietsinnästä onkin kohteliasta ilmoittaa viikko etukäteen. Saavat asukkaat kohteliaisuussyistä siivota paikat syyniä varten...

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1355
Liittynyt10.8.2010
Saw
Kyllä, kyllä. Kotietsinnästä onkin kohteliasta ilmoittaa viikko etukäteen. Saavat asukkaat kohteliaisuussyistä siivota paikat syyniä varten...

Jonkun kansanrambon piti taas heittää sekaan oikea tyhmyyden siemen. Lain mukaan kotietsinnästä pitää ilmoittaa asunnon haltijalle ensi tilassa/tavattaessa. Etsintä tulisi mielellään suorittaa asunnon haltijan läsnäollessa. Et varmastikaan lukenut edes koko artikkelia joten selvennetään tapahtunutta: KRP oli suorittanut kolme kotietsintää asuntoon ja teknisen tutkinnan keinoin salannut kotietsinnät sekä asunnon haltijalta, että omistajalta. Koko asia tuli esiin vasta 5 (VIISI) kuukautta myöhemmin, kun epäiltyjä otettiin kiinni. Poliisi selvisi huomautuksella lain rikkomisesta.Siis ei edes varoitusta. Oletko ihan tosissaan sitä mieltä, että poliisi, jonka tehtävä on valvoa lakia, saa sitä itse rikkoa joutumatta vastuuseen?

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1355
Liittynyt10.8.2010
Astronomy
rcislandlake
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091314372757_uu.shtml

Toimiiko Suomessa maksettu Poliisi ?

Iltalehden ihan normaalia lööppiuutisointia.

Itse asiassa uutisen otsikko oli: Poliisin salaiset bisnekset yhä selvittämättä.
Artikkelin lukemalla ymmärtää, että poliisilla on ollut salaisia, laittomia bisneksiä. Ja bisneksen tekoon on käytetty luvatta siviilipoliisiautoja, jotka tietenkin kustantaa sisäministeriö ja sitä kautta me veronmaksajat. Koska epäillyt ovat poliiseja, 'tutkinta' on kestänyt jo kymmenen vuotta, jos sitä nyt on edes aloitettukaan.

noone
Seuraa 
Viestejä577
Liittynyt20.3.2011

Itse en luota poliisien ahkeruuteen ja ammattitaitoon. Liian moni rikos jää tutkimatta muka resurssipulaan vedoten vaikka katsovat esim. urheilua tv:sta työajalla tai ovat pidennettyjä viikonloppuja mökeillä. (Omakohtaisia kokemuksia.) Joku riippumaton tehokkuus- ja työaikaseuranta tutkivilla poliiseilla pitäisi olla.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

onko poliisi koskaan ollutkaan mitään muuta kuin puskuri hyvä- ja huono-osaisten välillä?

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1355
Liittynyt10.8.2010
taucalm
onko poliisi koskaan ollutkaan mitään muuta kuin puskuri hyvä- ja huono-osaisten välillä?

Poliisin pitäisi olla lain sokea miekka, joka ei toimi omin päin vasten lakia, vaan noudattaa sitä viimeiseen asti. Ok, todennäköisesti nämä mädät poliisit ovat onneksi aika harvassa, mutta uutisia näistä epäilyttävistä toimista ja virka-asemaansa väärinkäyttäneistä poliiseista on niin paljon, että ne alkavat jo mustaamaan koko ammattikunnan mainetta. Ja samaan aikaan niille halutaan vaan lisää ja lisää valtuuksia, kohta me oikeasti elämme poliisivaltiossa. Ikävä juttu tässä on se, että siinä vaiheessa, kun suuri yleisö ymmärtää, missä mennään, voi olla jo liian myöhäistä...

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
PSYbuse
taucalm

Poliisin pitäisi olla lain sokea miekka, joka ei toimi omin päin vasten lakia, vaan noudattaa sitä viimeiseen asti. Ok, todennäköisesti nämä mädät poliisit ovat onneksi aika harvassa, mutta uutisia näistä epäilyttävistä toimista ja virka-asemaansa väärinkäyttäneistä poliiseista on niin paljon, että ne alkavat jo mustaamaan koko ammattikunnan mainetta. Ja samaan aikaan niille halutaan vaan lisää ja lisää valtuuksia, kohta me oikeasti elämme poliisivaltiossa. Ikävä juttu tässä on se, että siinä vaiheessa, kun suuri yleisö ymmärtää, missä mennään, voi olla jo liian myöhäistä...
aika naivia ajatella noin, kun maailmamme operoi rahalle. mitä suurempi selvittämätön rikos sitä suotavampaa on, että poliisi soveltaa lakia mielensä mukaan ja peittelee soveltamista parhaansa mukaan. siis siitä näkökulmasta katsottuna minkä mukaan maailmamme toimii.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
PSYbuse
Saw
Oletko ihan tosissaan sitä mieltä, että poliisi, jonka tehtävä on valvoa lakia, saa sitä itse rikkoa joutumatta vastuuseen?
Kyllä olen. Lain valvontaan kuuluu se, että rikolliset saadaan vastuuseen teoistaan. Tämä ei vaan onnistu aina nätisti. Oon nähnyt telkkarisarjoista.

Poliiseille pitäisi antaa enemmän sotilaiden oikeuksia. Saahan sotilaatkin sotatilassa tappaa, päästäkseen päämääräänsä - ilman että tappamisesta tulee seurauksia.

Samoin vartijoille tulisi antaa nykyisiä poliisin oikeuksia, oikeus riistää varkaan vapaus.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat