Yhteiskuntaa kehittävät ja rakentavat kilpailut

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015
Keskeinen tekijä lasten koulutuksessa, on lasten henkilökohtaisen kutsumuksen huomioiminen. Lapsen kutsumus, missä hän merkittävällä tavalla on pätevä koulussa, ja josta hän on kiinnostunut myös vapaa-aikana, on viite miten häntä tulee kouluttaa hänen kutsumustaan vastaavaa ammattia varten, joka luonnollisesti on kutsumusammatti.

Käytännössa ensisijaisesti kartoitetaan/huomioidaan lapsen henkilökohtainen kutsumus sekä hänen kutsumustaan järjestyksessä a) suoraan tukevat, b) epäsuoraan tukevat sekä c) vähemmän tukevat sekä d) ei ollenkaan tukevat oppiaineet - jonka mukaan jokaisen lapsen koulutus räätälöidään. Oppiaineissa jotka luokittuvat d) -osioon jää pois, c) -osioon luokitelluista oppiaineista riittää että lapsi oppii niiden perustidot.

Tarkempaa tietoa tässä osiossa mainitusta asiasta, julkaistaan http://www.arviointipalvelu.fi sivustolla.

Jokainen ihminen on lahjakas jossain asiassa syntymästään saakka. Sellaista lahjakkuutta kutsutaan kutsumukseksi. Lapsen kutsumus tulee esille varhaisessa vaiheessa lapsuutta, jonka suhteen vanhempien kannattaa olla tarkkaavaisia. Pääsääntöisesti lapsi on kiinnostunut kaikesta mahdollisesta minkä voi yhdistää hänen kutsumukseensa ja kaikista sellaisista asioista mitkä tukevat sitä.

Kun vanhemmat huomioivat lapsen kutsumuksen ja auttavat lastaan kehittymään kutsumuksen osoittamaan suuntaan, lapsi kehittyy vakaasti ja vakaaksi. Normaalin elon ja ilon rinnalla, mitä, miten ja kuinka paljon lapselle opetetaan varhaislapsuudessa, sillä on merkitystä lapsen kehitykselle.

Lapsen ikä on aina otettava huomioon kuten myös hänen kehityksensä, ettei painosta lasta oppimaan mitään mitä hän ei ikäisekseen kykene psyykkisesti ymmärtämään tai fyysisesti tekemään, vaan antaa lapsen määrätä oppimis- ja kehitystahdin. Lapsen kasvattamisessa on erittäin tärkeää, ettei opeta lapselle sellaisia asioita mitkä vahingoittavat lasta psyykkisesti. Sellaisia asioita ovat kaikki mahdolliset opit/sadut, jotka loukkaavat lapsen olemusta; Mielen puhtautta. Voi olla että Maailmassa on paljon väkivaltaa, mutta se ei merkitse sitä että lapset on kasvatettava väkivaltaiseksi, sillä silloin tuhoamme kansamme ja maamme.

On ymmärrettävä, että lapsen kutusmuksen tukeminen kotona ja koulussa, luo perustan hänen ammatille aikuisena joka on kutsumusammatti. Lapsen kotona saaman kutsumusta vastaavan kehityksen jatkeena, on hänen koulutus kodin ulkopuolella, jonka päämääränä on kutsumusammatti; Lapsen elämäntehtävä. Näin kaikki tuntevat, tietävät ja täyttävät henkilökohtaisen kutsumuksen mukaisen paikkansa yhteiskunnassa ja koskien yritystoimintaa toimialasta riippumatta, se saa ammattitaitoista henkilökuntaa.

Tänään noin 40% siitä mitä lapsille opetetaan, hänellä ei ole minkäänlaista hyötyä yksityis- ja/tai työelämässään. 40% hukkaan heitettyä aikaa = 40% pois älykkyydestä = 40% hukkaan heitettyjä varoja = huonovointisuus kasvaa, väkivalta kasvaa, rikollisuus kasvaa. Me voimme yhdessä vaikuttaa parempaan tulevaisuuteen, vaikuttamalla siihen mitä, miten ja kuinka paljon lapsille opetetaan heidän kutsumuksensa huomioiden: Lapsissa on tulevaisuus.




Yllä olevalla osallistun OAJ:n Opinavain -kilpailuun
http://www.oaj.fi/portal/page?_pageid=5 ... ema=PORTAL

Arvioidaan, kannattiko 5 minuutin näpertely 1.85 € tuntipalkalla tai ei.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat