Miksi tupakoida?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuli tuossa tupakalla käydessä pohdittua että miksi ylipäätänsä poltan.
Kaikki syyt kyllä on päässä että miksi ei kannata polttaa, mutta
yhtäkään syytä tupakoinnille en keksinyt.

Pitkään toistunut tapahan se vain on, enkä edes muista kunnolla aikaa
jolloin en polttanut. Eli päästähän tämä lopulta on kiinni.
Pitänee pohdiskella omaa polttamista hieman enemmän, jotta tuon
pahan tavan saisi pois.

Onko kuinka moni teistä muista sauhuttelijoista miettinyt:
"Miksi minä järkevä ihminen poltan?"?
Kaikkihan on kuitenkin korvien välistä kiinni, joten kun
faktat on lyöty tiskiin pitäisi järjellä varustetun ihmisen pystyä
lopettamaan, eikö?

Eihän sitä kukaan paskaakaan syö vain tavan vuoksi.

Kommentit (7)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

50/50 järjellisenä ja järjettömänä ihmisenä joka ei ole koskaan polttanut ensimmäistäkään savuketta toteaisin että ei mikään laki auta tupakoinnin lopettamisessa. Tuskinpa edes kuolemantuomio saisi sen loppumaan kokonaan.

Mitä kielteisemmäksi tupakoiminen mielletään, sitä kielletympää siitä tulee ja täten "tuhmaa" toimintaa jota vastarannan kiisket haluavat harjoittaa oman terveytensa kustannuksellakin. Jotkut haluavat kokea olevansa villejä ja vapaita ja kapinoivansa enemmistöä(?) vastaan.

Jokin ympäristölle harmittomampi kapinointikeino vain pitäisi keksiä. Periaatteessahan minun puolestani jokainen saa savustaa keuhkonsa vaikka nokimustaksi, mutta muiden ihmisen terrorisointi "suvaitsevaisuuden" nimissä tympii. (Suvaitsevaisuuteen ovat monet tupakoijat vedonneet kun joku on kehdannut inistä että tarvitseeko ne savut puhaltaa juuri minun residenssini suuntaan.)

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
Mambotus
Tuli tuossa tupakalla käydessä pohdittua että miksi ylipäätänsä poltan.
Kaikki syyt kyllä on päässä että miksi ei kannata polttaa, mutta
yhtäkään syytä tupakoinnille en keksinyt.

Pitkään toistunut tapahan se vain on, enkä edes muista kunnolla aikaa
jolloin en polttanut. Eli päästähän tämä lopulta on kiinni.
Pitänee pohdiskella omaa polttamista hieman enemmän, jotta tuon
pahan tavan saisi pois.

Onko kuinka moni teistä muista sauhuttelijoista miettinyt:
"Miksi minä järkevä ihminen poltan?"?
Kaikkihan on kuitenkin korvien välistä kiinni, joten kun
faktat on lyöty tiskiin pitäisi järjellä varustetun ihmisen pystyä
lopettamaan, eikö?

Eihän sitä kukaan paskaakaan syö vain tavan vuoksi.

Aamusauhut maistuu taivaalliselta ja nousee kivasti huppuun, ku oikeen hinuttaa pari sätkää putkeen.

Kahvi ja tupakka. Aaaaah...

Ruoan jälkeinen savuke kruunaa aterian.

Hyvät sikarit, Nam!

Erilaiset herkulliset piipputupakat... piipullinen päivässä pitää lääkärin loitolla.

jnejnejnejne

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Vaikken sitä tajunnutkaan ennen kuin vasta nyt, niin olen aina halunnut tietää että kuinka suuri merkitys tupakoinnissa on teille sitä harjoittaville oraalinen nautinto? Tuntuuko se erityisen hyvältä kun on jokin esine suussa?

Jos niin on niin tupakan tilallehan voisi ajatella esim. tikkukaramellia. Jokohan niistä löytyy sokeritonta versiota?

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

hyvän makuinen tupakka.nam.
Nikotiinin psykoaktiivinen vaikutus.nam.
Lisäksi koko ajan kiihtyvä kollektiivinen(ja medikalisaatiota jumaloiva)asenne sitä vastaan(TS.kapinallisuus)lisää tenhoa.

Uskon lakimuutosten vähentävän väestötasolla varmaankin.Mutta ei ole valtiovallan tehtävä mestaroida ihmistä yksilön oman vapauden piiriin kuuluvassa asiassa.Etenkin kun ko.yksilöt ovat ihan todistetustikin tuottavia.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
Rousseau
50/50 järjellisenä ja järjettömänä ihmisenä joka ei ole koskaan polttanut ensimmäistäkään savuketta toteaisin että ei mikään laki auta tupakoinnin lopettamisessa. Tuskinpa edes kuolemantuomio saisi sen loppumaan kokonaan.

Riippuvuudesta en nyt välitä puhua, mutta on tupakoinnissa kyse myös yksilönvapaudesta. Nuoruudestani tehdasympäristössä muistan, että oli aika luksusta irrottautua töistä hetkeksi vetämään rööki ja pieni kuppi kahvia yövuorossa. Hetken aikaa et ole tehtaan orja. Jätkien tupakkatauko perustuu usein tähän. Hommat tehdään, mutta kun hetken vituttaa, sitten pidetään se tupakkatauko, ja jatketaan.

Ymmärrän sen, ettei tupakoitsijoiden tarvitse muuten pitää taukoja sen enempää kuin muidenkaan, mutta lakisääteiset tauot voisi viettää juuri niin kuin haluaa. Eräässä toisessa työpaikassani mammat pitivät tarkasti 10 minuutin kahvitauon, itse vedin tupakan ja kahvin lyhyemmässä ajassa ja meitä samankaltaisiani moralisoitiin tupakoinnista. Jos tupakointi ei ole ongelma, ei siitä pitäisi tehdä ongelmaa.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
Rousseau
Vaikken sitä tajunnutkaan ennen kuin vasta nyt, niin olen aina halunnut tietää että kuinka suuri merkitys tupakoinnissa on teille sitä harjoittaville oraalinen nautinto? Tuntuuko se erityisen hyvältä kun on jokin esine suussa?

Jos niin on niin tupakan tilallehan voisi ajatella esim. tikkukaramellia. Jokohan niistä löytyy sokeritonta versiota?

Olen miettinyt tuota sähkötupakkaa. Itselläni nikotiiniriippuvuus ei ole ongelma (olen monesti ollut päiväkausia ilman tupakkaa, tietyissä tilanteissa suuremmitta ongelmitta), vaan se, että jotain täytyy pitää sormissa, eritoten tilanteissa, joissa on alkoholia. Se on se tapa, ei nikotiini tai savu. Taitaa olla enemmän zykologinen juttu.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Uusimmat

Suosituimmat