Probleema järjestelmäkamerassa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Canonin 500d mallissa etsimestä katsoessa näkymä on sumea, sekä alapuolella olevat valotus, aukko ym tieto paneeli. Kuvat taas ovat ihan kirkkaita ja viattomia. Olisikohan mahdollisesti johonkin päässyt likaa tai kosteutta, vai kyseessä puhtaasti tekninen onglema. Kamera on minulle tärkeä joten ratkaisua etsin kuumeisesti. Kameraliikkeiden huoltomaksut lienee sadoissa euroissa?

Kommentit (4)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005

Siinä on se diopterikorjaus, joka on tarkoitettu näkövikaisille. Yritä säätää se kohdalleen.

Jos ei se auta, sitten jossain voi olla kosteutta. Avaa kamera soveltuvin osin ja tuuleta se kuivaksi.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Objektiivi irti ja kuivaan paikkaan muutamaksi tunniksi lämpimään, niin kosteus ainakin häipyy.

Kannattaa puhdistaa myös etsimen lasipinta.

Jos ei noilla parane, niin sitten on varmaan tähyslasissa vikaa.

Vierailija
Neutroni
Siinä on se diopterikorjaus, joka on tarkoitettu näkövikaisille. Yritä säätää se kohdalleen.

Jos ei se auta, sitten jossain voi olla kosteutta. Avaa kamera soveltuvin osin ja tuuleta se kuivaksi.

Veikkaan tätä. Kyseessä on siis jäykähkö rosoinen rulla etsimen kyljessä, luultavasti oikealla puolella, ei mikään menuvalikossa oleva jutska. Erinomainen jos haluaa kuvata ilman piilolinssejä, tosin itse olen vain totutellut pitämään silmälaseja kuvatessakin

esim tuossa näkyy: http://www.canon.com.au/~/Media/Product ... =640&h=480

Heti etsimen oikealla puolella, vieressä valkoisella teksti "- - +"

Vierailija

Kiitoksia vastauksista. Ongelma ilmeisesti johtui juurikin kosteudesta. Kuivattelin osia ja putsasin kunnolla niin taas homma pelittää. Kameraan oli kertynyt muutankin paskaa kivasti kun pumpulla puhalsin runkoa. Vuoden käytössä ja ensimmäinen putsaus, kuvanlaatukin parani huomattavasti. Täytyy jatkossa pitää vähän parempaa huolta tarvikkeista näemmä.

Uusimmat

Suosituimmat