SLI - street light interference?

Seuraa 
Viestejä98
Liittynyt13.7.2006

Autolla ajaessa ja kävellessä olen jo vuosia huomannut katuvalojen syttymistä ja sammumista tullessani niiden kohdalle.

Aloin tutkiskella tuossa tylsyyttäni netistä ja törmäsin seuraavanlaiseen ilmiöön: http://en.wikipedia.org/wiki/Street_lig ... phenomenon

Tuotahan on tosiaan nähtävästi jo tutkittu jonkin verran, mutta itse johtaisin teoriaa lampun vanhenemisesta hieman pidemmälle. Eli jos minä tai minä autossa tulemme sähköisiä olentoina (luomme ympärillemme elektromagneettisen kentän), niin kai se jotenkin on mahdollista vaikuttaa lamppuun tai sen heikenneisiin/hapettuneisiin rakenteisiin? Parapsykologian puolta en halua edes miettiä, mut eiks toi ois jotenkin em. teoriani pohjalta pitää paikkansa, että ihmiset, asiat, olennot ja ylipäätään objektit, jotka liikkuvat lampun sähkömagneettisessa kentässä vaikuttaisivat sen syttymiseen tai sammumiseen tietyissä olosuhteissa?

Ps. Olen SLI-der

äh.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Älä pahastu, mutta ei tuota oikein voi viellä teoriaksi kutsua.

Kadun päässä juuri ennen metsätietä oli tuollainen oranssi katuvalo joka vilkkui epäsäännöllisesti. Joskus siihen säpsähti ohi kävellessä, mutta sammuminen ja syttyminen oli puhtaasti sattumanvaraista.

deezee
Seuraa 
Viestejä1643
Liittynyt6.6.2011
HarryG
Jooh... Kaipa tuo on sattumanvaraista.

Ihmisillä on kyky löytää toistuvuuksia sattumanvaraisistakin tapahtumista. Sen juontaa juurensa siitä, että kun jokin uskomuksentapainen alkaa syntyä, sitä vahvistavat havainnot huomataan helpommin kuin havainnot, jotka ovat sen vastaisia.

Jos lasket oikein tarkkaan, kuinka moni katuvalo oikeastaan sammuukaan kun olet kohdalla, niin saattaisit huomata, että ehkä vain sadas tai jopa vain tuhannes sammuu, muut eivät. Huomaat kuitenkin tuon yhden sammuvaisen sadasta tai tuhannesta monta kertaa selvemmin kuin ne loput, koska päällä pysyvä katuvalo on täydellinen itsestäänselvyys, johon on ehditty turtua vuosien tai vuosikymmenten ajan, ja sammuva on aina poikkeus.

HarryG
Seuraa 
Viestejä98
Liittynyt13.7.2006

Kyllä, oikeassa olet. Tuhansista syttymättömistä/sammumattomista lampuista mieleen painuu vaine, jotka tekevät poikkeuksen minun tai jonkun muun tepastellessa sen alitse.

Mutta olisiko samalla prosentilla noista lampuista teknisesti jollain tavalla rikki/vanhoja, joiden sahkömagneettiseen kenttään aiheutamme itse luomallamme kentällä muutoksia, joka johtaisi tähän ilmiöön?

Tajusin juuri, että tämä kysymys olisi voinut olla jossain sähkötekniikkaa käsittelevässä osiossa...

Itselleni on käyny mm. monesti sillä tavalla, että kun kävelen illalla valaistua kävelytietä, jossa on yksi lamppu rikki jonossa, niin kun kävelen ekalla kerralla ali, tämä ko. lamppuu syttyy. Toiseen suuntaan muutaman tunnin päästä kävellessä lamppu sammuu. Aikamoinen todennäköisyys olisi, jos pelkästä sattumasta olisi kyse.

äh.

Vierailija

Kyse on ki- energian ja lampun välisestä interferenssistä.
Normaalisti ihmisen ki ulottuu juuri ja juuri oman vartalon ulkopuolelle. Meillä korkeamman henkisen tason omaavilla ki ulottuu pidemmälle. Muutaman metrin päässä on jo hyvä saavutus. Vaikutus lamppuun edellyttää jo kymmenisen metrin halkaisijaltaan olevaa ki-'palloa'. Suurimmilla mestareilla ki- kenttä peittää melkein koko maapallon.

HarryG
Seuraa 
Viestejä98
Liittynyt13.7.2006
Arvuuttelija
Kyse on ki- energian ja lampun välisestä interferenssistä.
Normaalisti ihmisen ki ulottuu juuri ja juuri oman vartalon ulkopuolelle. Meillä korkeamman henkisen tason omaavilla ki ulottuu pidemmälle. Muutaman metrin päässä on jo hyvä saavutus. Vaikutus lamppuun edellyttää jo kymmenisen metrin halkaisijaltaan olevaa ki-'palloa'. Suurimmilla mestareilla ki- kenttä peittää melkein koko maapallon.

Kyllä, oikeassa olet. En vain viitsinyt alkaa sillä keulimaan. Mutta koska se nyt tuli ilmi niin voin kertoa, että chi -aurani ulottuu about kuiperin vyöhykkeelle. Vertauksena pitänee todeta, että Jeesuksella ja Buddhalla se ulottui vain maapallon ympäri. George A. Dilmanilla pelkän Amerikan.

Pitänee lopettaa meditointi ettei Amerikkalaiset ala pommittamaan, koska heidän energiaverkkonsa ovat vaarassa ylikuormittua iltaisin Suomen aikaa.Toisaalta jos lopetan, ei maapallon magnetosfääri enää kykene suodattamaan aurinkotuulta ja kaikki kuolee... decisions decisions...

äh.

Vierailija

Minkähänlaisista varauksista on kyse esim kun mitataan eeg-laitteella aivoja? Saako laitteella tuloksia jos anturit ovat 0,01mm ihosta irti tai jos ne ovat 1mm irti jne...?

Onko asiaa tutkittu? Päätyy nopeasti hörhösivustoille, kun alkaa guuglailla asiaa...
Skepsis ei juuri kommentoi ilmiötä vaan ainoastaan kuvailee auroja ja chakroja, jotka ovat kyllä tietyn uskomuksen mukaisia nimiä, muttei kerro onko ihmisen ihon ulkopuolelta saatu minkäälaisia mittaustuloksia. Uskontokuntien mukaisia auroja tuskin mittalaitteilla voidaan havaita.

Vierailija

Se on mielikuvitusta. Itse naureskelin kerran, että kellonajat 1138 ja 1911 vainoavat minua - aina kun katson ko. aikana päivässä kelloon niin ne näyttävät tuota lukemaa. Kun sitten tarkastelin asiaa uudestaan, totesin, että kohtaan ympäristössäni sen verran aikarautoja, että noiden lukemien sattuminen kohdalle ei ole mitenkään tavatonta. Eli kyseessä on silkka mielikuvitus.

Vierailija
Barbaari
Lamppu jos sammuu kaukana, et sitä välttämättä huomaa mutta jos se pistää ympäristön pimeäksi, sitä ei voi olla huomaamatta.

Tuli tässä mieleen eräs asia mitä luin jollain jenkkiforumilla asiasta (tosin kyse oli autolla ajamisesta ei siis kävelystä lampun alta): siellä asia selitettiin että auton ajovalot ovat suunnattu "liian korkealle" ja ne osuu tolpassa olevaan hämäräkytkimeen, jolloin valo sammuu

Siis oikeasti, ei kai nyt jenkkilässäkään joka tolpassa ole omaa hämäräkytkintä...? ...vai onko

Piha6
Seuraa 
Viestejä907
Liittynyt26.8.2008
Bushmaster
Se on mielikuvitusta. Itse naureskelin kerran, että kellonajat 1138 ja 1911 vainoavat minua - aina kun katson ko. aikana päivässä kelloon niin ne näyttävät tuota lukemaa. Kun sitten tarkastelin asiaa uudestaan, totesin, että kohtaan ympäristössäni sen verran aikarautoja, että noiden lukemien sattuminen kohdalle ei ole mitenkään tavatonta. Eli kyseessä on silkka mielikuvitus.

Eikä ole mielikuvitusta - Se että joku kellonaika "vainoaa". Olen kymmeniä,
satoja kertoja, yölläkin, katsahtanut kelloa "sattumalta" just tietyn minuuttiluvun aikana.

Jos laskettaisiin moisen todennäköisyys, niin ei menisi likikään sattuman
piikkiin.

Vaan olisiko selitys se, että (ihmisenkin) sisäinen kello on yhtä tarkka kuin nämä muut?

Muistuipa tuosta mieleen muuan koira, joka meni aina uskomattoman tarkasti oikeaan aikaan ikkunan eteen istumaan ja katsomaan kun isäntänsä palasi töistä.

Vierailija
Piha6
Eikä ole mielikuvitusta - Se että joku kellonaika "vainoaa". Olen kymmeniä,
satoja kertoja, yölläkin, katsahtanut kelloa "sattumalta" just tietyn minuuttiluvun aikana.

Minuakin vainoaa kellonaika, se on 3:14. Hassua.
Piha6
Muistuipa tuosta mieleen muuan koira, joka meni aina uskomattoman tarkasti oikeaan aikaan ikkunan eteen istumaan ja katsomaan kun isäntänsä palasi töistä.

Tiedätkö, koirat olisivat tosi hyviä automekaanikkoja jos ne vain osaisivat korjata kuulemasa viat.

Piha6
Seuraa 
Viestejä907
Liittynyt26.8.2008
Electric shadow
Piha6

Tiedätkö, koirat olisivat tosi hyviä automekaanikkoja jos ne vain osaisivat korjata kuulemasa viat.

Epäiletkö siis jotenkin ettei esim. koiralla tai ihmisellä ole "sisäistä kelloa"?

Vierailija
Piha6
Electric shadow
Piha6

Epäiletkö siis jotenkin ettei esim. koiralla tai ihmisellä ole "sisäistä kelloa"?

On varmasti sisäinen kello. Koira nyt sattuu kuulemaan ja tunnistamaan auton äänen jo hyvinkin kaukaa, mahdollisesti kilomertien päästä. Nehän istuvat ikkunassa omistajan kotiutuessa vaikka tämä tulisi odottamattomaan aikaan.

Tästä kellojutusta on ollut aiemminkin puhetta. Tiedostatko sinä kuinka useasti itse asiassa vilkaiset kelloa? Merkityksettömät numeroyhdistelmät eivät vain taltioidu muistiin mitenkään. Jos johonkin alkaa kiinnittää huomiota, se tuntuu merkitykselliseltä.

Olen nähnyt syttyviä ja sammuvia katulyhtyjä mutta vaatimattomana persoonana olen ajatellut ettei se liity minuun mitenkään. Eivät ne ole vaivanneetkaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat