Multaq flimmerilääkkeenä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kun määrätään Multaq 2x 400mg / vuorokausi, niin miten on lääkkeen imeytymisen laita?
Onko pitoisuus saatu vasta muutaman päivän päästä vai esim ensimmäisen vuorokauden aikana?

Minull aloitettiin Multaq päivä sitten ja siitä huolimatta on ollut tunnista 4:ään kestoisia flimuja.

Entäs sitten kun pitoisuudet on saavutettu ja sinusrytmi säilyy, voiko esim 2 kuukauden kuluttua yrittää puolittaa annosta? Ja onko se enää sitten hoitotasolla tuo pitoisuus.

Mulla siis vasemmankammion haara katkos ja LBBB vaiva joten ei voi enää Tambocoria käyttää.
Cordarone kokeiltu.

Kommentit (2)

Vierailija

Hoitopitoisuus saavutetaan 4-8vrk kuluessa.

Tuo 400mg 1 x 2 on se normiannos, annosta tuskin lähdetään tästä pudottamaan.

Cordaronehan on Multaqia tehokkaampi mutta sivuvaikutuksia huomattavasti enemmän, niiden vuoksi sinullakin todnäk vaihdettu.

Vasen haarakatkos = LBBB.

Jos Multaq ei myöskään sinulle sattuisii toimimaan niin sitten voi tietty ominaisuuksistasi riippuen harkita katetriablaatiota mutta eipä sekään läheskään aina autuaaksi tekevä toimenpide ole.

Jos em. hoidot ole riittäviä niin sitten on totuteltava ajatukseen että flimmerin kanssa on vaan elettävä. Onhan se kuitenkin ns. "toiseksi paras rytmi", kun antikoagulaatio on kunnossa niin ei siitä suurempaa vaaraa terveydelle ole vaikka kiusallinen vaiva toki onkin.

Vierailija

Kiitos vastauksesta.
Totean tähän että tämä Multaq oli minulle selkeästi vasta-aiheinen. Heti ensimmäisen päivän iltana ilmeni kaikensortin lisälyönti- ja Flimmerivariaatioita joista en ennen tiennytkään. Nyt kun ko lääkitys on purettu, rytmi sinuksessa ja hyvä olo, pelkällä beetalla mennään mutta tarvittaessa on lupa aloittaa Tambocor retard1x100. Olen jonossa toisinto kateriablaatioon, koska en halua että vielä vanhempana katuisin ettei sitten tullut toista kertaa tehtyä.

Uusimmat

Suosituimmat