Nettitikkuongelma

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jep. Ongelmana siis se, että nettitikku kyllä asentuu ongelmitta, mutta heti kun yrittää avata Mobiililaajakaista pikakuvakkeesta koko nettihöskän, niin tulee ilmoitus "Mobiililaajakaista lakkasi toimimasta. Ongelma keskeytti ohjelman virheettömän toiminnan. Windows sulkee ohjelman...."

Että missähän ihmeessä mättää?? Olen asennellut tikun koneelle uusiksi aika monta kertaa, käynnistänyt konetta uudelleen ja katsellut asetuksiakin, mutta en tajua missä mättää. Lisäksi olen testannut SIM-korttia kännykässä, ja kyllä pelaa. Alkaa neuvot loppua.

Kommentit (11)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Tikku voi olla maanantaikappale. Oletko testannut sitä jollain toisella simillä? Itse varmistaisin ensiksi tikun fyysisen toimivuuden ennen kuin alkaisin mitään uudelleenasennusrumbaa tms. Kannattaa myös kokeilla tikkua ja ohjelmaa toiselle koneelle. Että onko onkelma vaan sun koneessa. Jos ongelma on toisellakin koneella niin silloin vika voi olla ohjelmistossa. Tuosta ite lähtisin liikenteeseen.

Hämmentää.

Vierailija
Nikonisti
Jep. Ongelmana siis se, että nettitikku kyllä asentuu ongelmitta, mutta heti kun yrittää avata Mobiililaajakaista pikakuvakkeesta koko nettihöskän, niin tulee ilmoitus "Mobiililaajakaista lakkasi toimimasta. Ongelma keskeytti ohjelman virheettömän toiminnan. Windows sulkee ohjelman...."

Että missähän ihmeessä mättää?? Olen asennellut tikun koneelle uusiksi aika monta kertaa, käynnistänyt konetta uudelleen ja katsellut asetuksiakin, mutta en tajua missä mättää. Lisäksi olen testannut SIM-korttia kännykässä, ja kyllä pelaa. Alkaa neuvot loppua.

Kokeile toiseen USB-porttiin tai toisella koneella.

kfa
Seuraa 
Viestejä2516
Liittynyt13.3.2008

Nettitikkujen kanssa voi tulla kaikkea "kivaa" riippuen tikusta. Mulla oli kokeilukäytössä DNA mokkula USB 309 ja teholäppärissä sen käyttöönotto sai kaikki muut koneeseen liitetyt USB - laitteet kytkeytymään pois. Koneessa on 6 x USB2 - portteja ja "riittävästi" sähköä tarjolla... Kaikki päivitykset tehtiin (WinXP, driverit,...) mutta ei auttanut. Itse yhteys toimi todella hyvin.

Ainoa tapa ratkaista ongelma oli vaihtaa toisenmerkkiseen mokkulaan.

Kim Fallström kfa+news@iki.fi

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

ongelma ratkaisu kun olet tikun asentanut pitäisi xp:ssä tulla käynnistä valikoon "yhdistä" kohdan taakse "1,3g" tms. kohta jota klikkaamalla netti yhteyden saa käyntiin. seiskasta tuon samaisen kohdan sa käyntiin verkkoyhteyksien asetusten kautta jonne myös ilmestyy 1,3g tms. jonka yhdistämällä saa yhteyden toimimaan.

jos koneessa on wlan niin hommaa jollei jo ole joku vanha nokialainen jossa wlan toiminto ja lataa siihen joiku spot lite. asenna kortti paikalleen ja käynnistä puhelin sekä joiku. näin sinulla on kotona wlan. samainen ominaisuus löytyy myös käsitääkseni androidista.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

Joo ei ratkennut tuo ongelma muuten ihan peruskikkailulla ja asetusten säätelyllä... Asiantuntija naapurista kävi vilasemassa ja useamman tunnin ajan sai tehdä hommia että viimein pelitti. Oli kuulema yhteensopivuusongelmia ja jotain muuta haastavaa. Mutta nyt pelaa!

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Mulla on ollut ongelmia mokkulan kanssa lähinnä USB 2 tunnistuksen kanssa. Kone yht'äkkiä päättää että portti onkin USB 1 ja sanoo että olis paljon kivempaa jos vaihtaisit USB 2:seen.

Noi niiden normaalien vikojen lisäksi.

Toivottavasti et joutunut maksamaan naapurillesi tuntipalkkaa, sillä USB ei tunne käsitettä yhteensopivuusongelma.

Vierailija

Ihme juttu noiden nettitikkujen kanssa. Vähän tuntuu, että vähintään joka toisen kanssa on jotain ongelmia. No ei se muuten haittaisi, mutta kun kaverit soittelee pari kertaa kuukaudessa jonkun tikkuongelman takia. Oma neuvoni on, että joko rj-45 koneen kylkeen tai sitten wlan jos nyt on pakko olla langaton sen läppärin kanssa. (Neuvo, jota kuitenkin noudatetaan jostain käsittämättömästä syystä aika harvoin)

---
Seuraa 
Viestejä3395
Liittynyt6.9.2006
Calerae
Oma neuvoni on, että joko rj-45 koneen kylkeen tai sitten wlan jos nyt on pakko olla langaton sen läppärin kanssa. (Neuvo, jota kuitenkin noudatetaan jostain käsittämättömästä syystä aika harvoin)

Huomannut saman. Tehokkaan markkinoinnin tulosta. itse en vaihtaisi kiinteää nettilinjaa mihinkään mokkulaan jos ei konetta kerran kuitenkaan tule liikuteltua kämpän ulkopuolella.

Vierailija

Jeah, mulla ei ollut vaihtoehtoja kun kämppään muutin kotoa, tänne ei modeemia saa joten on ihan pakko koettaa tikulla pärjäillä. Onneks yhteys on oikeesti NOPEA, muuten en vois elää tän kans! Ja ehei naapuri mitään maksua ottanut, että sen puoleen...

Uusimmat

Suosituimmat