Skitsofreenikon päiväkirja II

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Moi,

mulla on jotain pientä psykoosia ollut mutta se lähtee lääkkeellä pois. Uskon että päälleni on kaadettu salaliitto missä minua tarkkaillaan ja häpäistään yksityisyyttäni. Olen tällä hetkellä osastolla parantumassa. Osaston alku aikoina minulla oli suuret vainoharhat mutta olen päässyt niistä yli jo. Äänet mitä olen kuullut on ollut tämän tyyppisiä: Tapa Se, Tapa Se. Toisella kerralla se moitti mun syömistäni vaikka olen täysin tyytyväinen kroppaani eikä minulla ole syömishäiriötä. Voiko olla että se salaliitto on totta ja nämä äänet on lähetetty aivoihini telkkarin ja kännykän avulla, tai vastaavan sähkölaitteen avulla minkä värähtelytaajuus on sama mitä aivoni pystyvät vastaan ottamaan tietyssä mielentilassa.Onko kellään ajatuksia tästä?

Tietenkin jotkut virkkarit nyt käy trollaamaan. Tottakai virallisen tiedon mukaan tämä ei ole mahdollista mutta onko jotain underground teknologiaa millä skitsofreenikolle voisi lähettää aivoihin ääniä?

Sivut

Kommentit (182)

Vierailija

Olisi kiva esim. tehdä testejä skitsofreenikoille. Poistetaan lääkitys, annetaan mielen vaipua psykoosi tilaan ja katsottaisi kuulevatko 2 tai useampi skitsofreenikko saman viestin tietyn elektronisen laitteen läheisyydessä. Tämähän olisi mullistavaa!

Vierailija
Theartizt
oli suuret vainoharhat mutta olen päässyt niistä yli jo.
Voiko olla että se salaliitto on totta ja nämä äänet on lähetetty aivoihini telkkarin ja kännykän avulla, onko jotain underground teknologiaa millä skitsofreenikolle voisi lähettää aivoihin ääniä?

Oletko?
Aivoihin ei voi tietysti lähettää mitään ääniä, kyllä ne syntyy pään sisällä.
Yritä ajatella asiaa jäkevästi, minkä takia joku haluaisi lähettää ääniä jonkun päähän, ja miksi niitä ei kuulisi kuin skitsofreenikot.
Voisi olla sairauden hallinta helpompaa jos uskot mitä lääkärit kertovat, epäile mielummin että äänet johtuvat skitsofreniasta.

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5279
Liittynyt9.1.2011

Yleensä jos hallitsee sytemaattisen tieteen metodin niin hallusinaatio on helppo erottaa todellisuudesta. Tämä johtuu ettei hallusinaatioissa ole ennakoitavuutta, kuten todellisissa tapahtumissa.

Visuaaliset hallusinaatiot on helpompi paljastaa. Esimerkiksi jos hallusinoi että taivaalta putoaa kananmunia, niin hallusinaation voi paljastaa tutkimalla kuoren palasia ja ottamalla näytteitä. Todellisista kananmunista voi ottaa näytteitä, muttei koskaan hallusinaatioista. Auditoriset hallusinaatiot on hieman hankalampia altistaa tieteelliselle metodille, mutta pitäisi vain yrittää rakentaa teoria joka kuvaa ja ennustaa jotain aistiharhojen luonteesta. Sitten tätä pyrkiä testaamaan.

Salaliittoteoriat voi paljastaa sillä että etsii netistä mitkä ovat tyypillisiä ja yleisiä salaliittoteorioita, esim. Tiedefoorumilla on paljon salaliittoketjuja (esim. 911-ketju). Sitten jos omat tuntemukset muistuttaa niitä, niin voi vain ignoroida ne. Radiovastaan aivoissa -salaliitto on yleinen auditorinen hallusinaatio ja salaliittoteoria, joten se pitäisi karsiutua tällä metodilla.

Salaliitoteorioiden paljastamiseen soveltuu myös tieteellinen metodi, mutta tämän noudattaminen on helppo laiminlyödä. Koska täytyy ymmärtää että tieteessä teoriaosuus ei ole tärkeää vaan tärkeää on empiirinen data. Salaliittoteoreetikoilla ei koskaan ole käsillä empiiristä dataa.

Tämän ymmärtäminen voi olla hankalaa, koska monet huomattavatkin tiedeihmiset ovat unohtaneet havaintoihin perustuvan datan ja hautatuneet kokonaan teoreettiseen salaliittotieteeseen. Esimerkiksi monet säieteoreetikot ja kosmologit ovat haudanneet itsensä salaliittoteorioihin, joten sitten kun tulee yksi havainto esimerkiksi neutriinojen FTL:sta, niin koko heidän elämänuransa romahtaa yhtä hödylliseksi tutkimukseksi kuin urantia kirjan tutkimus.

Eli jos muistaa jatkuvasti altistaa teoreettisen tiedon empiiriselle testaamiselle, niin sinun pitäisi pystyä erottamaan harhaiset teoriat kuin myös hallusinaatiot todellisuudesta.

Sitä en tiedä onko psykoottiselle ihmiselle mitään mielenterveydellistä hyötyä jos hän pystyy tunnistamaan hallusinaationsa, aistiharhansa ja todellisuuden? Luultavasti ei.

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Vierailija
fenomenologi

Oletko?
Aivoihin ei voi tietysti lähettää mitään ääniä, kyllä ne syntyy pään sisällä.
Yritä ajatella asiaa jäkevästi, minkä takia joku haluaisi lähettää ääniä jonkun päähän, ja miksi niitä ei kuulisi kuin skitsofreenikot.
Voisi olla sairauden hallinta helpompaa jos uskot mitä lääkärit kertovat, epäile mielummin että äänet johtuvat skitsofreniasta.

No siis olen miettinyt että ne vainoharhat mitkä syntyi osaston alkuaikoina, koska jouduin sinne vasten tahtoa, on kadonnut mutta uskon silti että asuntoani tarkkaillaan jatkuvasti. En voi todistaa sitä konkreettisesti, mutta olen kerännyt palasia mitkä todistavat salaliiton.

Vierailija
Puuhevonen

Sitä en tiedä onko psykoottiselle ihmiselle mitään mielenterveydellistä hyötyä jos hän pystyy tunnistamaan hallusinaationsa, aistiharhansa ja todellisuuden? Luultavasti ei.

No jos minun korvaani kuiskaa joku demonisella äänellä: Tapa Se, niin kyllä minä pystyn erottamaan sen todellisuudesta. Mietin vain tieteellisesti mistä tämä johtuu. Mulla ei ole tappamistasosta kaunaa kenenkään kanssa, niin miksi minä semmosta kuulisin harhana.

deezee
Seuraa 
Viestejä1643
Liittynyt6.6.2011
Theartizt
Olisi kiva esim. tehdä testejä skitsofreenikoille. Poistetaan lääkitys, annetaan mielen vaipua psykoosi tilaan ja katsottaisi kuulevatko 2 tai useampi skitsofreenikko saman viestin tietyn elektronisen laitteen läheisyydessä. Tämähän olisi mullistavaa!

Paitsi jos eivät kuulisikaan samoja viestejä. Silloin kyseessä olisi tietenkin salaliitto, jolla pyritään todistamaan ainakin yksi skitsofreenikoista hulluksi.

Toisaalta jos sittenkin joku kuulisi saman, niin voisiko siihenkään luottaa? Voihan tuo toinen tietää sen viestin jo ennakolta (mukana salaliitossa) ja tarkoituksena on vain vahvistaa viestin paikkansapitävyys, vaikka kukaan muu ei sitä oikeasti kuulisikaan.

Ymmärtänet, että juuri tuollaisessa itsepäisessä perustelussa on syy siihen, että harhoista kärsivä ei luovu uskostaan.

Vierailija

Lisäksi äänet kuuluvat vain ja ainoastaan elektronisten laitteiden luona. Miksi? Puheet katosivat kun sulkee kännykän. Että semmosta.

Ja muuten en ole lukenut tästä teoriasta ikinä mistään.

kurremus
Seuraa 
Viestejä383
Liittynyt28.8.2011

Miksi tarkkailtaisiin?

Omaatko sellaista "tietoa" joka saattaisi ne huonoon valoon ja pelastaisi maailman "niiden" vallasta? Oletko laboratoriorotta ja sinulla testaillaan uuden teknologian mahdollisuuksia?

Tiedon takia ei ketään yksittäistä hörhöä varmaan ruvettaisi kuumottamaan. Maailmassa on niitä hörhöjä jo ihan tarpeeksi, eikä "niillä" olisi mitään pelättävää vaikka oikeasti osaisit kertoa/kirjoittaa maailmaa järisyttäviä paljastuksia.

Mutta ehkä oletkin laboratoriorotta? Ehkä olemme kaikki?

Satelliittilasereilla kontrolloitu ihmiskunta. Kosmisen värähtelygeometrian manipulointi. Vain liian paljon tiedostavat näkevät sen.

Olen ihan oikeasti tavannut pari ihmistä jotka ovat "tienneet" tämän. Olen pelottavan läheltä jopa itse nähnyt sen. Mutta olen päätynyt lopputulokseen että kyseessä on kummallisella tavalla leviävä psykoosi, mitä buustaavat kryptisesti koodatut viestit massatuontantomediassa/viestinnässä... + Oma mielikuvitus päälle, alkaa niitä kryptisiä viestejä ilmenemään todellisuutta enemmän

Syvälle tälläiseen maailmaan meneminen saa psyykkeen sekaisin. Henkimaailma rupeaa kummittelemaan ja hei hellurei kohta on flipperi valmis.

On varmaan totta, että maailma on täynnä piilopropagandaa. Tätä mieltä olen esim. Aku Ankasta. Mutta psykoosi on psykoosi. Siis järki päähän.

Vierailija

mielenkiintosta et ku joku postaa tänne jonku salaliittoteorian ni kaikki heti lyttää ajatuksen. kukaa ei anna teorialle edes mahollisuutta ja pohdi että entä jos... onks se sit liian pelottavaa ajatella et maailmaa ohjattais salassa vaikka salaliittoteorioit on vaikka kuinka paljo ja niihi uskovii miljoonia? välil tuntuu et vaikka itte uskos johonki salaliittoteoriaa ni kuitenki lytätää toisen foliohattuilu. itte en siis usko juurikaa mihinkää salaliittoteoriaa mut mielelläni ajattelen et what if?

täst skitsofreenikon teoriast ei oo muuta kommentoitavaa ku vastaus kurremuksen kysymykseen "miks tarkkailtas?" miks just tätä henkilöö eikä jotai muuta jolla saattaa olla jotai tietoo? ehkä toi koe on vasta testattavana ja sitä halutaa kokeilla johonki joka ei oo julkisuudessa ja jolla ei oo luotettavan mainetta tiede/muussayhteisössä. jos tällast teknologiaa käytettäs heti kohteesee, se saattas paljastua.

deezee
Seuraa 
Viestejä1643
Liittynyt6.6.2011
Theartizt
Lisäksi äänet kuuluvat vain ja ainoastaan elektronisten laitteiden luona. Miksi? Puheet katosivat kun sulkee kännykän. Että semmosta.

Jos suljet kännykän, tiedät ettei kukaan soita sulle etkä voi itse soittaa. Kännykän rooli muuttuu. Miksei se muuttaisi sitäkin, miten kännykkään liittyvät "viestit" ilmenevät.

Tuota pitäisi testata niin, että joku toinen sulkee kännykän sinulta tietämättä. Vasta sitten voitaisiin sanoa, että viestit liittyvät kännykän päälläoloon eikä siihen, että sinä suljet sen.

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Liittynyt28.8.2011

Saattaisiko minulla olla taipumuksia skitsofreniaan? Kuulen nimittäin joskus nukkumaan mennessä satunnaisia sanoja eri ihmisten äänillä. Ja kun olen erittäin väsynyt, ja kuulen kovaa kohinaa (esim suihkukoneen ääni matalalla lentäessä), alan kuulemaan siinä kohinassa noita satunnaisia sanoja taas, joskus puolikkaita lauseita, esim 3 sanaa jne.

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

ovolo
Seuraa 
Viestejä5366
Liittynyt7.7.2007
jogger
Saattaisiko minulla olla taipumuksia skitsofreniaan? Kuulen nimittäin joskus nukkumaan mennessä satunnaisia sanoja eri ihmisten äänillä. Ja kun olen erittäin väsynyt, ja kuulen kovaa kohinaa (esim suihkukoneen ääni matalalla lentäessä), alan kuulemaan siinä kohinassa noita satunnaisia sanoja taas, joskus puolikkaita lauseita, esim 3 sanaa jne.

Tuo mielestäni ei ole mitään sairautta, vaan johtuu esim. väsymyksestä tai tressistä. Oleellinen ero sairauteen on siinä, ettei mieli ole mukana noissa aistiharhoissa, eikä ala kehitellä salaliittoteorioita tai vainoharhaisia ajatuksia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat