Mikä aiheuttaa todennäköisimmin rakkulan jalkaan?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Yritin mennä vaelluslenkille puistoon uusilla Sievi-merkkisillä turvajalkineilla, se päättyi kuin kananlento. Edeltävänä päivänä olin tosin pyöräillyt tunnin kuntopyörällä, yhteensä n. 30km. Tämän jälkeen en ollut huomannut tavallisilla kengillä hankausta. Kuitenkin uusien maihareiden kokeilun jälkeen sain rakon vasemman jalan kantapään sisäsyrjälle n. 2-3 peukalonmitan korkeudella siitä osasta jalkaa joka koskettaa lattiaa.

Olessani fyysisessä varastomiehen työssä kesällä 2007 minulla oli ollut 45 nron Sievin kesäversiot. Nämä uudet kengät ovat nroa 46. Voi olla että oikea jalkani on hieman isompi kuin vasen jalka, jonka johdosta juuri vasen jalka oli se joka hankautui ja sai rakon.

Pidempiaikaisella ystäväni ja minun välille tuli erimielisyys siitä aiheuttaako hikinen sukka rakon jalkaan ennemin kuin minun maalaisjärkevän päättelyn mukainen teoria hankaavasta kappaleesta kuten pienestä kivestä. Ystäväni oli omien sanojensa mukaan havainnut että kun käyttää likaista sukkaa urheilua seuraavan päivänä tulee rakko jalkaan. Mun järjen mukaan se johtuu siitä että alustasta on tullut pieniä kiviä jalkaan/ sukkaan jota ei huomaa. Nyttemmin kirjoitaessa tätä avausta tulee mieleen että uusissa kengissä saattaa olla vika joka korjautuisi myyjän mukaan tuplapohjallisilla tai toisilla sukilla..

-

Kommentit (9)

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Saattaa olla että olen voittamassa taistelun oikeassaolemisesta minä-vastaan-ystäväni. ....>http://www.compeed.fi/bgdisplay.jhtml?itemname=blisters

Mikä rakko on?

Rakot ovat kehon reaktio hankaukselle ja keino suojata syvempiä kudoksia.

Rakon kehityksessä on tyypillisesti 5 vaihetta ja paraneminen kestää jopa 7 päivää, mutta tätä voidaan nopeuttaa COMPEED® Rakkolaastarilla tai Rakonestopuikolla.

-

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3139
Liittynyt30.5.2010

Kananmunan kokoisen rakkulan jalkaani aiheutti liikunnanopettaja, joka jostain käsittämättömästä syystä pisti meidät poloiset oppilaat pelaamaan luunmurskaajien peliä, koripalloa.

Tämä ei edes ole todennäköistä, vaan täysin varmaa.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
Reifengas
Kananmunan kokoisen rakkulan jalkaani aiheutti liikunnanopettaja, joka jostain käsittämättömästä syystä pisti meidät poloiset oppilaat pelaamaan luunmurskaajien peliä, koripalloa.

Tämä ei edes ole todennäköistä, vaan täysin varmaa.

Inhoan koripalloa. Hikiset miehet tuuppimassa toisiaan ja haromassa palleja. Yäk. Sitten kun saat sen pallon niin pomputat liian vähän ja joku tuuppi sen sinulta pois. Tyhmää.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Vierailija

Mahdollisuuksia on monia, yksi on "liian iso sukka". Sukka jää "laskokselle" kengän ja jalan väliin, joka hiertää ihon rakolle, Pieni kivi. Jos uudet kengät niin ommel ei ole pehmennyt? Muu kova kohta kengässä? Nukkapallo sukan sisässä?

Vierailija
Kappu
Mahdollisuuksia on monia, yksi on "liian iso sukka". Sukka jää "laskokselle" kengän ja jalan väliin, joka hiertää ihon rakolle, Pieni kivi. Jos uudet kengät niin ommel ei ole pehmennyt? Muu kova kohta kengässä? Nukkapallo sukan sisässä?

Turvonneet jalat? Eikös uusia kenkiä kehoteta sovittamaan vasta joskus iltapäivällä? Jalan koko siis muuttuu normaalisti jonkin vaihteluvälin sisällä. Pitkä istuminen, kuumuus, suolan syöminen ym. voi entisestään lisätä koon vaihteluita.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
emp
Kappu

Turvonneet jalat? Eikös uusia kenkiä kehoteta sovittamaan vasta joskus iltapäivällä? Jalan koko siis muuttuu normaalisti jonkin vaihteluvälin sisällä. Pitkä istuminen, kuumuus, suolan syöminen ym. voi entisestään lisätä koon vaihteluita.

Juurikin näin. Itselle tuli rakko oikeaan jalkaan, jalkapöydän päälle noin 6-7cm. varpaista taaksepäin. ja se mitä tein oli lentopallon pelaaminen uusilla pelikengillä. Ilmeisesti kengät ovat aika tärkeä juttu näissä palloilulajeissa?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Uusi kenkä aiheuttaa yleensä varmasti hiertymän/rakon jalkaan. Kengät pitää ajaa kunnolla sisään ennen kuin niillä lähtee päiväkausiksi rypemään maastoon.

Uusimmat

Suosituimmat