Tekoälyavustaja Iphonessa

Seuraa 
Viestejä1950
Liittynyt27.3.2006

Mitäs mieltä olette, mullistava uutuus vai floppi?

Itse olen jo pitkään miettinyt, milloin AI alkaa olla niin pitkällä, että sillä voisi toteuttaa edes jonkinasteisen henkilökohtaisen avustajan. Itse asiassa minulla on ollut idea tämän toteutuksesta jo pitkään, mutta kun köyhän pitää käydä päivätyössä, niin eihän tuota ole ehtinyttehdä. No, nyt Apple sitten sen on jo toteuttanut (tai ostanut)

Jo tyhmästä googlettajasta olisi paljon apua, vrt jokapäiväiset mieleen tulevat kysymykset, 'mikä on maailman korkein vuori' yms, joihin saisi vastauksen suoraan kysymällä avustajalta.

Puhumattakaan avustajasta, joka muistaisi kaiken sille sanotun, ja osaisi myös muistuttaa asioista oikealla ajankohdalla. Ei tarvittaisi enää ostoslappuja eikä kalenteria.

To refuse a hearing to an opinion, because one is sure that it is false, is to assume that one's own certainty is the same thing as absolute certainty. All silencing of discussion is an assumption of infallibility. - John Stuart Mill -

Kommentit (7)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32778
Liittynyt6.12.2009
ykskivi
Mitäs mieltä olette, mullistava uutuus vai floppi?

Itse olen jo pitkään miettinyt, milloin AI alkaa olla niin pitkällä, että sillä voisi toteuttaa edes jonkinasteisen henkilökohtaisen avustajan. Itse asiassa minulla on ollut idea tämän toteutuksesta jo pitkään, mutta kun köyhän pitää käydä päivätyössä, niin eihän tuota ole ehtinyttehdä. No, nyt Apple sitten sen on jo toteuttanut (tai ostanut)

Jo tyhmästä googlettajasta olisi paljon apua, vrt jokapäiväiset mieleen tulevat kysymykset, 'mikä on maailman korkein vuori' yms, joihin saisi vastauksen suoraan kysymällä avustajalta.

Puhumattakaan avustajasta, joka muistaisi kaiken sille sanotun, ja osaisi myös muistuttaa asioista oikealla ajankohdalla. Ei tarvittaisi enää ostoslappuja eikä kalenteria.

Tekoälyn hyodyt kansanedustajien testiin ?

Kysymällä tekoälyltä; Mennäkko baariin vai eiko mennä?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011100 ... 3_uu.shtml

Vierailija

Eroaako tämä jollain tapaa Windows Phone 7:n tai Androidien vastaavista? Nokialaistakin on saanut puheohjattua varmaan vuosikymmenen verran.

ykskivi
Seuraa 
Viestejä1950
Liittynyt27.3.2006

Taisipa olla floppi,ainakin tässä muodossaan.

To refuse a hearing to an opinion, because one is sure that it is false, is to assume that one's own certainty is the same thing as absolute certainty. All silencing of discussion is an assumption of infallibility. - John Stuart Mill -

planetisti
Seuraa 
Viestejä463
Liittynyt22.9.2008

En tiedä, onko yhä enemmän ja enemmän tietotekniikan armoille heittäytyminen hyväksi. Ellei sitten itse koodaa tuota avustajasoftaa, silloin se on todella oman tietoisuuden jatke.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Saako iPhoneen autotunen silleen, että se jolle puhuu, kuulee mun äänen autotunetettuna?

Taustalle jotain biittii soimaan. http://www.youtube.com/watch?v=TLyv1fbFJzY

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Uusimmat

Suosituimmat