Mielipide faktojen valossa

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Mikä on se mekanisni ihmisen päässä joka aiheuttaa mielipiteen vaihtelun hänen ollessa joko päättävässä elimessä tai oppositiossa? Jos unohdamme politiikan ja siihen liittyvän pelin on kuitenkin olemassa jokin tapa jolla mielipide muuttuu.

Kommentit (10)

Vierailija
CE-hyväksytty
Mikä on se mekanisni ihmisen päässä joka aiheuttaa mielipiteen vaihtelun hänen ollessa joko päättävässä elimessä tai oppositiossa? Jos unohdamme politiikan ja siihen liittyvän pelin on kuitenkin olemassa jokin tapa jolla mielipide muuttuu.

Omat tai viiteryhmän intressit ohjaavat faktoista johdetun mielipiteen muodostusta.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
CE-hyväksytty
Mikä on se mekanisni ihmisen päässä joka aiheuttaa mielipiteen vaihtelun hänen ollessa joko päättävässä elimessä tai oppositiossa?

Tiedon lisäys.

Hämmentää.

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1356
Liittynyt10.8.2010
Vatkain
CE-hyväksytty
Mikä on se mekanisni ihmisen päässä joka aiheuttaa mielipiteen vaihtelun hänen ollessa joko päättävässä elimessä tai oppositiossa?

Tiedon lisäys.

Tämä olikin hyvä Tulit tuosta toisesta ketjusta mieleeni. Voisitko opettaa mulle sitä luetun ymmärtämistä liittyen EU:n liittovaltiokehitykseen? Nyt olen jäänyt siihen uskoon, että olen ymmärtänyt lukemani oikein. Kukaan ei ole minua tyhmää oikaissut..

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1356
Liittynyt10.8.2010
Vatkain
CE-hyväksytty

Tiedon lisäys.

Väheneekö tietoisuus sitten oppositioon siirryttäessä, kun ennen kannatettuja asioita aletaankin kiihkeästi vastustamaan?

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
PSYbuse
Vatkain
CE-hyväksytty

Tiedon lisäys.

Tämä olikin hyvä Tulit tuosta toisesta ketjusta mieleeni. Voisitko opettaa mulle sitä luetun ymmärtämistä liittyen EU:n liittovaltiokehitykseen? Nyt olen jäänyt siihen uskoon, että olen ymmärtänyt lukemani oikein. Kukaan ei ole minua tyhmää oikaissut..

Avausviestissäni oli jotenkin näin: Jos unohdamme politiikan ja siihen liittyvän pelin. Pyydän kunnioittamaan sitä viestiketjun aloittajan ominaisuudessa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
PSYbuse
Vatkain
CE-hyväksytty

Tiedon lisäys.

Väheneekö tietoisuus sitten oppositioon siirryttäessä, kun ennen kannatettuja asioita aletaankin kiihkeästi vastustamaan?

Tasi esimerkki kyvyttömyydestäsi ymmärtää lukemaasi Päättävä elin ei ole yhtä kuin enemmän tietoa. Vai lukeeko jossain niin?

Hämmentää.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32850
Liittynyt6.12.2009
CE-hyväksytty

Ajattelisin sen tällä tavalla yksinkertaistettuna; Alitajuinen signaali joka muuntuu tietoisuudessa tunteeksi jota tietoinen mieli rakentaa loogiseksi etsimällä ja filtteroimalla vain siihen mielipiteeseen sopivia faktoja. mielipiteen vastaiset faktat hylätään tai kielletään vasta-argumentein. Syntyy ns. mielipide jostakin asiasta.

Otetaan nyt vaikka uskonta ja tiede, moniko "tiedemies" harrastaa uskontojen tutkimista jotta loytäsi vastakkaisia faktoja oman "tiedeuskomuksensa" ja sen mahdolliseen kumoamiseen ja moiniko "uskovainen" hakee tieteestä faktoja kumotakseen oman uskovaisen mielipiteen.
Toimimme juuri vastakkain, haemme ja keräämme mielipidettä tukevia faktoja emme sitä uhkaavia.

Mieluummin jättää mielipiteen mudostuksen vajaaksi/auki..ei liikaa sido olemistaan/itseään mielipiteisiin. Myos tunnustaminen olevansa väärässä tulee helpommaksi kun ei ole "liikaa" sidottu mielipiteisiin?

Helpommin sanottu kuin tehty

Eli saattaa olla että juuri tuon alitajuisen aktivoinnin takia meidän motiivit on aina muilta ja meiltä suurimmaksi osaksi piilossa? Ainoastan kääntymällä tarkkailemaan omia mielipiteitään ja ajatuksiaan "miksi minä näin ajattelen/teen" voi valaista näitä alitajunnasta kumpuavia intressejä".

Uusimmat

Suosituimmat