Harrastus hakusessa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

---No niin, nyt on korkkia väännetty tiukemalla ja pitäisi etsiä harrastus, koska työmaalla katsovat jo karsaasti ja palkkakaan ei siellä vietetystä ajasta huolimatta tule nousemaan.

Mutta en ole keksinyt mitä voisi vapaa-ajalla väsätä. Olen aina elänyt työlle, kun pyöritin omaa yritystäni.
Harrastuksen vaatimukset:
-Pitää olla tekniikkaa. Siis mekaniikkaa ja elektroniikkaa
-Pitää olla jotakin liikkuvaa ja vauhdikasta
-Ei voi maksaa miljoonia

Tuulimyllyjä en jaksa ruveta itse väsäämään, omaa satelliittia en saa laukaista, rallitallin perustaminen maksaa.

Ikäni on 34 ja mies, tykkään suunnitella ja toteuttaa erilaisia vempaimia. Niin ja vaimokin pitäsi saada vakuuttumaan harrastuksen hyödyllisyydestä.

Sivut

Kommentit (20)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
Electric shadow
Mutta että vaimokin pitäisi saada vakuutettua hyödyllisyydestä...



Se on melko utopistinen tavoite. Mutta realismia voisi olla saada vaimolta hyväksyntä siihen, että mies leikkii. Kyllä se usein onnistuu, ainakin jos annat hieman kaunistellun kuvan isojen poikien lelujen hinnoista.

Panssarivaunumallit ovat hienoja, niihin asennetaan väripyssyn koneistoja tykeiksi ja pelataan sotaa (en tosin tiedä onko porukoita Suomessa). Mutta vauhdikkuus jää ehkäpä saavuttamatta. Sama pätee juniin.

Vierailija

Aika paha.
Jonkinlainen elektroniikan korjauspaja vois olla ihan hyödyllinen vaikka rahallisesti ja sais kaikkia erilaisia juttuja ehkä sitten korjattavaks, mutten sitten tiedä, että kuinka vauhdikas se on.
Toi vauhdikas on kyllä siinä kova haaste, siis vaimon kanssa.
Ehkä kotipiha vauhtiratojen tekobisnes, jos niitä saa ees olla??

nii tai sitten sukellusvene ajelujen järjestäminen, jep?
ainii sit kans dildojentekijä ja härkäkoneentekijä.

Jorma
Seuraa 
Viestejä2350
Liittynyt27.12.2008
Kana Murva
---No niin, nyt on korkkia väännetty tiukemalla ja pitäisi etsiä harrastus, koska työmaalla katsovat jo karsaasti ja palkkakaan ei siellä vietetystä ajasta huolimatta tule nousemaan.

Mutta en ole keksinyt mitä voisi vapaa-ajalla väsätä. Olen aina elänyt työlle, kun pyöritin omaa yritystäni.
Harrastuksen vaatimukset:
-Pitää olla tekniikkaa. Siis mekaniikkaa ja elektroniikkaa
-Pitää olla jotakin liikkuvaa ja vauhdikasta
-Ei voi maksaa miljoonia

Tuulimyllyjä en jaksa ruveta itse väsäämään, omaa satelliittia en saa laukaista, rallitallin perustaminen maksaa.

Ikäni on 34 ja mies, tykkään suunnitella ja toteuttaa erilaisia vempaimia. Niin ja vaimokin pitäsi saada vakuuttumaan harrastuksen hyödyllisyydestä.




Pyykinpesu. Hanki pyykinpesukone, jossa on 1500 r/min pyörivä linko. Siinä on vauhtia.
Rakenna automaattinen pölyimuri.
Jos aikaa jää vieläkin yli niin vietä vaimon kanssa.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Museoautojen entisöinti ja/tai romuautojen kunnostaminen ja pimppaaminen. Jälkimmäiseen saa ehkä enemmän uppoamaan rahaa ja elektroniikkaa, kun taas edellinen on kunniallisempaa, kunnianhimmoisempaa, teknisempää ja paitsi aina kulttuuriteko, omaa myös rahallisen hyödyn potentiaalin. Siispä suosittelen entisäöintiä. Sopivan harvinaisia mutta haluttuja aihioita museoautoiksi voi saada halvalla ja entisöintityölleen (ainakin parin harjoituskappaleen jälkeen) kelpo korvauksen, jos raaskii myydä lopputuloksen keräilijöille tms. raharikkaille.

Autonraatoja saa satasilla. Tarvittavat perustyökalut löytyvät jokaiselta tosimieheltä jo enimmäkseen valmiiksi, mutta satasia tai pari tonnia voi joutua uhraamaan vehkeisiin. Tarvikkeet ja materiaalit maksavat useita satasia ja joskus varaosat paljonkin, jos joutuu haalimaan harvinaisuuksia. Kun työlle ei laske hintaa, voi hyvin entisöidyn ja museorekisteröidyn kulkineen myydä sievoisella voitolla, eli siis useilla tuhansilla euroilla. Tai sitten harrastus jatkuu ylläpito- ja autoiluharrastuksena.

Tarvitaan tietysti kohtalaisen tilava autotalli ja ehkä erillinen paja joissa askarrella. Tässä harrastuksessa jännää on se, että ei ole mitään rajaa sillä paljonko voi tehdä itse ja syventyä aiheeseen. Kovimmat jätkät tekee umpiraudasta koko auton alusta alkaen itse. Toisaalta keirrätys- ja varaosamarkkinat auttavat sikäli että aika usein löytyy paljon valmista raakamateriaalia jos osaa etsiä.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

PC-tuunaus on siististi cool

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

^Ainii simulaattorit, teet simulaattoreita ja koeajat niitä ja myyt niitä ja teet niitä ja koeajat niitä ja myyt niitä ja teet niitä ja koeajat niitä ja myyt niitä ja...

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

[size=200:3joe4ahz]Pienoismalli!?[/size:3joe4ahz]

Kuka on puhunut pienoismallista? Ao. ISU152 on kuolattavien listalla, mutta ulottumattomissa käytännön ongelmien vuoksi. 80-luvun toimivaa neuvostokalustoa saa hyväkuntoisena muutamalla tonnilla. Rahti maksaa enemmän kuin vaunu.

ISU152

- Ubi bene, ibi patria -

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
Pacanus Rusticanus
Kuin kissanpentu



joo, tosi herttanen pikku söpöliini...

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat