Paljon kuussa per naama ruokaaan ja hygieniaan?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Mulla edunvalvoja antaa 60€/viikko jaettuna kolmelle päivälle.
Siitä tulee kuussa n. 13*20=260€ Mua kiinostaisi tietää näin suppealla otannalla miten se suhtautuu palstalaiseten kulutustottumuksiin..

Muuten jos kiinnostaa statistiikka niin sadassa vuodessa ruoan osuus kuukausittaisista menoista on enemmän kuin puolittunut...!* NÄin muodollisesti asiaa tarkasteltuna mun rahojen pitäisi riittää, mitä tulee keskivertoon..NÄin tilastojen valossa..

http://www.stat.fi/tup/suomi90/heinakuu.html

-

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Tämä on pitkästä aikaa hyvä ja selkeä kysely.

Hygienia oli helppo arvioida. Ruokaan käytetty määrä voi vaihdella. Jos käyttää työpaikalla lounasseteleitä, omakustannushinta per työpäivä pelkkään lounaaseen on reilusti yli 6 euroa, mikä on mielestäni aivan hel*etin paljon.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Ruokaan menee sellainen reilu 200 eukkaa ja hygieniaan ei mene yhtään, kun olen tästä lähin päättänyt aina haista hyvälle ilman niitä hygieniatuotteita

Vierailija

Mitä tiukempi talous sitä vähemmän syyllisyyden tunnetta valinnat teettää. Monille varakkaille kulutus on piinaa runsauden pulassaan. Lottovoittajan kohtalo säihkyy kauniina niin kauan kun ei ole kokenut sitä. Jokaisella tutulla on mielessään oletus miten silloin käyttäydytään. Valinnat ovat yhtä vähän omaehtoisia kuin nälkäkurjella.

Jos vähin varoin sinnittelee nälkäpäiviensä yli toistamiseen, on se valinta jonka on päättänyt sietää realiteettinä. Olotilan etuja on se ettei ostettuja ystäviä ole yhtään ja valinnat ovat järkiperäisiä.

Vierailija

Ruokaan joku 300-400 euroa kuussa ja hygieniaan korkeintaan muutamia euroja, riippuen pitkälti siitä, mikä luetaan hygieniatuotteeksi. Kertakäyttöpartahöyläpaketti kestää mulla esim. puoli vuotta.

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

http://www.unwomen.fi/nalka-ruoka-maatalous

YK:n alaisen sivuston artikkelista voidaan päätellä että mikäli naisilla olisi paremmin turvattu oikeus hallinnoida ja omistaa tasa-arvoisesti viljelemiään ruoantuotantoon varattuja maa-alueita olisi kehitysmaissa paremmin turvattu ravinnontuotanto.

-Monissa Afrikan maissa naisten oikeutta omistaa on rajoitettu patriarkaalisen yhteiskuntajärjestyksen ihanteiden mukaisesti.
-Silti naiset tuottavat leijonanosan Afrikan ruoasta, enimillään 80%.
-Tällä hetkellä vain 14% afrikan pelloista käytetään kansalaisten nälän tyydyttämiseen, suuri osa menee eläinten rehukasveille.

Yritin löytää luotettavaa artikkelia koskien sitä %-osuutta mitä keskiverto afrikkalainen perhe käyttää käytettävistä olevista tuloistaan ruoan ostamiseen..

-

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Aika hygieenista jälkeä luulisi syntyvän, jos siihen laittaa yli 100 euroa kuukaudessa.

Mihin raha menee? 100 litraa denaturoitua pirtua, 3 tuubia hammastahnaa päivittäin vai sata saippuaputelia?

Vierailija

onks hajusteet hygieeniaa?
entäs huumeet, tai siis oli taas tuolla joku tyyppi jonka hajuste oli niin kannabis-kannabis?
onks ees jotkut lääkkeet ruokaa tai hygieeniaa, ainakin ripulilääke on hygieeniaa?
onks ravintolisät tai karkit ruokaa?
onks huono hygieenia kans hygieeniaa?

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008
Bushmaster
Ruokaan joku 300-400 euroa kuussa ja hygieniaan korkeintaan muutamia euroja, riippuen pitkälti siitä, mikä luetaan hygieniatuotteeksi. Kertakäyttöpartahöyläpaketti kestää mulla esim. puoli vuotta.

Mulla menee Bic:n neljän paketti kertakäyttöpartahöyliä parissa kuukaudessa..
Tiskiainetta menee litra 1-2viikossa. Kaverit sanoo että tuhlaan aivan -keleesti dödöä yms. tuotteita..

Ataraksia
onks hajusteet hygieeniaa?
entäs huumeet, tai siis oli taas tuolla joku tyyppi jonka hajuste oli niin kannabis-kannabis?
onks ees jotkut lääkkeet ruokaa tai hygieeniaa, ainakin ripulilääke on hygieeniaa?
onks ravintolisät tai karkit ruokaa?
onks huono hygieenia kans hygieeniaa?

No epäilen tässä tapauksessa vastaajan vilpitöntä motiivia sillä kysymyksistä voisi tehdä asiallisempiakin. No sanottakoon että wc-paperit, dödöt, meikit+ meikin pesuaineet, saippuat, tiskiaineet, partahöylät ovat hygieniaa ja ravintolisät ruokaa. Karkeista en ole varma, pitäis varmaan paneutua Tilastokeskuksen osioon käsitteet ja määritelmät tarkemmin.

-

Vierailija

oonks mä se vastaaja, vai kuka?
mutta onhan toi rajojen setviminen tässä hyvin oleellinen vastausten kannalta, ihan yleisestikin, mutta jooo ehkä mä vaan tykkään ihmetellä ihan turhaa puskaa.
kieltämättä viimeinen kysymys on ainakin ihan out of line.
niin jos huumeilla jaksaa, ni eiks ne kans oo ruokaa, vai onks ne vaa jotai ihan muuta, niiku kuumelääkettä?
emmä tajuu, pitäis varmaa kattoo wikipediasta mitä noi terrmit tarkoittaa.
ainakin päästiin yksimielisyyteen siitä, että parturi on hygieeniaa ja uimahalli reissusta noin 1/2 kustannuksista lasketaan hygieenia kustannuksiksi.
ainii onks toi kysymys asetettu per naama per taloutenne, vai per naama per joku talouksistanne, vai per naama per arvioisi suomen talouksista, vai per naama per kyläsi per talous vai miten?

Vierailija

haha sori
liikaa kahvia
ja liian vähän unta
nöyrryin ja äänestin
hmm. onkohan talvi ja kesäkuukauksilla hirveesti eroo, kyl varmaa jotai
jos ei rahallista sinällää ni laadullista varmaa ehkä

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005

Hygieniaan menee hyvin vähän. Muutama puteli Pirkka- tai Linna-shampoota ja halpaa deodoranttia per vuosi. Vaimo kuluttaa hieman enemmän, mutta naiseksi varmaan erittäin vähän hänkin. Ruokaan sitten hieman enemmän. Se vaihtelee vähän sen mukaan, kuinka suuri into minulla on kokata. Silloin kun kokkaaminen kiinnostaa, ostelen kalliimpia raaka-aineita ja silloin kuin ei, niin mennään halvemmilla. Pyrin kuitenkin välttämään laadussa säästämistä ruuassa. Tuoreita laskelmia summista minulla ei ole.

Vierailija

Haisette pahalle.

Ruokaaaan menee 300aaa per lärvi per kuukausi. Hygieniaan menee...jaa..enpä ole laskenut kun siihen pitää laskea mukaan polttopuut (sauna..) ja polttoöljy (veden lämmitys..) + jätevesimaksu + pesuaineet.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Bushmaster

Käytätkö paskapaperia?

Sand
Seuraa 
Viestejä1285
Liittynyt15.3.2011

Hygieniaan menee muutama kymppi kuussa jos parturointikin lasketaan. Safkaan ja viiniin meneekin sitten hieman enemmän, useimmiten yli 1000 ekee. Hyvä ruoka, parempi mieli Ja en tällä tarkoita Atrian eineksiä.

I have found the missing link between the higher ape and civilized man; it is we. Konrad Lorenz.
We do not see things as they are, we see things as we are. Anais Nin

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat