Seuraa 
Viestejä45973

Ehkei tämä kaipaa omaa aihettaan, mutta outoa tämä silti on!

author="<a href="http://www.findance.com/uutiset/16700/todella-upea-auringonnousu-nasa-ymmallaan">Juttu on tässä</a>" kirjoitti:

Luis Argerich on ikuistanut todella erikoisen auringonnousun Argentiinan Buenos Airesissa. Edes NASA ei osaa selittää ilmiötä nettisivuillaan.

- Miksi nouseva Aurinko näyttää näin kummalta, kukaan ei ole vielä varma. Valokuvaaja näki tämän epätavallisen muodostelman omilla silmillään, joten se ei johdu kamerasta.

Olen minäkin monta kuvaa ottanut auringonnousuista ja sen laskuista, mutta en koskaan tällaista. Teillä ideoita, ajatuksia, vastaavia otoksia?

Tämän liitän toiseen ketjuun, jos huumoria.

• ylös 1
  • alas 1

Kommentit (19)

Mitenköhän kuvan saa näkyviin jostain? bit.ly/gkcsof ei toimi? eikä sitä löydy tarinastakaan., eikä googlettamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Näyttää aluksi kuin auringon kohdalle olisi vain sattunut onnekkaasti pilvimuodostelma mutta tästä ei ilmeisesti ole kysymys. Hieno kuva ja erikoinen ilmiö. Jokin paikallinen ilmakehän 'häiriöhän' tuo todennäköisesti on sillä auringossa itsessään ei mitään ihmeellistä ole tapahtunut. Mutta eipä osaa NASA:kaan tätä vielä selittää joten jätetäänpä arvalujen varaan..

fenomenologi
Mitenköhän kuvan saa näkyviin jostain? bit.ly/gkcsof ei toimi? eikä sitä löydy tarinastakaan., eikä googlettamalla.

Kunmallista, kuva on ekassa viestissä näkyvissä, ainakin minulla. Mutta kyllä, juuri tuosta allaolevan, nimimerkki Pakki:n linkin kuvasta on kysymys.
Ilmakehän ilmiöstähän siinä täytyy olla kyse, mutta todella outo se silti on. En ole tuollaista koskaan nähnyt, en edes kuvassa.

Vierailija

Arto Lauri kyllä riemuitsisi tuosta kuvasta. Sehän on ilmiselvästi kuva siitä, kun betasoihtua on yritetty sammuttaa chemtrail-lentokoneilla.

Kyllä ovat NASA:lla pöljiä, jos eivät osaa selittää tuota. Koko horisonttihan on kuvassa noitten pilvien peitossa. Sopiva kulma ja tiheys niin toimivat vääristävien linssien tapaan. Syntyväthän sateenkaaretkin pilvistä...

Vierailija
Phony
fenomenologi

Kunmallista, kuva on ekassa viestissä näkyvissä, ainakin minulla.

Niimmuttaku sulla on se ooppera...

Vierailija
CE-hyväksytty
Phony
fenomenologi

Kunmallista, kuva on ekassa viestissä näkyvissä, ainakin minulla.

Niimmuttaku sulla on se ooppera...

Kyllä IE8:llakin näkyy nuo kuvat.

IE8:aa kyllä vaivaa se, että esim. jos joku postaa kuvia, niin sitten tekstin oikea reuna häviää piiloon, eikä siihen auta vieritys eikä mikään.

Phony
fenomenologi

Kunmallista, kuva on ekassa viestissä näkyvissä, ainakin minulla. Mutta kyllä, juuri tuosta allaolevan, nimimerkki Pakki:n linkin kuvasta on kysymys.
Ilmakehän ilmiöstähän siinä täytyy olla kyse, mutta todella outo se silti on. En ole tuollaista koskaan nähnyt, en edes kuvassa.

Ei siinä näy firefoxilla ku kehys jossa kerrotaan this popular image is available at: bit.ly/gkcsof

omar
Seuraa 
Viestejä212

Minustakin näyttää, että kyseessä olisi pilvimuodostelma. Tänä vuonna on ollut mielenkiintoisen muotoisia pilviä usein ja valoleikkiä niissä. Olen itsekin valokuvannut muutaman mielenkiintoisen pilven ja valoleikin tänä kesänä.

Outoa on vain nuo värit. Keltaista ja punaista. Kuvasin Draconidien aikaan kuuta kännykän kameralla ja kun kuun ympärillä oli pilviä; ne olivat keltareunaisia ja punertavia. Olen myös Googlella etsinyt tietoa komeettojen alkuainekoostumuksesta ja Natrium, jota komeetoissa on lähettää keltaista valoa? Jollain New Age astrologia uutisessa oli sellainenkin väite, että kuussa on nyt 6000 km paksu Natrium ilmakehä???

Mutta on valitettavaa, että en ole aurinkoa kuvannut, kun se on ollut useita kertoja, useiden minuuttien ajan paljain silmin katsottavissa tänä vuonna. Viimeksi tänään. Pyöreä vaalea aurinko ja sen valon kirkkaus on ollut ikään kuin sivussa siitä pilvissä ja se itse on ollut täysin saman näköinen kuin kuu ilman sinisiä väriläikkiä tosin. Eli kun seuraavan kerran aurinko on useiden minuttien ajan paljain silmin katsottavissa siitä täytyy ottaa valokuva

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839

APODissa päivän kuvana 10.10
selityksessä mm (boldaus oma, saattaa selittää miksi se on noin oudon näköinen äkkiseltään) " Although the above image is actually a combination of a normal and a very short exposure needed to avoid oversaturating the bright Sun.... ...snip.... ....for example, low level clouds just thick enough to scatter sunlight without completely blocking the Sun. Additionally, the distortion visible on the lower part of the Sun's image might indicate a Etruscan Vase or Fata Morgana mirage possibly created by a curious refracting layer of air over the water."
http://apod.nasa.gov/apod/ap111010.html

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat